Contact via Internet en email

Moderator: FORUMBEHEERDER

#92814 door marlinda
09 jan 2011, 17:46
Hoe lang kan het duren voordat een e-mail wordt ontvangen, het
betreft een correodecuba.cu en ik heb een hotmail.
En is het tijdsbestek nog anders van Cuba naar NL en andersom.

Bedankt!

Marlinda

#92821 door jetje
09 jan 2011, 21:08
Mijn, nog niet zo lange, ervaring met correodecuba is goed. Volgens mij zit er geen onnodige vertraging in.
Voor de cubaan is het echter wel een dure aangelegenheid, dus ik krijg helaas maar 1x in de maand een mail.

#92822 door Encantó
09 jan 2011, 22:50
Correodecuba is even snel als elke e-mailprovider in Nederland of België: komt bijna onmiddellijk na verzenden aan. Correodecuba is sedert vorig jaar (2009) een dienstverlening die door de Cubaanse Post wordt verstrekt.

Je Cubaanse correspondent heeft het echter niet zo gemakkelijk om post te schrijven of te lezen. Vaak moet hij/zij een hele tijd in la linea staan.

Er is een gebrek aan werkende computers. In Santiago de Cuba zag ik in augustus ll. dat er van de 6 aanwezige computers maar 2 werkten.

Het alternatief is op hotel. Maar een internetkaart kost tegenwoordig 10 CUC/uur en dat is te duur.

nb. dat het Cubaanse net traag is / een beperkte bandbreedte heeft komt door de Amerikanen die Cuba geen aansluiting kunnen geven op (hun) het internationale glasvezelnet . Er zijn plannen om dit jaar een snellere (optische) verbinding via Venezuela te realiseren.
#92845 door marlinda
11 jan 2011, 09:46
Bedankt voor jullie reacties.
Dat ik nog niets heb gehoord zal dus niet aan de internetverbinding
liggen maar eerder aan de lange rij waar hij in moet staan of wellicht nog staat :lol: .....

Graag zou ik dan ook wat geld sturen aangezien internetten daar een kostbare aangelegenheid is maar hiervan weet je ook niet zeker of het goed aankomt.

#92846 door Elisabeth
11 jan 2011, 10:47
Correodecuba is even snel als elke e-mailprovider in Nederland of België: komt bijna onmiddellijk na verzenden aan.

Klopt maar gedeeltelijk want vaak genoeg blijven ook e-mails in Cuba in filters hangen en komen dan pas na 2-4 dagen aan of helemaal niet. Dat is wel veel minder geworden dan nog een paar jaar geleden

Correodecuba is sedert vorig jaar (2009) een dienstverlening die door de Cubaanse Post wordt verstrekt.

Hoe lang precies kan ik me niet meer herinneren, maar correo(s)decuba bestaat al veel langer. Wij ontvingen in elk geval al in 2003 zo af en toe een bericht via deze dienst. Af en toe, omdat het voor een Cubaan erg duur is en ook vaak geen toegangskaarten te koop waren. Of dat ook is verbeterd zou ik niet weten.