Berichten uit de pers en andere websites

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114795 door Gibi345
19 sep 2019, 09:06
Deze maand is de maand dat de blokkade tegen Cuba op de vergadering van de VN staat. Bijna alle landen in de wereld veroordelen de blokkade als een flagrante schending van de mensenrechten met uitzondering van de VS en Israël.

Er is al maandenlang een aanscherping van de blokkade tegen Cuba vanuit de VS gaande. B.v. de bedragen die naar familieleden in Cuba gestuurd mogen worden op maandbasis zijn ernstig beperkt, het aantal Amerikaanse toeristen naar Cuba wordt beperkt, Brazilië en Venezuela worden onder druk gezet Cubaanse artsen en verplegend personeel terug te sturen, de Venezolaanse olietransporten naar Cuba worden geblokkeerd enzovoorts.

Vooral de blokkade van schepen die olietransporten naar Cuba leidt tot een energiecrisis, hierover bericht Reuters. De energiecrisis leidt ertoe dat er voor privé-auto's maar beperkt benzine/diesel te verkrijgen is, mensen zijn aangewezen op publiek transport. Zie artikel:
https://www.euronews.com/2019/09/13/cub ... ns-to-bite

Saludos,
Gibi
#114803 door Robert
19 sep 2019, 13:51
Gibi345 schreef:Vooral de blokkade van schepen die olietransporten naar Cuba leidt tot een energiecrisis, hierover bericht Reuters. De energiecrisis leidt ertoe dat er voor privé-auto's maar beperkt benzine/diesel te verkrijgen is, mensen zijn aangewezen op publiek transport.

Saludos,
Gibi

Ok dit zijn 2 verschillende dingen!
Olietransporten zouden geblokkeerd worden en 2 er is een energiecrisis.
Het 1 zou een gevolg kunnen zijn echter.......
Een beetje googelen levert een iets genuanceerder beeld op betreffende onbetaalde rekeningen door de Venezuelaanse partij en aan de ketting gelegde schepen.
#115020 door Gibi345
19 feb 2020, 06:14
De blokkade tegen Cuba is verder aangescherpt met als gevolg een aanscherping van de energiecrisis zoals iedereen die het afgelopen half jaar een bezoek aan Cuba heeft gebracht zelf heeft kunnen waarnemen. Aangezien olie een cruciale rol speelt in de Cubaanse energievoorziening is er vanuit Venezuela een toename van het aantal olietankers richting Cuba tegelijkertijd komen er nu vanuit verschillende landen olietankers richting Cuba, voor nadere informatie;
https://orinocotribune.com/venezuela-in ... otherhood/

Het ziet ernaar uit dat we één gezamenlijk blok van Cuba, Venezuela, Rusland en China zien ontwikkelen....
Saludos,
Gibi
#115029 door Gibi345
21 feb 2020, 06:48
Ook andere nieuwsbronnen bevestigen de groeiende olietoevoer vanuit Venezuela naar Cuba zie volgend artikel;
https://www.caymaniantimes.ky/news/cuba ... -venezuela

Maduro heeft een decreet afgekondigd de Venezulaanse olie-industrie extra te beschermen.
https://www.reuters.com/article/us-vene ... SKBN20D2VY

Saludos,
Gibi

Ps; Opmerkingen die mijn persoonlijke integriteit betreffen worden opgespaard en door- gestuurd naar mijn advocaat voor mogelijke vervolgstappen!
#115042 door HijodelMundo
24 feb 2020, 15:47
Gibi345 schreef:Ps; Opmerkingen die mijn persoonlijke integriteit betreffen worden opgespaard en door- gestuurd naar mijn advocaat voor mogelijke vervolgstappen!

Is de vraag, war je nooit op antwoord, of je weleens in Cuba bent geweest een opmerking die jou persoonlijke integriteit betreft?
Volgens mij is dat gewoon een vraag waar velen van ons wel een s het antwoord van jou direct op zouden willen horen... Tot die tijd tijd is het zeer waarschijnlijk dat we jou kennis van de cubaanse realiteit in twijfel blijven trekken.
#115050 door HijodelMundo
26 feb 2020, 10:02
Gibi345 schreef:Achter schuilnamen kun je voortdurend de wet overtreden op fora! Deze persoon is nu al meer dan 2 jaar bezig met persoonlijke aanvallen. Dan wordt het tijd op te treden en te wijzen op de consequenties!

Saludos,
Gibi

Beste Gibi,

Vreemd genoeg voel ik me wel enigzins aangesproken door jou... Vooral omdat ik jarenlang in cubaans toerisme werkzaam ben geweest (ja geweest). Maar bovenal omdat je mijn persoonlijke gegevens op het forum zet. Ik zou het op prijs stellen dat je dat bericht verwijderd!

Verder ben ik me van geen persoonlijke aanval op jou bewust en laat ik de meeste van je berichten met rust. Wel stel ik al jaren vraagtekens bij je kennis van de Cubaanse realiteit. Een vraag die je keer op keer ontwijkt, zie nogmaals de oprechte vraag een paar berichten hierboven waar jij op reageert met een link naar Wikipedia en persoonsgegevens van mij.

Dit duid er voor mij op dat het antwoord op de vraag of je ooit in Cuba bent geweest wel negatief moet zijn. Dit omdat je je dusdanig aangevallen voelt door een simpele vraag dat jijzelf met termen als "Mijn Advocaat" komt.

Verder heb ik hier nooit actief klanten geworven, maar wel veelal mijn kennis van Cuba aangewend om toekomstige toeristen die naar Cuba (willen) gaan voor te lichten. Het aantal mensen die via het forum uiteindelijk eender cubaanse teoristisch product via mij geboekt hebben is op de kootjes van 1 vinger te tellen, en dan nog hou ik er over... Oftewel als je de tijd tijd die ik in dit forum heb gestoken afzet tegen de bussiness die ik eruit heb gehaald kan je dat niet echt als een rendabel kanaal voor voor het werven van klanten noemen.

Maar nu iedereen weet waar ik woon, wat mijn echte naam is, wat ik gestudeerd heb... Vertel eens wat meer over jou?

Of ben je daar te laf voor (aie.... toch een persoonlijke aanval van mij op jou. Tja na jou bericht vond ik deze steek gerechtvaardigd)

Saludos,

Mil... Euh... Hijo