para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#107550 door Encantó
11 jun 2014, 09:41
Al enkele dagen:
Afbeelding

Dit is merkwaardig. De houder van aisremesas.com is Corporacion CIMEX. Waarschijnlijk kan de bankrelatie niet langer optreden? #Bloqueo
#107556 door Encantó
11 jun 2014, 23:49
Ik lees elders dat er al praktisch een maand problemen zijn. Dit lijkt op een herhaling van Caribbean Transfers.

Maar het kan ook een gevolg zijn van de monsterboete die BNP Paribas kreeg opgelegd?
#107558 door havanalover
12 jun 2014, 12:27
Ik "vermoed" dat het niets met de monsterboete van Fortis BNP heeft te maken. Meestal zijn Fortis of andere banken (behalve ING dat alles naar Cuba weigert) bereidwillig. Het probleem ligt meestal bij de correspondentie banken. Deze krijgen een strengere controle van het US embargo. Ook zijn de Europese wetten (geldtransfers enz.) strenger geworden. Elke banktransactie wordt gecontroleerd op inhoud, waarschijnlijk (ik weet het niet zeker) , via een automatisch programma. Opvallend is wel dat (bank) overschrijvingen zonder tekst in het vak "omschrijving" of met de vermelding "Cuba" in de tekst extra worden gecontroleerd en/of sterk vertraagd. Aangeraden wordt (dit is geen aanbeveling tot volgen!) een weinig zeggende vermelding in het vak "vermelding" te plaatsen zoals "onderhoudsgeld, "para mi esposa", "regalo cumpleaños" enz. zodat duidelijk blijkt dat dit een privé aangelegenheid is en geen verdoken betaling van een factuur aan Cuba. In het geval van AIS remesas is het mogelijk (ik heb geen zekerheid) dat Visa moeilijk doet.
Vermoedelijk zijn dit tijdelijke problemen. In alle geval is de stemming in de VS en vooral Florida (Miami) aan het omslaan. Steeds meer stemmen gaan op om het embargo af te schaffen. Zelfs de "harde" Cubaanse clan krimpt gestaag. De jongeren, die de revolutie, Fidel en het embargo amper hebben gekend krijgen de overhand, de oude "harde" clan sterft uit. Zelfs Clinton in haar boek "Hard Choices" is voorstander van afschaffing, volgens een recente poll is de meerderheid van de Cubanen in de VS voor afschaffing. Exit embargo (binnen enkele jaren)?
#107560 door Encantó
12 jun 2014, 20:30
De website lijkt weer te werken. Maar het geld is ondertussen al op een andere manier naar ginder gestuurd. En de bekende fouten (en incompatibiliteit met IE) zijn nog steeds aanwezig op de website.
#108061 door havanalover
05 aug 2014, 22:16
Er blijken nog steeds problemen met AIS.
De email wordt automatisch beantwoord met een standaard bericht, dat er nog steeds aan de site wordt gewerkt. Heeft iemand eventueel nieuws?
Na problemen met drie banken met overschrijvingen naar Cuba blijven, de problemen met AIS enz. blijven er niet veel alternatieven over. Een Visakaart (met limiet voor de Cubaan) maar ik vermoed dat DHL die niet zal willen vervoeren naar ginder. Alternatieven?
#108069 door havanalover
06 aug 2014, 11:15
hombredecuba schreef:Geld overmaken met ABN-AMRO is geen probleem. :D

Een goede tip voor overschrijvingen vanuit Nederland. Ik ben echter geen klant bij ABN-AMRO en bij mijn weten hebben zij maar één filiaal in België, uitsluitend voor vermogensbeheer, maar ik vraag het na.
#108071 door havanalover
06 aug 2014, 11:49
Tijn schreef:https://www.aws24.com/

Ik ben nooit door de aanvraagprocedure geraakt. Vind het in vergelijking met AIS ingewikkeld en omslachtig bovendien is het erg duur.
#108074 door Everdine
06 aug 2014, 18:22
Ze zetten dit op hun site:

We are currently performing a scheduled maintenance of this site. We’ll be back in short ...
Keep in touch!
#108075 door havanalover
06 aug 2014, 19:45
Everdine schreef:
We are currently performing a scheduled maintenance.......

Het systeem is al dagen buiten dienst. Ik kreeg vandaag bericht uit Cuba dat het systeem van Ficimex in Cuba ook buiten dienst is.
#108083 door macluc
07 aug 2014, 23:37
En als ik er een aantal jaren wilde wonen, en cash had, zou ik het ook wel dooe de douane krijgen. Geen probleem. 5000 max eerste keer, ben je al een heel end en dan even vluchtje op en neer naar Venezuela misschien? Of Mexico, ook vlakbij. De kosten van het ticket verdien je waarschijnlijk terug door de tarieven te betalen van de envio en remessas organisaties. Je moet wel cash hebben in dit geval natuurlijk.
#108090 door Everdine
08 aug 2014, 17:21
Wilde geld sturen en probeerde UTS - die willen van alles van je weten, je leeftijd (plus paspoort!), je inkomen, nou zeg, wat heeft dat te maken met geld STUREN??
Probeerde toen Enviodinero uit Canada (www.enviodinero.ca), en dat ging heel vlot, moet alleen afwachten wanneer het geld daadwerkelijk uit de muur getrokken kan worden in Cuba (met een AIS credit card). Ze schrijven dat dat na 48 uur kan. Je kunt geen euro's invullen, het gaat in Canadese dollars en ik weet niet hoe ongunstig dat is. Maar je hebt weinig keus als je snel geld over wilt maken en een bankrekening bij de ING hebt!
#108100 door havanalover
08 aug 2014, 20:40
Everdine schreef:Wilde geld sturen en probeerde UTS - die willen van alles van je weten, je leeftijd (plus paspoort!), je inkomen, nou zeg, wat heeft dat te maken met geld STUREN??

Dit heeft alles te maken met het aanscherpen van het "Amerikaanse embargo" ook met het zogenaamde "witwassen van geld". De organisaties die geld versturen naar Cuba moeten rekenschap af leggen over de (grote van) bedragen en aan wie. Er zijn terechte fraude zaken opgedoekt maar ook veel gewone mensen wordt het leven zuur gemaakt, de beroeps trafiekeurs laten zich echter niet tegen houden. Ook banken zijn het laatste jaar zeer terughoudend en nieuwsgierig geworden. Bij diverse banken is mij gevraagd waarvoor de overschrijving moest dienen.
#108103 door havanalover
08 aug 2014, 21:18
macluc schreef:En als ik er een aantal jaren wilde wonen, en cash had, zou ik het ook wel door de douane krijgen. Geen probleem. 5000 max eerste keer........

Lijkt makkelijk.....maar, inderdaad tot 5000 dollar mag je vrij importeren, hogere bedragen moet je aangeven op een speciaal formulier. Er wordt tegenwoordig streng op "cash trafiek" gecontroleerd. Enkele jaren terug is er op de luchthaven in Havana een Latijns Amerikaanse vrouw op gepakt met 70.000 dollar. Verschillende luchthavens hebben buiten "drugs honden" ook "geld honden" die afgaan op de geur van de drukinkt.
#108104 door macluc
08 aug 2014, 23:33
Arme honden. Maken ze ook al kapitalisten van, dierenmishandeling. Wel knap dat ze die honden kunnen leren wanneer er meer dan 5000 euri's aan drukinkt in iemands bagage zit en ze niet aangaan bij minder drukinkt. Maar zal vast waar zijn. Knap!
#108105 door hombredecuba
09 aug 2014, 09:33
Waarom al die problemen?
Als je op Cuba gaat wonen stort je gewoon je geld op je Visa-card of Mastercard.
Je kunt er zo veel op storten als je wilt en omdat het je eigen geld is kun je voor bijna niets je geld opnemen wanneer je wilt op Cuba.
Bovendien krijg je vanaf 500 euro nog een leuke rente.
Je geld is bovendien bij Bankproblemen verzekert tot 100,000 euro.....

Ook het geld overmaken naar vrienden/familie is simpel.
Een rekening openen op Cuba voor de betreffende persoon en met ABN-AMRO overmaken.
Zelf heb ik ING en gebruik ABN-AMRO alleen voor het overmaken van geld naar Cuba....
#108106 door havanalover
09 aug 2014, 10:58
macluc schreef:Arme honden. Maken ze ook al kapitalisten van, dierenmishandeling....

Klein detail : die arme (snuffel)honden worden wel in "ons" "Kapitalistisch" West Europa ingezet ondermeer om cash smokkel naar Zwitserland tegen te gaan. Ik heb de snuffel honden nog niet in Cuba gezien, maar desondanks vangen de Douane toch geld trafiekanten.
#108148 door Encantó
17 aug 2014, 15:55
hombredecuba schreef:(...) Bovendien krijg je vanaf 500 euro nog een leuke rente.

tu eres mentiroso, maricon!