Contact via Internet en email

Moderator: FORUMBEHEERDER

#93613 door salsalieve
08 maart 2011, 21:09
Omdat ik al een tijdje niets hoorde van verschillende vrienden in Santiago en mails die ik zelf stuurde naar 1 persoon terug ontving ben ik eens gaan bellen met vrienden daar. Die vertelden me dat ze sinds 24 febbruari geen verbinding meer hebben ivm de aanleg van de nieuwe kabel. Volgens hen zit iedereen in Santiago zonder verbinding. Zijn er meer mensen met deze ervaring ook in andere delen van het land? Vraag me af of dit 'toevallig' niet iets te maken heeft met de onrust in diverse landen en de invloed die internet daar op heeft gehad.

#93656 door Elisabeth
10 maart 2011, 17:36
Vraag me af of dit 'toevallig' niet iets te maken heeft met de onrust in diverse landen en de invloed die internet daar op heeft gehad.

Dat denken wij ook.

Vergeet dat maar, dat met de aanleg van een nieuwe kabel. Ze kunnen aan de telefoon niet alles zeggen. Dat moet allemaal aan de heel voorzichtige kant blijven.

De waarheid is dat ze in Santiago sinds een paar weken alle illegale e-mail-verbindingen hebben gekapt. Ook wij zijn wanhopig op zoek naar vervanging. Er was een Duitser in Holguin die 20 legale uurtjes per maand verkocht, maar die waren onmiddelijk weg...

#93801 door carino
16 maart 2011, 13:17
Geen problemen met Santiago.

#93802 door Kefke04
16 maart 2011, 13:40
ook met Havana (San Miguel del padron) geen probleem.

#93807 door Elisabeth
16 maart 2011, 17:48
Geen problemen met Santiago.

Wat bedoel je Cariño? Ik heb ook geen problemen met Santiago, integendeel, de stad bevalt me nog altijd.

Waar wij wel problemen mee hebben is met een aantal illegale e-mail-adressen die toch voor het merendeel al een paar jaar prima hun werk deden. En dat ligt eraan dat er in Santiago alle (zo drukken zich de mensen in ieder geval uit) illegale aansluitingen zijn gekapt. Dat zijn aanlsuitingen die in het algemeen via een server in Havanna liepen.

Ik vermoed dus dat jij óf met een officiele, legale aansluiting correspondeert óf jouw correspondent tot de gelukkigen hoort die ze hebben vergeten. Wij hebben ook iemand geschreven die een adres bij de correos de Cuba heeft. Dat adres werkt uiteraard normaal.

#93810 door carino
16 maart 2011, 19:46
Ja, inderdaad da's een email adres van iemand op haar werk.