para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#71096 door TamTam26
17 dec 2007, 14:09
Is hier nog nieuws over?
Ik heb vanochtend geld overgemaakt en zoals het er nu naar uitziet gaat dat allemaal goed... Ik wacht dus nog wel even af.

#71157 door Robert
20 dec 2007, 19:44
Toch apart dat ze mijn geld wel naar Cuba gestuurd hebben terwijl ze sommigen dus niet helpen.

#71158 door PapiChulo
20 dec 2007, 20:41
Zeer onduidelijk dit alles moet ik zeggen! Ik heb eerdergisteren ook geld via MijnPostbank.nl overgemaakt na aanleiding van dit bericht hier op het forum om het te testen en tot nu toe is het niet teruggeboek of zo! Nu even afwachten tot de familie op Cuba de binnenkomst van hun kerstcentjes zal bevestigen..... :roll:

#71301 door Robert
31 dec 2007, 00:24
Ik heb het geld wat ik de 11e over heb gemaakt weer terug!
Ben benieuwd waar dat vandaan komt daar het in Cuba al was opgehaald, ik mag toch aannemen dat Cubaanse banken geen geld terugsturen "IVM ING BANK POLICE" (jawel zo stond het op "mijn postbank", bij mijn weten is police geen Nederlands woord maar....).
Ik wacht af.....

Ik denk dat ik eens bij de ASNbank moet gaan informeren of daar iets mogelijk is.....

#71302 door Wim
31 dec 2007, 09:11
Waarschijnlijk trap ik een open deur in Robert, maar denk dat er policy bedoeld werd (politiek ic. richtlijn)
Gr. Wim

#71312 door Robert
31 dec 2007, 13:40
Ja idd beetje open deur maar wel een bijzondere schrijffout voor een bank. Policy is in Nederlands beleid en police politie, wel volgens mij tenminste.

Maar blijft over.
Steunt een Cubaanse bank usa beleid en sturen ze daarom geld terug (geld wat ze al hebben uitgegeven!!)?
Of is de postbank veranderd in de Sinterklaasbank en geven ze geld weg?
Beide mogenlijkheden doen mij vreemd aan, daarom....
Ik wacht af ........

#71352 door PapiChulo
02 jan 2008, 14:18
dus nu kwam ook bij mij het geld terug..... :-(

POSTBANK NV BUITENL BET VERK
OG20071231018702
RETOUR MPBP07121700854 18-12-07
CUBA, ING POLICY

#72016 door Fénix
11 feb 2008, 16:03
Kun je nu nog wel of niet geld overmaken naar Cuba en zo ja, via welke bank?

#72021 door PapiChulo
11 feb 2008, 18:17
Ik zal het ook gaarne weten welke bank op dit moment nog geld overmaakt naar Cuba (ook via online bankeren) en wat daar de kosten voor zijn ivm met een mogelijke overstap naar een andere bank.

Gaarne jullie aktuele adviesen nog een keertje!

BEdankt!

#72022 door morenita
11 feb 2008, 18:29
Ik heb van de weekend een betalingopdracht klaargezet via ABNAmro internet bankieren voor het overmaken van geld naar Cuba. De betalingsopdracht is uitgevoerd, maar de boeking nog niet, dus het is even afwachten hoe dat verder gaat. De begunstigde heeft geen bankrekening, dus via beschikbaarstelling gedaan.

#72031 door Wim
12 feb 2008, 10:58
PapiChulo schreef:Ik zal het ook gaarne weten welke bank op dit moment nog geld overmaakt naar Cuba.Gaarne jullie aktuele adviesen nog een keertje!

http://cubaforum.nl/viewtopic.php?t=881 ... sc&start=0

http://cubaforum.nl/posting.php?mode=topicreview&t=8819

Zie mijn eerdere twee postings in deze zelfde thread Papi, fortis todavia manda dinero por allá. Succes Wim (maak geen reclame, geef slechts antwoord)

#72105 door morenita
15 feb 2008, 18:32
Het geld is inmiddels aangekomen, dus ABNAMRO internet bankieren geld sturen naar Cuba en beschikbaargeteld, is een goeie keus en het duurde maar 2 dagen, alleen hij werd niet gebeld dat het geld er was, moest ie zelf langs gaan.

Kosten transfer in totaal 13 euro
#72295 door linda68
21 feb 2008, 16:15
re.martens schreef:Dit is echt frusterend, wij stuurden elke maand geld naar Cuba en dat ging zo goed. Klagen en reclameren heeft geen zin, je moet je er maar bij neerleggen. Heb een site gevonden moneybookers.com en zij zitten in Engeland. Volgens hun is het mogelijk om transactie te plaatsen naar Cuba. Als ik nieuws hierover heb meld ik dat nog OK?

LA VIDA EN CUBA ES MUY COMPLICADO :cry:

Heb je al wat nieuws over de Moneybookers want ik ben ook dringend op zoek naar een mogelijkheid om geld te versturen

#72376 door Fénix
26 feb 2008, 01:10
Via mijn broer die een rekening bij de Rabobank heeft hebben wij geld overgemaakt. Ging vlot, kosten €10,80.

Het enige foutje was dat we de voornaam van de begunstigde niet voluit hadden geschreven, alleen de initiaal. Het geld staat op de rekening maar ze kunnen er niet bij. Nu moet er nog een bericht achteraan met de volledige naam.

#72436 door Tony Cuba
28 feb 2008, 16:08
Al jaren geld overgemmaakt naar Cuba met de postbank.
De laatste overschrijving was 11 Februari. Omdat er in Cuba geen geld was aangekomen heb ik de postbank gebeld en vernomen dat er geen betalingsverkeer meer mogelijk is met Cuba. De redenen wisten zij niet.
Gewoon gezwicht voor BUSH....
Snel een rekening geopend bij de ABN-AMRO bank en geld verstuurd naar Cuba. Mijn vrouw is Cubaanse en het geld is voor haar zoon en onze familie. Wij hebben een rekening voor hem geopend bij BANCO POULAR DE AHORRO. Zelf hebben wij een gezamelijke rekening bij dezelfde bank.
Echt aan te raden voor mensen die veel naar Cuba gaan.
Geld bij de bank halen met de creditcard kost een vermogen.
Voor elke 500 CUC betaal je 60 Cuc extra. Euro''s meenemen en omwisselen is voordeliger. Maar met een eigen bankrekening kost bijna niets.

#72438 door HijodelMundo
28 feb 2008, 18:52
Tony wat je hier zegt klopt niet helemaal. Ten eerste ben je bij het overschrijven bhoorlijk wat geld kwijt. Ik heb ooit 50 euro overgeschreven en er is ongeveer 60 CUC aangekomen. Betekend een koers van ongeveer 1,2 CUC per Euro. Vergeet ook de kosten niet die de bank voor deze transfer rekent.
Met Credit card heb ik hier laatst geld opgenomen (400 CUC) en de reele koers was uiteindelijk 1,2475 (320 euro van mijn rekening). Is dus toch voordeliger.

Bovendien komt er niet 60 CUC bij als 500 CUC afhaalt met CreditCard. Maar je bedrag in CUC wordt omgerekend naar USD en dat gaat weer in euro van je rekening.

Cash is het goedkoopst maar met creditcard verlies je maar ongeveer 3/4 % en niet de 11 die de mensen denken.

Ik heb daar eerder al een stuk over geschreven. Kan je hier vinden...

Anyway,

Hijo

#72607 door HenkieHF
07 maart 2008, 20:21
ben zelf nog bezig met openen fortis rekening

maar hoor zojuist van kennis dat er geen enkele bank meer overboekingen naar cuba zou doen................

help? :roll:

#72608 door morenita
07 maart 2008, 21:40
HenkieHF schreef:ben zelf nog bezig met openen fortis rekening

maar hoor zojuist van kennis dat er geen enkele bank meer overboekingen naar cuba zou doen................

help? :roll:
'

Ik heb nog niks gehoord van mijn bank dat ze geen geld meer overmaken naar Cuba, paar weken geleden ging het heel snel en dat zonder bankrekening aldaar. ABN AMRO internetbankieren

#73318 door mayan
11 apr 2008, 08:59
Ik heb 3 weken geleden geld overgemaakt naar Cuba via Postbank, ik wist toen nog niet dat dit niet meer mogelijk was. (had dit alles nog niet gelezen hier op 't forum).
Zit nu te wachten tot ze het weer terugstorten. Ik heb ze gebeld waarom dit niet meer kan en er werd geen rede gegeven. Dat mochten ze niet. Op mijn vraag of ze soms in Amerikaanse handen zijn zei hij dat dit niet het geval was. Lekker vaag dus.
Bij Fortis kun je nog steeds geld overmaken naar Cuba, ik heb ze vandeweek gebeld, maar ze zeiden dat je wel je salaris daar ook moet laten storten, ivm internetbankieren. Weet iemand of er een bank is bij wie dit niet hoeft?
#73319 door HenkieHF
11 apr 2008, 09:27
ben ook bij de fortis langs geweest vanwege de postbank reden
service niet je van het
ze hadden niet veel tijd
zeker niet toen ik vertelde dat ik alleen maar een rekening wilde openen voor mijn cuba overboekingen
kreeg wel folder mee en daar staat de budget rekening van fortis in,
geen salarisstorting verplicht en wel de mogelijkheid van internetbankieren

nu nog even wachten op een vrije dag want deze bank kent geen weekendopeningsdagen en ook geen koopavond, ze sluiten om 5 uur dus ik met een baan van 40 uur per week kan lastig terecht, maar ik ga het wel doen

#73320 door Tony Cuba
11 apr 2008, 09:29
Hallo Mayan.
Ik heb ook die problemen gehad met de postbank.
Nu hebben we een rekening bij de ABN-AMRO bank geopend.
Je hoeft niet je salaris te storten alleen natuurlijk zorgen dat er geld op je rekening staat om te versturen.\
Het duurt bij mij ongeveer 4 a 5 dagen voordar het geld op de plaats van bestemming is.
Het geld is binnen 1a2 dagen in Havana maar dan moet het nog overgemaakt worden naar de bank in Cardenas(in mijn geval).
Ben tot nog toe zeer tevreden over de service van de ABN-AMRO bank.
VR.GR. TONY.

#74628 door Robert
08 jun 2008, 04:09
Kreeg van de week weer 300 euro van de Postbank (wegens ING policy bet onmogelijk), aardige lui.
Jammer alleen dat ze het niet naar Cuba wilden sturen in december.
Totaal van ze gehad een kleine 500euro, ben er blij mee en ach indien het postkantoor om de hoek ook ophoud te bestaan ga ik wel helemaal naar een andere bank.
#75062 door Hugo
25 jun 2008, 20:55
HenkieHF schreef:ben ook bij de fortis langs geweest vanwege de postbank reden
service niet je van het

Volgens mij hoort ABNAMRO nu bij Fortis ....,
en de service van ABNAMRO is meer dan uitstekend. Dat is althans mijn ervaring, geen flauwekul en een deskundige help-desk die garandeert en het ook wààr maakt dat ze binnen 24 uur antwoord geven op je e-mails die je binnen hun systeem van internetbankieren, dus beveiligd, kunt versturen.

Dus (?):

http://www.abnamro.nl

Buitenland-overboekingen: 3 werkdagen; dat is binnen de EU,
buiten de EU 3 tot 5 dagen.