para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#97899 door Maria V
16 feb 2012, 20:19
Ik zoek me suf naar hoe het in zijn werk gaat om geld naar Cuba over te maken aan iemand zonder bankrekening. Kan iemand me verder helpen? Western Union werkt niet, dat weet ik inmiddels.
Dank!

#97900 door Encantó
17 feb 2012, 00:08
Eigenlijk is dat heel simpel: je schrijft gewoon geld over naar de bank waar de begunstigde (zonder rekening) het geld wenst af te halen. Het is inderdaad mogelijk om geld over te schrijven naar een filiaal van een bank in Cuba. Het geld wordt daar bijgehouden totdat de persoon, voor wie het is bedoeld, het komt afhalen.

Waar moet je op letten:
vermeld de begunstigde: liefst met het nummer van de Carné de Identidad en de naam. Alles correct geschreven zoals op dit CI. Voeg als het kan ook het adres toe.
Vraag aan de begunstigde het BIC-nummer (= SWIFT) en het filiaal van de bank waar hij/zij het geld verwacht.

Zodra je het geld hebt overgeschreven verwittig je de begunstigde. Normaal komt het geld aan binnen de 5 bankdagen. De begunstigde zal zijn tentje voor de bank opslaan :wink: . Verwittig hem/haar dus niet te vroeg.

Schrijf het geld over via je eigen bank. Dat is de beste en goedkoopste manier. Behalve als je bank geen zaken wenst te doen met Cuba. Verander dan van bank. :?

Indien het niet mogelijk is om BIC en filiaal te achterhalen, schrijf mij dan een PB met de naam en het adres van de bank (straten/gemeente).

#97906 door carino
17 feb 2012, 13:18