para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#80973 door alex09
24 mei 2009, 03:43
Hola,

Op dit moment ben ik in Havana en wil door familie in Nederland geld over laten maken naar Cuba (Havana). Ik ben al bij verschillende banken geweest in Havana om te informeren hoe dit werkt, maar alle banken hebben mij verteld dat er geen bankaire relaties zijn met Nederland. Er kan vanuit Nederland geen geld overgemaakt worden naar Havana.

Wat zijn jullie meest recente ervaringen om geld naar Havana over te maken?
Kunnen jullie mij vertellen wat mijn mogelijkheden zijn om het geld hier te krijgen?
Wat is de procedure? Hoe werkt het?
Hoeveel kost het?

Klopt het dat Western Union ook geen relatie heeft met Cuba?
De website vermeld wel agentschappen, maar geeft niet de mogelijkheid voor een transactie.

Ik heb geen creditcard, dat zou het makkelijker maken. Ook de persoon die in Nederland het geld gaat sturen beschikt niet over een creditcard.

Op internet las ik ook over: http://www.uts-transaction.com/en/about.htm
Kennen jullie dit?

Ik waardeer jullie ondersteuning en het delen van jullie kennis enorm. Het is namelijk zeer urgent dat het geld binnen korte tijd in Cuba is.

Groeten vanuit Havana,
Alex

#80976 door PapiChulo
24 mei 2009, 07:36
lees aub dit: viewforum.php?f=31 !

Jij kan makkelijk een eigen bankrekening openen in Havana (50.CUC minimum oeten erop komen te staan minimum) en mensen vanuit NL maken dan geld over (Fortis/ABN/... geen ING). Dit duurt maximaal 1 week.

#88518 door Martinico
26 apr 2010, 00:12
Met de rabobank van eigen rekening kost het 28 euro per transactie, geld is in 4d agen in Cuba, soms ook 3 dagen
Vrij snel en betrouwbaar, best op de banco ae ahorro laten sturen. je heb alleen codico surcal ( rekeningnumer) en BIC nodig, correcte adres van ontvanger moet ingevuld worden

#88553 door jorn2jorn
27 apr 2010, 08:54
En toch heb ik in het kantoor van CADECA (holguin) een balie van western union gezien! Aleen hier in Nederland, kantoor Western Union, zeggen ze weer van niet. Maar je kan wel overmaken via internet.

Hier op westernunion.nl vind je cubaanse agentschappen:
CADECA
Calle Frexes 128 E Cervantes
Holguin, +53-24-468663

of in Havana:

TIENDA PANAMERICANA
Monte 613 El Carmen Y Figura
Habana Vieja, +53-7-8604946

TIENDA PANAMERICANA
Avenida 43 E 34 Y 36
Caimito,
+53-47-2041399

CADECA
Obispo 368 Esq. Compostela
Habana Vieja,
+53-7-8664152

#88557 door Wim
27 apr 2010, 10:35
Western Union wordt alleen toegestaan (lees mogelijk gemaakt) voor gelden uit USA naar Cuba door familieleden e.d., verder kan er met WU uit de rest van de wereld geen gebruik gemaakt worden om geld naar Cuba te zenden.

Groet Wim

#88566 door Tony Cuba
27 apr 2010, 12:30
Dat klopt. In Cardenas is ook een ''Western Union'' kantoor/bank.
Maar is alleen voor Amerikaanse overboekingen,wij kunnen er geen gebruik van maken.
Hier in Holland,op het postkantoor,wordt ook verteld dat geld overboeken met Western Union naar Cuba niet mogelijk is :cry: