Specifieke informatie voor Belgische forumleden

Moderators: FORUMBEHEERDER, bert.bertels

#48358 door mimi
14 dec 2005, 13:50
waren deze morgen op gemeentehuis (in belgie)om om tenlasteneming te tekenen die ingaat de dag dat je genodigde zich in belgie bevindt hier moet ze zich dan aanmelden op het gemeentehuis; maar als je bewijs levert dat ze terug in cuba is( bv door een kopie van haar afgestempelde paspoort ) vervalt vervalt deze tenlasteneming.
indien je dit niet doet blijf je verantwoordelijk.

in kleine letter op document

de garant is vrijgesteldvan aansprakelijkheid indien hij bewijst levert dat de vreemdeling het grondgebied van de staten die partijzijn bij de uitvoeringsovereenkomst van schengen, verlaten heeeft

#48364 door jacky
14 dec 2005, 17:43
Mimi, een klein vraagje hoe geraak jij aan een kopie van dat afgestempeld paspoort, vanaf ze door de paspoortcontrole zijn kun je er geen kontakt meer mee hebben;
Toen onze vriend hier een maand geweest is heb ik hem zelfs niet aangemeld op het gemeentehuis en ik heb er niet de minste problemen met gehad.

#48367 door mimi
14 dec 2005, 17:49
ik ga met haar mee terug voor een week
of je zegt aan je vreind wat je nodig hebt en laat een kopie faxen
heeft onze pleegdochter wel 8 dollar gekost voor 1 kopie 2 weken
gelede
ik weet niet of je er geen problemen mee hebt of niet maar ik bentoch liever 3naamden verantwoordelijk dan 2 jaar

#48370 door André
14 dec 2005, 18:07
Bij binnenkomst in Nederland krijgt(kreeg?) men een 'witte kaart',
welke bij het verlaten van het land weer ingeleverd moet worden.
Als ik me niet vergis moet deze kaart ook bij het eerste bezoek aan de vreemdelingenpolitie worden meegebracht.
Lijkt me dat er toch een andere mogelijkheid moet zijn in België om je af te melden.

#48376 door mimi
14 dec 2005, 18:46
kan zijn maar wij komen binnen via diutsland en vertrek natuurlijk ook .hadt voorzo ver ik weet nooit iets van op het forum gelezen dus was zeer verbaast.

#65408 door galdaron
18 maart 2007, 23:42
de verantwoordelijkheid blijft alleen maar gelden zolang de cubaan in het schengengebied is, wel makkelijk als je hem terug wil inviteren binnen de 2 jaar