Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#80738 door mambize
12 mei 2009, 14:59
Jammergenoeg ben ik geen bio-ingenieur...

Permanent expert

Beschrijving

Universiteit Gent - Onderzoeksgroep EnVOC heeft voor 1 jaar een voltijdse betrekking vacant voor een permanent expert in Cuba.

Omkadering en functie-inhoud:

De aanwerving kadert binnen het VLIR-UOS onderzoeksproject ¿Biogasproductie uit afval afkomstig uit lokale voedings-, hout- en suikerrietindustrie, voor betere zelfvoorziening in energie in Sancti Spiritus, Cuba¿. De voornaamste doelstellingen van dit project zijn 1) de capaciteit om wetenschappelijk onderzoek te doen aan de universiteit te verhogen, om zo bij te dragen aan de mogelijkheid tot zelfvoorziening in energie en 2) de energievoorziening vanuit lokale bronnen verbeteren.

Je taak als permanent expert bestaat uit het selecteren van laboratorium materiaal dat nodig is om het lokale biogas labo te verbeteren. In het najaar 2009, wanneer het project van start gaat, zal je voor een jaar in Cuba werken. In het eerste kwartaal, zal je het laboratorium materiaal installeren en de de Cubaanse wetenschappers aanleren hoe ze ermee kunnen werken. Naast het gewone laboratorium materiaal zullen er ook 2 vergistingsreactoren geïnstalleerd worden, waarmee vergistingstesten zullen opgestart worden. Jouw taak is om de lokale onderzoekers aan te leren hoe precies het vergistingsproces dient opgevolgd te worden.
Daarnaast zal je ook meehelpen met de lokale onderzoekers om afvalstromen en voor handen zijnde technologiën in kaart te brengen, die geschikt zijn voor het lokaal produceren van biogas door anaerobe vergisting.

Profiel:

º Je bezit een diploma van Bio-ingenieurswetenschappen, met interesse voor hernieuwbare energieproductie en labowerk.

º Je hebt reeds ervaring met het anaerobe vergistingsproces.

º Je hebt reeds ervaring met wetenschappelijk onderzoek in het buitenland.

º Je bent bereid om een jaar in Cuba te wonen en je spreekt vlot Spaans.

º Je functioneert goed in een team maar je kan ook zelfstandig je werk organiseren en plannen.

Jobspecificaties :

Voltijds contract, aanvang ten laatste op 31 december 2009.

Selectieprocedure:

Na een voorselectie op basis van het CV zullen de geschikte kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.

Sollicitatie:

Geïnteresseerden worden verzocht hun sollicitatie met Curriculum Vitae in te dienen bij Prof. Dr. Jo Dewulf op onderstaand adres, ten laatste op 10 juni 2009.

Prof. Dr. Jo Dewulf, Universiteit Gent- Research Group EnVOC, Coupure Links 653, 9000 Gent. Jo.Dewulf@ugent.be

#80750 door Mangootje
12 mei 2009, 22:01
Ik ook niet.

Heb jij meer ideeen waar je vacatures in Cuba vandaan haalt op het gebied van zorg/welzijn en management? Voor het werken als dolfijntrainer/dolfijntherapeut krijg ik niet langer een visum dan twee maanden, uit vliegen en weer met twee maanden verlengen, maar daar wordt het niet rustiger op voor mezelf, de baas is er niet blij mee en wat ik lokaal verdien, kan ik weer uitgeven aan een ticket. Dus ben op zoek naar een baan, waardoor ik kan blijven. Weet jij iets?