Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#16320 door Harjan Bos*
07 jan 2005, 19:56
Meer serieus: onder de tafel oplossingen zijn de laatste paar jaren erg moeilijk. Kon vroeger wel, maar nu imho zo goed als niet meer. Of dat goed of fout is, is weer een heel andere kwestie...

Buena suerte in ieder geval

#16330 door Hola
07 jan 2005, 20:48
XXX
Laatst bijgewerkt door Hola op 23 okt 2006, 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.

#16332 door rickenbilly
07 jan 2005, 21:06
Ik zit niet op deze site om vrienden te maken, nog om ruzie te zoeken.
Wordt alleen moe van al het geneuzel.

Allen dank voor de informatie, tips, adviezen etc.

Maar de ultieme tip ontbreekt nog.

Jammer.

#16341 door Hola
07 jan 2005, 22:46
XXX
Laatst bijgewerkt door Hola op 23 okt 2006, 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.

#16342 door rickenbilly
07 jan 2005, 23:07
Beste Hola,

Lees aub de berichten!
Staat grotendeels onzinnige info in van mijn mensen die mijn vraag niet goed gelezen hebben.

Als ik een vraag op dit forum zie waar ik een helder, juist en duidelijk antwoord op heb dan reageer ik.

Heb geen interesse in babbelbox achtige activiteiten.

Als je leest wat er bv. voor 'lullige' reacties komen op bijdragen van iemand als Kees van Kortenhof. NIEMAND gaat inhoudelijk in op zijn registratie en opsomming van feiten.
Neen hij wordt aan de tand gevoeld omtrent zijn 'emotionele' betrokkenheid met Cuba.
Alsof je eerst getrouwd moet zijn met een Cubaan(se) om betrokken te raken bij deze samenleving.

Het gaat over MENSENNRECHTEN dat is de emotionele en rationele betrokkenheid.

OK maar dat wat even buiten jouw reactie.

Mijn reactie blijft: goede, concrete info en geen gezwam.

En n u ga ik na de Nieuwjaarsreceptie op de ambassade.

Zal de daar aanwezige dissidenten en Nederlanders informeren over dit Forum.

gegroet,

uw bromfietser

#16343 door Hola
07 jan 2005, 23:50
XXX
Laatst bijgewerkt door Hola op 23 okt 2006, 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.

#16345 door Harjan Bos*
08 jan 2005, 00:32
rickenbilly schreef:Als je leest wat er bv. voor 'lullige' reacties komen op bijdragen van iemand als Kees van Kortenhof. NIEMAND gaat inhoudelijk in op zijn registratie en opsomming van feiten.

De acuerdo (akkoord)....

#16349 door Cubaonmymind
08 jan 2005, 07:14
Rickenbilly alias Harjan Bos ?
Ik heb weer het idee dat er diverse mensen met verschillende aliassen werken.
Dit is een letterlijke herhaling van wat er al geschreven is. Het ligt er erg dik bovenop. Er zijn meer dan genoeg inhoudelijke reacties gegeven maar als die niet worden gelezen of serieus genomen, tja....dan houdt het op.

Veel plezier op de nieuwjaarsreceptie. :lol: Zeg Paya en Rivera nog even gedag namens Kees en Harjan :wink:

#16378 door rickenbilly
08 jan 2005, 17:53
Hallo Cubaonmymind,

Ik kom vanuit Cuba helaas niet op jouw site.

Is die uit de lucht?

groet

#16397 door gero
09 jan 2005, 02:08
rickenbilly schreef:Maar de ultieme tip ontbreekt nog.

Volgens mij, bedoel je met 'Por la izquerda', dat je wil weten wie
omkoopbaar is bij immigracion, no verdad ???

Salu2,
Gero
:lol:

#16403 door rickenbilly
09 jan 2005, 03:43
In elk geval iets creatiefs!

Alle gewone wegen heb ik inmiddels bewandeld en leidt niet tot het gewenste resultaat.

Indien je ideëen hebt hoor ik het graag.

Cuba is erg leuk maar morgen vlieg ik noodgedwongen weer effe het land uit. Heb ook wel wat te regelen in Nederland maar zit dan toch weer een weekje in de kou.

Ga wel even schaatsen in Den Haag.

uw bromfietser

#16404 door gero
09 jan 2005, 04:02
rickenbilly schreef:Cuba is erg leuk maar morgen vlieg ik noodgedwongen weer effe het land uit. Heb ook wel wat te regelen in Nederland maar zit dan toch weer een weekje in de kou.

Ga wel even schaatsen in Den Haag.

Dan hoop ik dat je je zwemdiploma hier hebt gehaald :wink:

03.00 en KNMI meldt gemiddeld 6.0 graden Celsius !

Salu2,
Gero
:lol:

#16438 door Harjan Bos*
09 jan 2005, 18:23
Cubaonmymind schreef:Rickenbilly alias Harjan Bos ?
Ik heb weer het idee dat er diverse mensen met verschillende aliassen werken.
Dit is een letterlijke herhaling van wat er al geschreven is. Het ligt er erg dik bovenop.

Hans: wat zeg je hier nou weer? Zeg je hier dat ik berichten zou plaatsen onder de naam van rickenbilly? Hoe kom je er toch bij en waar haal je het vandaan...Had je al eens nagedacht over de mogelijkheid dat er wel meer mensen op deze aardbol rondlopen die het niet met je eens zijn?
Mogelijk nog belangrijker: denk je dat je met dit soort beschuldigingen het forum goed doet? Besef je je dan niet dat dit soort - op niks gebaseerde - verdachtmakingen de sfeer op het forum alleen maar slechter maken? Ik had dit van jou niet verwacht Hans. Met dit soort berichten sluit je je aan bij de sfeerverpestende beschuldigingen van ProFidel: de dissidenten in Cuba doen het alleen maar voor de VS dollars, de Weblog van Kees van Kortenhof bevat alleen maar leugens, en het CNV en Pax Christi zijn organisaties die op geen enkele manier te vertrouwen zijn.
Deze reactie valt me echt van je tegen Hans, had dit niet van jou verwacht. Zeker niet nu de sfeer op het forum juist weer wat aan het verbeteren was. Laten we de discussie gewoon op een faire manier voeren, dat lijkt me veel beter...

#16442 door tonhaas
09 jan 2005, 19:44
Hallo allemaal,

Interessant forum is dit.
Héél Cubaans, mensen gaan zelfs undercover of worden in elk geval hiervan beschuldigd. Als we in Cuba wonen waar mensen vaak bang zijn om in het openbaar hun mening te geven is het misschien verstandig om onder een andere naam kritiek te uiten.

Maar mensen we wonen in nederland, althans de meeste deelnememers op dit forum zoals het lijkt. Hier hoeven we toch niet bang te zijn voor spionage of slechte aantekeningen in ons 'dossier'

Heb vernomen dat bij toeristen die té vaak naar Cuba reizen ook in sommige gevallen een dossier wordt bij gehouden. bericht is niet bevestigd maar heb het gehoord van verschillende Cubanen.

Maar goed daar gaat het hier niet om.

Rikkenbilli zoekt info omtrent een langer verblijf op Cuba; laten we hem helpen met welgemeende excusen want hij schrijft ergens dat ie niet van geleuter houdt.

OK daargaat ie.

1.
Trouwen met een Cubaan(se) en dan Residentie Permanente aanvragen; na storting van een borg van 5000 usd is onbeperkt verblijf toe gestaan. Inclusief libreta en gratis onderwijs en medische zorg.
2. Visum Amistades 3 maanden en per jaar 2 keer te verlengen, geeft in elk geval iets meer ruimte.
3.
Visum uit laten schrijven via de Canadese ambassade die kennen namelijk een pensionada regeling met Cuba.
4.
Fidel een goed voorstel doen.
5.
Bedrijf beginnen; koppijn, koppijn, koppijn maar een verblijfs vergunning in de vorm van Residencia Temporal behoort tot de mogelijkheden.
6.
Inschrijven aan een universiteit voor een leuke studie en dan op basis van deze studie een visum voor langere tijd aanvragen.
7.
Als je een kwaal hebt; hart, longen, verslaving (ja aan Cuba), slecht gebit etc. kan je in aanmerking komen voor langer verblijf mits je je laat bejandelen in een van de dollar klinieken zoals oa Cira Garcia in Habana. Penisverlenging en borstimplantaten zijn ook mogelijk.

Nou ik hoop dat Rikkenbilli heermee verder kan.

Hij kan nog altijd in een ander leuk Caribisch land gaan wonen, nietwaar!

OK op dit forum geen verdachtmakingen meer, laten we het gezellig houden.

Wie is hans eigenlijk?

groet ton

#16449 door Cuba-Junky*
09 jan 2005, 20:02
Maar goed daar gaat het hier niet om.

Oh nee? .....

Weet je wat het rare aan RockingBilly is Ton ... Als hij werkelijk in Cuba woont en zoveel ervaring heeft in dat land, dan is hij ook gewend om "vrienden" te maken om dingen voor elkaar te krijgen.
Aan het gedrag van RockingBilly is dat niet te merken

... geen vrienden, geen kruiwagens, geen hulp

#16451 door Harjan Bos*
09 jan 2005, 20:40
iemand schreef:Weet je wat het rare aan RockingBilly is Ton ... Als hij werkelijk in Cuba woont en zoveel ervaring heeft in dat land, dan is hij ook gewend om "vrienden" te maken om dingen voor elkaar te krijgen.
Aan het gedrag van RockingBilly is dat niet te merken

... geen vrienden, geen kruiwagens, geen hulp

rickenbilly schreef:Hoe verkrijgt men als buitenlander een residencia permanente of temporal? Of anderzins een verblijfs visum voor langere tijd.

CJ: je kunt veel dingen regelen in Cuba, maar een langer verblijf regelen is heel wat anders. Het is niet voor niets dat veel mensen die 'wonen' op Cuba zich houden aan de in- en uitvliegwetten (elke zoveel maand eruit). Een permanente verblijfsvergunning is zo goed als niet te regelen. De vraag van rickenbilly vind ik dan ook helemaal niet zo vreemd, ondanks het feit dat hij er al een tijdje 'woont'. And besides of that: iedereen is anders, niet iedereen maakt even makkelijk vrienden. Daarom vind ik het nogal vreemd dat je de integriteit van deze vragensteller in twijfel trekt.
Laatst bijgewerkt door Harjan Bos* op 09 jan 2005, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

#16453 door tati
09 jan 2005, 20:46
Harjan, sorry hoor maar als hij zegt er al 3 jaar te wonen en hij heeft nog geen verblijfsvergunning dan zou hij toch wel heel erg dom moeten zijn en dat lijkt hij me nu ook weer niet. Dus conclusie....hij kletst uit zijn nek of het is iemand die ons in het ootje wil nemen. Verder schijnt hij niet te weten dat Tulipan slecht 10 minuten van Vedado vandaan is. Het is duidelijk iemand die interressant wil doen of een grap wil maken.

#16454 door Harjan Bos*
09 jan 2005, 21:03
Tati, rickenbilly zegt dat ie tijdens die 3 jaar elke 2 maand Cuba verlaat en ik denk dat bijna alle buitenlanders die in Cuba 'wonen' dit zo doen. Castro geeft nou eenmaal bijna geen legale permanente verblijfsvergunningen af....
De vraag van rickenbilly vind ik dan ook een goede en interessante. De reacties daarop vind ik erg vreemd. Een antwoord op zijn vraag zou veel beter zijn....

#16455 door André
09 jan 2005, 21:09
Harjan Bos schreef:Een antwoord op zijn vraag zou veel beter zijn....

Zullen we dan nu maar het juiste antwoord gaan geven?
Ik weet het in ieder geval niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar oplossing.

Kan de nederlandse ambassade niet behulpzaam zijn indeze?

#16456 door Harjan Bos*
09 jan 2005, 21:13
andré-yusaris schreef:Zullen we dan nu maar het juiste antwoord gaan geven?

Bij deze: nee, het kan niet. Je moet om de 2 of 3 maanden Cuba uit. Het enige dat ik weet is dat Cuba bezig was om om deze termijn op te rekken naar 6 maanden (info van 2 jaartjes terug, heb daar toen naar gevraagd bij een dame achter een bureau op de immigracion...). Voor de Canadezen zou dat toen al geregeld zijn, maar ook daar ben ik niet zeker van. Daarna zou mogelijk Europa volgen, zei ze... Het zou me echter niet verbazen als dit allemaal weer teruggedraaid is.

Kan de nederlandse ambassade niet behulpzaam zijn indeze?

Nee, Cuba bepaalt hoe lang buitenlanders in het land mogen blijven. De Nederlandse ambassade heeft wat dat betreft niets in de melk te brokkelen.

#16464 door vandir
10 jan 2005, 00:09
...
Laatst bijgewerkt door vandir op 24 feb 2009, 21:05, in totaal 1 keer bewerkt.

#16477 door Cuba-Junky*
10 jan 2005, 06:07
Harjan, ik vind zijn vraag niet dom, ik vind de persoon in kwestie onbeschoft. Wanneer hij wat vriendelijker zou zijn zou hij heel wat meer medewerking krijgen ... ALS hij werkelijk in Havana woont ...

Ik ben het eens met Tati

#16482 door tati
10 jan 2005, 10:26
Dat van die $5000 hoor ik voor het eerst, als het al waar zou zijn lijkt het me niet zo'n geweldige optie. Je hebt dan dezelfde rechten en plichten als een Cubaans staatsburger.
Een verblijfsvergunning krijgen wanneer je met een Cubaan/se getrouwd bent is echt geen probleem. Kwestie van naar het Consulaat gaan en aanvragen. Daarna met al je papieren naar Inmigracion Extranjeros en een aantal weken later krijg je een grijs boekje, vergelijkbaar met ons oude zwarte paspoort, en alles is geregeld. Als je niet getrouwd bent met een Cubaan/se zal het moeilijker lopen. Ik heb afgelopen weekend een mail gestuurd naar iemand die ik ken bij Inmigracion met de vraag hoe te handelen in een dergelijk geval. Zodra ik het antwoord binnen heb zal ik het vermelden.

#16502 door rickenbilly
10 jan 2005, 16:43
Beste mensen,
Even wat antwoorden:

Ton Haas bedankt voor de info; bruikbaar en zeker een aantal zaken die ik ter harte zal nemen. Met name studie opnemen en/of Fidel schrijven. Tips wat ik hem zou kunnen schrijven?
Mijn complimenten, de eerste bijdrage uit 46 nu die hout snijdt.

Cubajunkie:
Je lijdt aan het Cuba achtervolgings waanzin syndrom; ik zit met een serieus problem en jij komt niet verder met verdachtmakingen en opmerkingen dat ik niet aardig ben.
Ik ben nu even in Nederland maar zoals je misschien weet is de internet toegang in Cuba beperkt. Ik heb een thuis aansluiting 'geregeld' via VRIENDEN maar het blijft tobben met snelheid, congestion en las lineas, etc. dus iedere keer dat ik inlog op Cuba forum ben ik weer een kwartier verder en heb weert eens een inhoudelijk gezien onzin bericht ontvangen. Waarvoor dank!
Mogelijk komt dat onaardig over maar ik zit daar dus echt niet op te wachten. Als jij je wat meer inleeft in de Cubaanse (internet) situatie kan je je misschien voorstellen dat ik met 46 berichten met 'flutsel' in houd niet blij ben.
Waarom ben je toch zo achterdochtig, ik had al geen vrienden en nu ben ik ook nog onbeschoft.
Dit gaat me boven de pet.

Tati:
Het verkrijgen van een verblijfsvergunning is niet eenvoudig en daarom meldt ik me ook op dit forum in de hoop dat er misschien iemand is die me kan helpen.
Echter ik krijg vooral verdachtmakingen en verwensingen aan mijn adres.
Het is maar hoe je het bekijkt; Tulipan is niet echt naast de dear vanuit Vedado, 4 pesoconvertible met de taxi en 10 minuten op de brommer. Ach Parijs is ook dichtbij Amsterdam, alles is realitief.
Ik wil niet interessant doen nog een grap maken. Zoek alleen maar een oplossing voor mijn probleem.

Ik hoop oprecht dat jouw kennis bij immigration een oplossing heeft.
Ook als je met een Cubaanse huwd en een verblijfsvergunning aanvraagt moet je bij het verlaten van Cuba en carte blanche kopen net als alle cubanen. 5000 usd of niet maar dat is de huidige situatie.
(eind 2004)

André:
Juist als je het niet weet prima; meldt dat of niet maar geen onzin aub. En inderdaad de Nederlandse ambassa kan niets doen in dit geval
Ben blij dat je geprikkeld bent om een oplossing te vinden.
dank.

Harjan:
Prima commentaar.

Geachte lezers ik ben nu Nederland en beschik over een snelle adsl verbinding maar dat betekent niet dat ik nu zin heb in geneuzel.

groet aan allen.

#16506 door angelito
10 jan 2005, 17:07
De kwaliteit van dit forum stijgt met de dag!!

Rickenbilly:Als je het op Cuba al niet voor elkaar krijgt kan ik me voorstellen dat een aantal leden zich hier achter hun hoofd krabben maar dat wil nog niet zeggen dat je een faker zou zijn.

Wat mij veel meer stoort hier is dat er een harde kern van leden zitten die werkelijk denken alles te weten over "hun eiland" want ze zijn er immers al zo vaak geweest!

Er is er maar een die alles weet!!
En die laat zich vooralsnog niet de wet voorschrijven door regelmatige bezoekers van zijn eiland,ook al valt hij wel eens op zijn bek.

Ik wacht op de dag dat ik eens een uitnodigingsbrief krijg uit Cuba!!