para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#108162 door hombredecuba
18 aug 2014, 09:09
Encantó schreef:
hombredecuba schreef:(...) Bovendien krijg je vanaf 500 euro nog een leuke rente.

tu eres mentiroso, maricon!

Ik heb gezegd dat als je geld spaart op je VISA-CARD je dan boven de 500 euro een leuke rente krijgt.
Waarom ben ik dan een ''leugenaar'' en een ''Homo''?
#108164 door Encantó
18 aug 2014, 09:54
Dat kan je niet vertalen. Hier is dat een belediging. In Cuba hoor je dit voortdurend (ten minste ten oosten van de provinciegrens bij Jatibonico, daar waar de Carretera Central stopt). Niettemin: je visakaart brengt vandaag (2014) net zo min op als geld op een spaarrekening met het beste rendement. Ik zal het in het Nl zeggen: het is niet waar wat je schrijft, onzin.
#108169 door Tijn
18 aug 2014, 10:49
Encantó schreef:Dat kan je niet vertalen

Dat kun je prima vertalen... er staat "Je bent een leugenaar, homo!"
Dat jij het niet kunt vertalen...

Nu je weet wat je gezegd hebt lijkt me "sorry" op zijn plaats...
#108178 door Joop_Siroop
18 aug 2014, 14:30
Waar komt dit ineens vandaan??
Is dit leuk bedoeld? Zijn jullie hele goede vriendjes?
Zelfs in dat laatste geval zou ik willen vragen uw taal te kuisigen.
Thanx
#108179 door Encantó
18 aug 2014, 14:55
Je hebt waarschijnlijk gelijk @Joop.
Anderzijds, zoals ik schreef, is het in de Oriënt praktisch een stopwoord.
#108185 door HijodelMundo
18 aug 2014, 17:14
Zoals in vele talen en voor voor vele scheldworden geldt dat je ze vriendelij en onvriendelijk kan gebruiken.

Een goede vriend kan ik groeten met: Como estas Maricon, mamaste mucha pinga ultimamente?. Maar diezelfde groet zal bij iemand die ik niet of amper persoonlijk ken toch in heel andere aarde valen...

Hoewel ik het vaker eens ben met jou, encanto, dan met Hombre de Cuba kan ik wel begrijpen dat hij zich in deze een beetje "onheus bejegend" voelt.
of jullie kennen elkaar buiten het forum vrij goed en noemen jullie elkaar altija Maricon...

Hijo
#108239 door hubbart2
26 aug 2014, 22:04
[quote="Everdine"]
Probeerde toen Enviodinero uit Canada (http://www.enviodinero.ca), en dat ging heel vlot, moet alleen afwachten wanneer het geld daadwerkelijk uit de muur getrokken kan worden in Cuba (met een AIS credit card).

Is het geld toegekomen? Ik zou die website ook willen proberen, nu aisremesas niet werkt ...

Dirk
#108241 door Everdine
27 aug 2014, 04:56
@hubbart2: het geld was er pas na vier dagen! En de commissie was een stuk hoger.
Maar goed, het geld is wél aangekomen en dat was het belangrijkste.
#108333 door Hansito
03 sep 2014, 19:44
Vandaag geld over proberen te maken maar zowel AIS als AWS24 hebben nog steeds problemen.
AWS24 een week geleden eenmail gestuurd maar nog geen reactie terug.
Weet iemand een oplossing?
#108335 door havanalover
03 sep 2014, 20:05
Hansito schreef:Vandaag geld over proberen te maken maar zowel AIS als AWS24 hebben nog steeds problemen.

Mijn laatste overmaking bij AIS was geen probleem (eind vorige maand) , alleen is de transferkost redelijk hoog.
Ik probeer het eens terug via de klassieke weg langs de banken, duurt wat langer maar is goedkoper. Het idee van een (tweede) Visa kaart (met limiet) hier reeds vermeld lijkt een oplossing. Maar natuurlijk eerst de kaart in Cuba krijgen. DHL neemt die kaart niet mee.
#108337 door Encantó
03 sep 2014, 21:04
?
Sinds mei staat op de website van AISremesascuba.com dat de dienstverlening door een gepland onderhoud voorlopig niet mogelijk is. Sedert juni wordt naar enviodinero.ca verwezen. Volgens mijn ervaring is er tussentijds niets gewijzigd m.b.t. de boodschap op de website van AISremesas.

In het wereldje van de banken wordt slecht nieuws binnenskamers gehouden. Het is bijzonder moeilijk te achterhalen waarom overschrijven via AISremesas niet meer werkt. Alhoewel...

Aisremesas maakt(e) gebruik van een dienst van de Spaanse bank Bankia om de overboekingen te realiseren naar de Cubaanse AIS-kaart (Fincimex S.A.). Bankia werkte daarbij samen met de Cubaanse bank Banco Popular de Ahorro (BPA). Het komt/kwam erop neer dat de bedragen die via het Visa-systeem werden betaald, op de Spaanse rekeningen van Bankia terechtkwamen (en echt niet verder!). Na ontvangst meldde Bankia aan haar partner BPA in Cuba dat het bedrag bijgeschreven kon worden op de AIS-kaart.

Echter...
sinds bekend werd dat de grootste bankengroep van Europa "BNP-Paribas" een gigantische boete moet betalen ( o.a. wegens niet geoorloofde transacties naar Cubaanse banken), kan men zich inbeelden dat de tweede grootste bank van Europa 'Banco Santander' haar eigen connecties met Cuba onder loep houdt. Wat blijkt? Bankia maakt deel uit van de groep Banco Santander. Maar er is nog meer. Bankia zit in een 49/51 % holding naar Cubaanse recht met de Banco Popular de Ahorra.

Zolang als 'Banco Santander' Bankia niet afstoot, is het onwaarschijnlijk dat de dienstverlening opnieuw opgestart wordt.
#108338 door Encantó
03 sep 2014, 21:16
Geld overmaken via enviodinero.ca duurt langer dan de op de website vermelde 24 uur. In mijn ervaring duurt het zelfs 4 dagen (op de kop af 96 uur). Ik heb er tevergeefs gezocht naar de 3D check mode die een snellere transactie mogelijk moet maken.

Het laat zich uitschijnen dat enviodinero.ca op de zelfde wijze werkt als aisremesascuba.com. Een samenwerkingsverband tussen een Cubaanse bank en een buitenlandse partner (shares 51/49%) en alle voordelen (grove winsten) naar de Cubaanse staat. Dat spreekt...
#108353 door Encantó
04 sep 2014, 13:59
Het is hier al vaak geschreven. Al deze diensten zijn bijzonder duur.
Praktijkvoorbeeld van 2 augustus:
In Cuba heb ik 4 * 800 CUC in de hand waarvan
    800 CUC door overschrijving per bank: ± 635 € (systeem BEN: 615 € + 12 € + 12 CUC ) /Bandec / 4 werkdagen
    800 CUC door te pinnen met een visakaart in de bank aan Calle Obispo: 634 € / onmiddellijk
    800 CUC via cashtocuban.com: 724 € / 48 uur
    800 CUC door cash om te wisselen (1.29-1.37): 607€ /n.v.t.
Dat is bijna 100 € meer dan via de bank of creditkaart!
#108362 door Kefke04
05 sep 2014, 15:05
ik zeg ook niet dat het goedkoop is, maar wel een pak sneller dan de bank.
in antwerpen / brussel kan je ook naar athena money transfer gaan dat is een soort van western union die naar cuba stuur, als de begunstigde in cuba ais heeft komt het aan binnen 48 uur, als het op id kaart is 72 uur. commisie hier is 18 euro.
#108372 door hombredecuba
06 sep 2014, 09:50
Geldtransacties naar Cuba met ABN-AMRO kost 13,00 euro per keer.
Op Cuba wordt (hangt van de geldkoers af) gemiddeld tussen de 120 en 130 cuc op de Bankrekening gestort bij 100 euro storting.
In mijn geval ''Banco Popular de Ahorro''.
#108687 door Encantó
09 okt 2014, 12:04
Dear Customer,
we have received today (9 October) the indication from our local payment partner in Cuba, AIS/Fincimex, that they will not be working tomorrow (10 October) because of a bank holiday in Cuba, and also for the whole next week (13-17 October) because they will be updating their IT systems.
This means a “blackout” of payments in Cuba from 10 till 19 October, and the payments in Cuba will resume on Monday 20 October.
There is nothing we can do, unfortunately (AIS/Fincimex is the only provider in Cuba) except apologizing to your for the inconvenience and the delays, which is not dependent on us.

In these days you can still activate a money transfer to Cuba in our systems, but please take into account that it will be paid only in the week starting 20 October.

Again, our deepest apologies, your aws24 Team

#einde CUC
Onverwachte wijziging volgende week in chartaal geldsysteem op Cuba?
#108688 door Tijn
09 okt 2014, 12:13
Encantó schreef:#einde CUC
Onverwachte wijziging volgende week in chartaal geldsysteem op Cuba?

Zou me niets verbazen... Interessant!
#108693 door HijodelMundo
09 okt 2014, 15:09
Ik niet dat AIS zijn systeem moet veranderen om de omgang naar CUP te maken.
Die betaling zijn allemaal in Dollars en dat zal wel zo blijven. Alleen in Cuba verandert er iets en ik kan me eerlijk gezegd nog steed sniet voorstellen dat ze hte nu al oppeens zullen doen.
Ik denk (let wel: ik denk) dat het nog zeker een jaar duurt...

Hijo
#108701 door Joop_Siroop
10 okt 2014, 15:30
Dear Customer,

today our payment partner in Cuba AIS/Fincimex has informed us that the “blackout” is going to be much shorter: they will not work only for 3 days, from 15 till 17 October, due to updating of their IT systems.
The other days of next week, 13 and 14, will be normal for payments in Cuba.
Your aws24 Team

http://www.aws24.com
#110899 door havanalover
09 sep 2015, 13:24
Maanden, ja jaren ging het met AIS remesas vlot. Sinds vorige maand kan ik geen overschrijvingen meer doen met de opvolger van aisremesacuba.com, envio dinero.ca. Mijn Visa kaart wordt steeds geweigerd ( geprobeerd op verschillende computers) Bij navraag in mijn bankkantoor bleek alles OK met de Visakaart. (andere betalingen zijn goed verlopen) Zij (de bankbedienden) belden in mijn bijzijn naar ATOS de moederfirma van Visa. Die gaven een verwarde uitleg waarbij zij uiteindelijk vermeldde dat het beveiligheidscertificaat van http://www.enviodinero.ca zou verlopen zijn. Op de site van enviodinero (klikken op het slot-beveilig icoon in de adresbalk) is het certificaat nog steeds geldig (van 18/09/2014 tot 9/05/2017) MIJN VRAAG : zijn er nog andere gebruikers van de site enviodinero.ca die ook moeilijkheden hebben? De service van de banken is om te huilen, maar dat wisten wij al. Zijn er eventueel "goede" alternatieven?
#110905 door havanalover
10 sep 2015, 13:58
@jogo
Bedankt voor de info!
In tussen tijd is het opgelost. Blijkt niets mis te zijn met de site van Ficimex zoals mijn bank beweerde (gemakkelijkste oplossing natuurlijk) Ik heb een nieuwe Visakaart (de oude die perfect werkte was vervallen) De nieuwe Visakaart was niet geactiveerd voor het buitenland. Dat had de bank moeten weten! De gemakkelijkste uitleg was dat de site van enviodinero.ca (zogezegd) onveilig is. De site heeft echter een geldig SSL certificaat (beveiliging certificaat) geldig tot 05/2017 en tevens moet je een gecodeerde kaartlezer met PIN gebruiken, dus zeker veilig. Ja de "service" van banken dat kennen we intussen!