Specifieke informatie voor Belgische forumleden

Moderators: FORUMBEHEERDER, bert.bertels

#30161 door eve_agua
05 jun 2005, 15:32
Geweldig niet? Ik hoop dat het weer zo'n totaalervaring wordt als twee jaar geleden op CC en dat ze muzikaal even sterk zijn als in Brugge op 7/05/2005...

#30166 door Kayotic
05 jun 2005, 16:24
eve_agua schreef:Geweldig niet? Ik hoop dat het weer zo'n totaalervaring wordt als twee jaar geleden op CC en dat ze muzikaal even sterk zijn als in Brugge op 7/05/2005...

kheb ze noch op couleur café gezien, noch in Brugge :oops:
maar ze stonden vorig jaar (in oktober) op één of ander rockfestival, Rock Ternat alsk me goed herinner en dan waren ze heel goed. Ik hoop ze dit jaar in BXl mee te pikken, maar die datum is er ook iets in Antwerpen te doen. wordt moeilijk dus....

#30168 door eve_agua
05 jun 2005, 16:42
Op Rock Ternat heb ik ze ook gezien, maar dat vond ik juist het slechtste concert ooit van hen. Ik vond het zelfs zielig voor hen omdat het publiek hen gewoon stond aan te gapen (maar dat was ook wel te verwachten met die verkeerde casting, een rockfestival for christ's sake!). Maar anderzijds leek het voor mij en de twee andere Orisheras die met me mee waren gekomen net een privéconcert. Roldan heeft ons achteraf nog bedankt omdat we zo enthousiast met de Cubaanse vlag hadden gezwaaid. ;-)

#30172 door Kayotic
05 jun 2005, 17:09
hehe das leuk. maar ik heb gewon geen referentie. was mss een vreemde affiche voor hen. nu ja ze moeten hun ding doen en hebben dat zo goed mogelijk gedaan. hun optreden in Brugge moet el leuk geweest zijn....

#33536 door eve_agua
03 jul 2005, 12:00
hey, ik wou ff vragen of iemand gisteren Orishas gezien heeft op Couleur café en wat julle er van vonden? Ik vond het in ieder geval weer een zalig optreden, wat een sfeer...

#33597 door Ilse Schellaert
03 jul 2005, 22:24
Ik vond het een fantastisch optreden en ze mochten voor mij gerust in de grootste tent gestaan hebben en nog een uurtje langer doorgegaan zijn!

#33600 door vandir
03 jul 2005, 22:38
heb er een stuk van gehoord op Radio I: not my cup of tea.
Ik vind het te weinig authentiek, te veel hiphopperig, maar ja, ik ben dan ook al heeeeeel oud !

#33644 door el mayimbe
04 jul 2005, 13:16
Ik was zaterdag met een cubana op couleur cafe, die op bezoek is en Duitsland. Para mi es un sueno ver Orishas en vivo. Dat alleen was grond genoeg om ze te zien. :wink: En ook wanneer ik niet zo in dit zoort muziek zit vond ik de gig toch heel goed. Zeker ook een verdienst van de publiek dat van de eerste nummer aan mee ging. Naast enkele liedjes van die nieuwe album El Kilo worden ook de classics van de eerste 2 CD´s gespeeld.

Heel goed vond ik ook de optreden van Zap Mama die zoiets als een thuisspeel had.

salu2, el mayimbe

#33659 door Bennie
04 jul 2005, 15:30
Zap Mama vind ik geweldig!

#33735 door eve_agua
04 jul 2005, 22:16
Moet Cubaanse muziek dan bij de roots blijven (tenminste dat is wat ik onder authentiek versta), Dirk? Ik vind het juist zo bijzonder aan Orishas dat hun muziek een mengelmoes is van verschillende muziekstijlen. En dat levert volgens mij toch wel een heel originele sound op... Nu ja, je hebt het volste recht om ze niet goed te vinden hoor ;-)

#33815 door vandir
05 jul 2005, 21:44
ik weet niet of Cubaanse - of wat mij betreft gelijk welke muziek - bij de roots moet blijven.
Aan de ene kant: als je bij de roots blijft is er geen evolutie, zou bvb. de blues nooit ontstaan zijn en dus ook de jazz en de rock niet.
Aan de andere kant: de evolutie gaat tegenwoordig zo snel door de mondialisering en alle communicatiekanalen dat ik soms vind dat het allemaal teveel op elkaar begint te gelijken.
Precies alsof je alle kleuren verf in een vat stort en als resultaat een grijze brij overhoud.
Ik vind het goed dat er nieuwe stijlen komen, vind sommige goed en andere minder of slecht en op de duur zal de kwaliteit wel bovendrijven, zeker. Maar ik ben nooit direct wild enthoesiast over iets nieuws (mijn dada is de pure cante jondo uit de traditionele flamenco; daarnaast authentieke Caraïbische muziek en traditionele Afrikaanse ritmes).