Specifieke informatie voor Belgische forumleden

Moderators: FORUMBEHEERDER, bert.bertels

#72605 door marcb
07 maart 2008, 17:09
Ik zou willen trouwen met mijn Cubaanse vriendin die een dochtertje heeft om dan samen te wonen in België.

Wat ik begrepen heb is dat als ik in Belgïe met haar trouw, zij haar dochtertje pas kan uitnodigen als zij een permanente vergunning heeft, dus zou ze wel 6 maanden zonder haar dochter zijn, of kan ze in tussentijd toch terug naar Cuba?

En hoe zit het als ik met haar in Cuba trouw, kunnen ze dan wel te samen komen?

Heeft hier iemand ervaring mee?

#72630 door Elisabeth
09 maart 2008, 13:00
Als je wilt trouwen kan dat inderdaad maar beter in Cuba. Lang wachten moet ze waarschijnlijk toch en dan is het voor haar zeker beter dat samen met haar dochter te doen.

Je moet weten dat Cuba geen minderjarige kinderen laat uitreizen, behalve als de moeder in het bezit van een PRE is. De toekenning van een PRE duurt vaak behoorlijk lang 3-6 maanden en kan ook zonder opgave van redenen worden geweigerd. Bovendien moet de vader van het kind toestemming geven.
#72632 door JVLebbink
09 maart 2008, 14:10
Ik weet niet precies hoe het zit in dit geval, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de vader bezwaar kan maken of hier zelfs om gevraagd wordt. Net als in Nederland zijn ze voorzichtig met ouders die hun kinderen mee nemen naar het buitenland zodat de andere ouder ze niet meer kan zien. Het lijkt me dan ook handig als je vriendin met haar ex praat over haar plannen en de toekomst van hun kind.

Groet,

Jeschael

#72640 door carino
10 maart 2008, 09:45
Marc, ik heb jouw PB beantwoord.

#73032 door Kefke04
31 maart 2008, 16:25
een vriend van mij zit in dezelfde situatie, en de vader van het kind, die al jaren niet naar het kind omkijkt, vraagt 500 cuc om te tekenen.

#73055 door carino
01 apr 2008, 08:47
Dan heeft hij geluk want dat is weinig.

#73056 door PapiChulo
01 apr 2008, 09:09
carino schreef:Dan heeft hij geluk want dat is weinig.

.....dan had ik nog meer geluk want bij ons kreeg die geen cent! ;-)

#73057 door Kefke04
01 apr 2008, 09:19
PapiChulo schreef:STOP FORUMVERVUILING - DOE DE QUOTECURSUS > www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=10949

die vriend van mij is ook niet echt van plan te betalen, de moeder van het kind, probeert nu aan te tonen, dat hij al jaren niet naar het kind omkijkt, en haar nooit geholpen heeft. maar dit is niet zo eenvoudig.

#73085 door carino
02 apr 2008, 08:32
Kefke04 schreef: de moeder van het kind, probeert nu aan te tonen, dat hij al jaren niet naar het kind omkijkt, en haar nooit geholpen heeft. maar dit is niet zo eenvoudig.

Dat is vrij zinloos want dat lukt nooit. De Cubaanse wet is heel duidelijk, dat is mij door verschillende advocaten bevestigd: als de vader geen toestemming geeft krijg je nooit een uitreisvisum. Het doet er niet toe of hij wel of niet voor het kind heeft gezorgd.

Ik heb wel betaald. Als je echt van je vrouw houd dan is 500 CUC een peuleschil. Voor een moeder is heel moelijk, bijna onmogelijk om zonder haar kind te leven in een ver buitenland.