Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#111584 door Jacques Suurmond
07 maart 2016, 16:50
Ik ben Jacques Suurmond, en ik ben op 20 november vorig jaar in Habana getrouwd met een Cubaanse, zij woont in Guantanamo. Toen ben ik ruim een week in Cuba geweest. Op 28 januari heeft zij examen inburgering gedaan op de nederlandse ambassade in Havana maar ze is gezakt op het onderdeel spreekvaardigheid. Ook toen was ik ruim een week in Cuba.
Het is heel moeilijk voor haar om nederlands te leren spreken omdat ze niemand heeft waarmee ze nederlands kan spreken. Telefoneren met mij is te duur. Gelukkig heeft zij nu een vrouw gevonden in Guantanamo die om het half jaar in nederland vertoefd en daar gaat zij vanaf vandaag spraakles van krijgen. In april gaan wij een herexamen aanvragen.
Het heeft allemaal veel geld gekost, dokumenten laten legalizeren door de Minrex en Ambassade, Notaris etc, de vliegreizen van Guantanamo naar Havana, appartementen huur etc. Hopenlijk slaagt ze deze keer en dan gaan wij haar MVV verblijfsvergunning aanvragen voor haar komst naar Holland. Een Schengen visum voor een kennismakingsbezoek werd haar geweigerd omdat ze niet kan bewijzen dat ze na drie maanden weer terug keert naar Cuba. Omdat zij geen vast werk heeft en geen onroerend goed bezit is ze voor de Schengen authoriteiten niet economisch gebonden met haar land.
Het feit dat ze een 15 jarige dochter achterlaat was schijnbaar niet voldoende.
Zij werd als potentieel een persoon met illegale bedoelingen beschouwd.
En dan te denken dat voor ingezetenen van Brazilie, Peru en Colombia het Schengen visum is afgeschaft.....Het is wel meten met twee maten :evil: