Cubaforum helpt

Moderator: FORUMBEHEERDER

#109271 door dutchjong
25 jan 2015, 21:23
Beste forum lezers,

Een goeie vriend van mij woont in Santa Cuz del Sur, een plaatsje aan de zee in het zuiden van de provincie Camaguey. Niet bepaald een plek die overspoeld wordt door toeristen. Hij heeft een linea maar geen telefoon. Af en toe kan hij een telefoon van zijn schoonzus lenen. Nu ligt er bij mij thuis nog een Samsung Galaxy SIII waar ik helemaal niets meer mee doe.

Daarnaast is hij ook nog eens een keer van zijn paard gevallen en heeft zijn been gebroken, maar dat terzijde en heeft verder niets met mijn vraag te maken.

Ik (en met name hem) zou erg geholpen zijn met iemand die deze mobiel mee naar de stad Camaguey kan nemen. Behalve het meenemen is zeker zo belangrijk dat deze mobiel op een betrouwbaar adres achtergelaten kan worden zodat hij, of iemand namens hem, deze mobiel in de stad Camaguey opgehaald kan worden.

Als iemand kan helpen dan graag een Persoonlijk Bericht naar ondergetekende.

Bij voorbaat dank.
#109576 door sandersh
15 maart 2015, 18:02
Als deze Cubaan een gebroken been heeft gehad, is het plotseling op wonderbaarlijke manier genezen. Niets van te zien. Hij holde van geluk de trap af met zijn nieuwe Samsung mobiel. Ik denk dat dit het allermooiste cadeau is wat hij ooit in zijn leven ontvangen heeft.
#109577 door dutchjong
15 maart 2015, 19:30
Dank je Sandersh, goed te horen dat hij er blij mee was!

Ik kreeg overigens vandaag de volgende sms van hem, wie weet verstuurd vanaf zijn nieuwe telefoon:

'mandame una lancha para irme para olandma aunque sea a barrer calle q esto aqui esta malo' ('stuur me een boot om naar Nederland te gaan, ook al is het maar om straten te vegen, want hier is het slecht').

Kan ik je de volgende keer een boot meegeven?!
#109583 door Tijn
15 maart 2015, 20:59
@ SandersH... Hahahaha...

Overigens zijn telefoons hier tegenwoordig goedkoper dan in NL... Lang verhaal van mensen die telefoons meenemen voor hun liefje en zodra hij/zij weer vertrokken is verkoopt de MIA hem...
Kreeg gister een Iphone 5 aangeboden voor 300!!!
#109584 door Robert
15 maart 2015, 22:04
Nu heb ik zelf een goede Chinees maar ik zou een in Cuba op straat gekochte telefoon niet mee terug naar NL durven nemen.
Ik denk dat een zeer groot percentage als gestolen te boek staat.