para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#101239 door ceesreis
27 okt 2012, 12:39
Is er iemand van dit forum die wellicht deze aankomende week naar Camaguey of omgeving gaat ?
En wat leefgeld wil meenemen voor mijn -arme - vriendin daar ?
( door een usa-rechtszaak zijn de debitcards daar geblokkeerd door de USA- regelgeving.)
Of weet iemand hoe ik met een nederlandse bank geld kan overmaken ?
De Rabo bank zegt dat ze eea niet meer doen..
Wie heeft een tip?
Dank!

#101249 door raphael
27 okt 2012, 20:51
Ik heb merdere malen geld overgemaakt met ABNAMRO zonder problemen. In 1-2 dagen geld ontvangen... maat de laatste keer ik deed het was in juni..ik weet niet of het nog steeds kan...Success

#101250 door lj
27 okt 2012, 22:16
Alternatief voor caribbean transfers (die in de problemen zitten) is http://www.aisremesascuba.com/ zelfde soort van remittance als caribbean transfers. Die zijn een stap te ver gegaan ja, de FED zal deze ook wel in de gaten gaan houden.
P.s., ik breng je euro's graag naar je arme vriendin als je mijn reis betaald :-)

#101252 door Tijn
28 okt 2012, 06:27
6 dec ben ik in Camaguey en wil best verlate Sinterklaas voor je spelen.
#101261 door mov
29 okt 2012, 11:27
Hallo lj,

Ik was al verbaasd dat caribbean transfers het niet meer deed, ben al lang tevreden klant van hen. Heb jij meer informatie wat er precies aan de hand is?

Ik zie dat voor die andere service ook weer een andere kaart moet worden aangevraagd. Zijn er geen andere services die werken met die CT kaarten?

MvG,
mov
#101270 door ceesreis
29 okt 2012, 13:43
Ik heb vandaag via SWIFT / Rabobank geld overgemaakt naar Cuba.
Ben benieuwd of eea lukt... Via de " normale " procedure: swiftnr bank cuba ( BPA ) sucursal nr , adres,etc. ten behoeve van... naam en id card nummer, geb.data..etc. Heb online al een afschrift.. (...)
Car. Transfers is betrokken in een geldwitwaszaak in de USA..
Alle debitcards - ook van derden - zijn voorlopig geblokkeerd op Cuba.
Het is het gesprek van de dag daar, en duizenden families zitten in nood nu, speciaal ook hen uit de omgeving van Santiago ivm Sandy.
( geen geld, geen electriciteit, alles ingestort, chaos dus..)
Via Duales.com kan je wellicht nog overmaken met huis-afgifte..
Mijn vriendin checkt nu of dit betrouwbaar is, en details..
Weet iemand nog iets meer van eea ?
#101275 door mov
29 okt 2012, 14:45
Ceesreis,

Bedankt voor je informatie, ik heb inderdaad via Google het een en ander gevonden. Inderdaad een groot probleem, de heren worden bedankt!

Duales.com, ik hoor heel, heel graag van de bevindingen. Op zich lijkt ht me een mooi alternatief.

MvG,
mov