Specifieke informatie voor Belgische forumleden

Moderators: FORUMBEHEERDER, bert.bertels

#43129 door gero
05 okt 2005, 09:00
Mimi, houdt je nog rekening met deze regel:

Je pleegdochter moet wel meerderjarig zijn om alleen te kunnen reizen.

Of meerderjarig in deze 18 of 21 is, weet ik niet, het was 18 jaar,
maar de spelregels veranderen nog weleens.

Laat je daarover informeren, indien je pleegdochter nog geen 21 is.

Salu2,
Gero
:lol:
PS: Mimi is volgens mij een soort koosnaampje voor mede-cubaansen,
als ze de naam niet weten, vandaar dat ze middels "psss psss mimi ..."
om attentie vragen om een vraag te stellen.

#43141 door havanalover
05 okt 2005, 16:55
een kleine opmerking en ik viseer NIEMAND persoonlijk ik ben hier nieuw en wat mij direct opvalt is dat OOK HIER zo hevig en soms brutaal gereageerd wordt op een onderwerp. Ik ben gaan lopen op een ander cuba forum waar men dagelijks elkaar met de grofste scheldwoorden om de oren sloeg omdat men dacht dat men het beter wist dan een ander.
Wij zijn allen cuba-addicts maar tergelijkertijd is er het scheld-virus dat op alle cuba fora binnen sluipt. ....dus ook hier. ....op "technische fora" kom ik dit zelden of nooit tegen. zeer vreemd. :cry: :cry:

#43145 door Harjan Bos*
05 okt 2005, 17:16
Enkele redenen waarom Cuba altijd discussies uitlokt (er zijn er meer maar dit zijn imo wel enkele belangrijke):

- Cuba is een vd laatste communistische landen ter wereld.
- Het ligt op slechts 100 km vd VS, een vd meest kapitalitische landen ter wereld.
- In de VS wonen een miljoen Cubaanse vluchtelingen.
- Cuba is zo anders dan de rest vd wereld dat veel mensen het land niet begrijpen. Dit leidt tot misverstanden, miscommunicatie en dus tot veel discussie.
- Veel mensen hebben een ideaalbeeld van Cuba (en de Cubanen...) en dat kan soms tot teleurstellingen leiden...

#43146 door vandir
05 okt 2005, 17:55
Aanvulling bij Harjan:

technische onderwerpen hebben geen uitstaans met gevoelens, 'menselijke' onderwerpen wel... .

#43148 door mimi
05 okt 2005, 18:17
:D een ander gegeven is ook waar, wat je niet na aan het hard ligt, ga je ook niet voor vechten ,dus niet voor in duscutie en als je eens in cuba bent geweest. :? :? :? ............... groetjes mimi

#43149 door Harjan Bos*
05 okt 2005, 18:49
vandir schreef:Aanvulling bij Harjan:

technische onderwerpen hebben geen uitstaans met gevoelens, 'menselijke' onderwerpen wel... .

Dat klopt vandir, laat me het als volgt vertalen:
- Cuba is warm, de westerse wereld is koud. Daarom wil iedereen zo graag naar Cuba. Maar vergeet niet: er zijn veel Cubagangers van een koude kermis weer thuis gekomen...
Laatst bijgewerkt door Harjan Bos* op 05 okt 2005, 18:51, in totaal 1 keer bewerkt.

#43150 door Robert
05 okt 2005, 18:50
Of, er zijn Cubagangers die na veel warmte de gasrekening niet meer kunnen betalen. :roll:

#43151 door Harjan Bos*
05 okt 2005, 18:56
Korte samenvatting vh voorafgaande. De belangrijkste redenen waarom Cuba altijd zoveel discussie uitlokt (tussenstand 5/10/05):

- Cuba is een vd laatste communistische landen ter wereld.
- Het ligt op slechts 100 km vd VS, een vd meest kapitalitische landen ter wereld.
- In de VS wonen een miljoen Cubaanse vluchtelingen.
- Cuba is zo anders dan de rest vd wereld dat veel mensen het land niet begrijpen. Dit leidt tot misverstanden, miscommunicatie en dus tot veel discussie.
- Veel mensen hebben een ideaalbeeld van Cuba (en de Cubanen...) en dat kan soms tot teleurstellingen leiden...
- Cuba is warm, de westerse wereld is koud. Daarom wil iedereen zo graag naar Cuba. Maar vergeet niet: er zijn veel Cubagangers van een koude kermis weer thuis gekomen...
- Er zijn Cubagangers die na veel warmte de gasrekening niet meer kunnen betalen.

#43152 door Robert
05 okt 2005, 19:04
Redelijk wat Cubagangers vinden een lekkere Cubaan(se) op Cuba. :shock:

#43153 door mimi
05 okt 2005, 19:09
wat ik dan niet snap dat wij alle op een of andere manier op cuba en eventueel de inwoners ervan verlieft zijn en met open ogen in lopen en dit is niet als kretiek bedoelt mimi :big1:

#43180 door vandir
06 okt 2005, 09:20
Je geeft zelf de tegenspraak aan, mimi: meestal zijn je ogen niet echt open, als je verliefd bent... .
Je geeft je onbevangen en je verwacht van de ander hetzelfde. Je houdt geen rekening met het feit dat de ander een verborgen agenda kan hebben.

In onze cultuur is dat in ieder geval meestal zo, zeker bij een eerste relatie. Komt daarbij dat wij hier meestal op min of meer gelijke financiële basis aan een eerste relatie beginnen.
Na een scheiding kan het ook al eens anders liggen: mensen, die na een scheiding niet onbemiddeld overblijven, hebben vaak ook meer te maken met lovers met een verborgen agenda.

#43290 door Hola
08 okt 2005, 10:49
mimi schreef: o ja wat ik nog vergeten was we houden wel degelijk rekening dat de kosten hoog oplopen kunnen voor al dat papier werk een 4a5000 euro tickets in hadt ik gerekend .

Mimi, is dit niet een beetje erg veel???

-Invitatiebrief;
-Paspoort;
-de PVE en de kosten van het verlengen per maand;
-Carta blanca;
-Reisverzekering;
-Ticket.

Dit kan echt niet oplopen tot 5000 Euro....

#56209 door mimi
18 mei 2006, 15:20
hoi hoi ondertussen hebben we na veel zwoegen en zweten :) de papieren in orde en mag onze pleegdochter komen voor 3 maanden dus hier en in holguin een feestje geweest :D 20 juni komt ze aan bedankt voor jullie hulp MIMI

#56210 door Cuba-Junky*
18 mei 2006, 15:35
Leuk Mimi!!
Gefeliciteerd
:D

#56211 door gero
18 mei 2006, 15:38
Hoi, Hoi :!:

Eindelijk :bday: :bday: =D> =D> =D> =D> :hathat10: :hathat10:

Gefeliciteerd,
Gero
:lol:

#56230 door jacky
19 mei 2006, 12:53
ik hoop dat zij en jullie een leuke tijd gaan hebben
#56231 door Janette
19 mei 2006, 13:02
Mimi, wat fijn voor jullie.

Heel veel plezier, en hartelijk gefeliciteerd.

#56317 door mimi
21 mei 2006, 20:38
nog een laatste vraagje onze pleegdochtre heeft carta blanca en al de rest van papieren nu hoorde we vandaag van een duitse vriend van ons dat ze de laatse dagen voor vertrek NOG een stenpel moet gaan halen bij de imigratie en zich daar afmelden voor vertrek wie weet daar meer van met dank mimi :?: :?:

#57208 door vandir
14 jun 2006, 21:24
Spannend, Mimi.
Nog een paar dagen en het is dus zover. Wel jammer dat ik je man en je pleegdochter net zal mislopen in Havana. Je man zal het dus moeten stellen met Yanet.
Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben samen.

#57213 door mimi
15 jun 2006, 00:04
daar twijfel ik niet aan vandir (fijne tijd samen )en ja is heel spannend nog een weekje en ze is hier als alles goed gaat .en mijn man zal het wel kunnen stellen met yanet hoor :lol: :lol: jij ook nog enkele goede dagen ginder samen met yanet tot horen mimi