para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114777 door Madc
11 sep 2019, 16:43
Zijn er nog updates hierover? Western Union en sendvalu.com nog steeds meest optimaal?
#114778 door havanalover
12 sep 2019, 13:58
VIA WELK KANAAL?
Geld sturen naar Cuba wordt in de toekomst een probleem. De Amerikanen gaan de remesas beperken tot 4000 US dollar. Sendvalu.com heeft reeds twee maal mijn opdracht gecancelled wegens "updating" van hun systeem . Zij moeten nu veel extra identiteit gegevens hebben onder andere een kopie van uw paspoort. Western Union zend niet uit Europa naar Cuba . In de USA moet bij Western Union ook heel wat vragen en bijlagen beantwoord worden.
De banken zenden al jaren niet meer naar Cuba zeker sinds Fortis een mega boete heeft gekregen. Naar het schijnt draaien de mulas goed maar is dat te betrouwen?
#114780 door Everdine
15 sep 2019, 11:21
Ik stuur geld via een recarga - kunnen ze de recarga zelf doorverkopen aan handelaren en de bonus gebruiken om te bellen en zo, en die kunnen ze geloof ik ook nog delen met anderen. Maar dit kan natuurlijk alleen met kleine bedragen - alhoewel, dat kan maar tot € 50- maar ik weet niet hoe váák je dan € 50 kan sturen, misschien tien keer, en dat schiet ook lekker op natuurlijk.
#114783 door Jan Almeida B.
16 sep 2019, 18:28
Als je jouw doble recarga aanbiedt aan 'handelaren' krijg je er minder voor. En ze willen tegenwoordig vooral graag mega's kopen. De bono is niet zo interessant meer.
#114785 door Robert
17 sep 2019, 06:19
Hoeveel procent strijkt een hedendaagse ezel op?
Is dat nog steeds rond de 20%?
#114791 door havanalover
18 sep 2019, 14:03
NIETS PERSOONLIJK ROBERT maar als je een ezel gebruikt ben je zelf een ezel. Dat is volgens mij iets voor mensen die een kinderlijk vertrouwen hebben in anderen. Ik heb met scha en schande geleerd dat weinig mensen te vertrouwen zijn.
Het zou interessant zijn te weten hoeveel er door de controle geraken, er zijn er reeds met meer dan 50.000 dollar opgepakt. Toch lijkt het een valabele piste als de Amerikanen de remesas verder gaan beperken.
#114794 door Robert
18 sep 2019, 21:18
Vervelend dat jij, Havanalover, kennelijk slechte ervaringen heb met mulas.
Maar wat moest je betalen en hoe recent was dat?

Met andere woorden wat kan een betrouwbaar iemand die nu of binnenkort naar Cuba wil verdienen?
#114802 door havanalover
19 sep 2019, 13:49
Dat is vrij met die persoon af te spreken. Als het een vertrouwde persoon is (bv een dicht familielid) doet hij/zij het misschien gratis. Het blijft altijd een risiko . Wat als de ezel opgepakt wordt? Gaat het over enkele duizend euro , tot 5000 euro mag je vrij invoeren maar meer 20 of 30 duizend moet je aangeven aan de Aduane . Wie houdt dat dan bij? krijg het terug bij vertrek? Veel vragen. Voor kleinere bedragen zijn er minder riskante oplossingen al eens gedacht aan bankkaarten?
#114805 door Robert
19 sep 2019, 14:26
Hoeveel procent strijkt een hedendaagse ezel op, met andere woorden wat is momenteel een gangbaar tarief?
Is dat nog steeds rond de 20%?
Nee IK wil niets naar Cuba versturen voor mijzelf!