Specifieke informatie voor Belgische forumleden

Moderators: FORUMBEHEERDER, bert.bertels

#15730 door Marcel
26 dec 2004, 23:52
De Tongerse raadkamer heeft vrijdag de aanhouding van de Cubaanse Dori H. (19) bij haar eerste verschijning bevestigd. De vrouw zit sinds woensdag in de gevangenis op verdenking van de moord op haar vriend Mathieu Bours (52), die 27 oktober met elf messteken dood werd aangetroffen in zijn flat boven een klinkerbedrijf in Rotem (Dilsen-Stokkem). De vrouw was sindsdien spoorloos. Tijdens het verhoor bekende de vrouw de moord op de man.

Dankzij internationale samenwerking tussen de politiediensten van België, Frankrijk en Italië werd de vrouw vorige week in Caen in Normandië opgepakt. De Tongerse onderzoeksrechter had een Europees arrestatiebevel uitgevaardigd. Na de moord op Mathieu Bours was ze er vandoor gegaan met juwelen en zijn Audi A6. Eerst wilde ze in Zaventem het vliegtuig naar Milaan nemen, maar omdat er geen vlucht was, stapte ze op de trein naar Frankrijk, waar ze ondergedoken leefde.

http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/defau ... 7EA5E427A4

#15732 door michiel
27 dec 2004, 00:15
Was hij een bruut en sloeg hij haar? Was het haar om de erfenis te doen?

#15737 door Cubaonmymind
27 dec 2004, 09:16
Doet er eigenlijk niet toe, vind ik. Je neemt niet iemands leven. Als het een slaande klootzak is neem je z'n goud en smeer je 'm. Heb ik geen enkele moeite mee. Als je 'm eerst vermoord en dan pak je de juwelen en auto heb je al gauw de schijn tegen. Blijft een treurig verhaal, hoe je het ook bekijkt.

#15750 door André
27 dec 2004, 14:16
Wat er ook gebeurd mag zijn tussen die twee mensen, niemand heeft het recht om iemand te vermoorden. Het is wel een aangename voedingsbodem voor mensen die sceptisch staan tegen "interraciale" affaires, zij zien nu natuurlijk hun gelijk weer bewezen.
#15751 door Marcel
27 dec 2004, 14:48
andré-yusaris schreef:Wat er ook gebeurd mag zijn tussen die twee mensen, niemand heeft het recht om iemand te vermoorden. Het is wel een aangename voedingsbodem voor mensen die sceptisch staan tegen "interraciale" affaires, zij zien nu natuurlijk hun gelijk weer bewezen.

Even voor alle duidelijkheid,
het was in ieder geval totaal niet de bedoeling om tot wat voor stemming dan ook aan te zetten....

Maar als mn Belgische Forumleden hierover nader het nieuws zouden willen bijhouden, wellicht valt er WEL een lering uit te trekken ??!

Ik heb thans geen flauw idee aangezien dit internet artikel het enige is wat ik "weet" !

Groeten

Marcel

#25178 door mambize
17 apr 2005, 17:01
hi,

ik ken haar niet, ik ken hem niet...

MAAR ik ken een Cubaanse kameraad, goeie vriend des huize in Cuba, die hun "gekoppeld" heeft en die heeft nu tremendo problemas. Inclusief mijn zus is verhoord in het verhaal...

Dit geval is een jammerlijke uitzondering en spijtig dat het is gebeurd. Soms is het goed dubbel te informeren wie je uitnodigt EN voor de cubanen (ik weet dat het moeilijk is) informeer waar je naartoe gaat...

Y SUERTE A TODO EL MUNDO.