Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#110753 door cuba-sigaren-xoana
14 aug 2015, 15:49
Ik ben Xoana, getrouwd met een Cubaan en ik woon sinds 2013 in de meest groene provincie in Cuba, westers Pinar del Rio. We zijn volop aan het bouwen. Volgend jaar willen we eco totaal tourisme aanbieden. We wonen op het "platte land" op 8km voor Pinar del Rio. Alles zal bij ons staan in het teken van de natuur. Leuke cabins van traditionele stijl en natuurlijke materialen.
Maar nu is het nog bouwen en genieten van het leven op Cuba.
Ik heb ervaring met visa, aanvraag verblijfsvergunning in Cuba en het opsturen van een container met huishoudelijke producten. En ben nu een ervaren bewoonster van Cuba hahaha, ik leef onder dezelfde omstandigheden als de Cubanen gekweld door "embargo".
groetjes :P
#110768 door Pieterklu
14 aug 2015, 22:07
xoana, welkom hier. Het is erg leuk om te lezen over jullie verbouwing om te komen tot verhuurlodges in de natuur. Ik ben erg benieuwd hoe dat jullie vergaat. Sigaren interesseren me iets minder!

Groetjes
#110775 door Jogo
15 aug 2015, 06:59
Welkom hier. We kijken reikhalzend uit naar jouw ervaringen op het gebied van het starten van een vakantieparadijsje op Cuba. :wink:
#110778 door jorn2jorn
15 aug 2015, 08:23
Hallo Xoanna! Welkom op het forum en Ik zie dat je online bent! Dan zit je vast nu in Nederland, 9 uur s morgens. Mooi plan hebben jullie, cabins in de natuur. Wij wonen zelf ook op het platteland in de buurt van Holguin, helaas kampen we veel met droogte. Momenteel zijn we even in Nederland maar volgende maand zijn we weer op de finca. Tomaten broccoli kouseband paksoi tomatillo en snijbonen zaaien. En kijken of we online kunnen in Holguin. Veel succes met de cabins!
#111415 door mila
26 jan 2016, 12:45
Hoi Xoanna!
Ik ben ook nieuw hier, ik ga in maart een maand naar cuba.
Wat een leuk plannen heb je! Hoe gaat het inmiddels met de cabins?
Als ik in maart er in maart toevallig al eentje klaar?;)
#111423 door holantina71
27 jan 2016, 19:11
Hoi Xoana, Welkom op het forum. Erg leuk wat je verteld, ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen. heb je foto's? Het zou leuk zijn om te zien hoe de bouwwerkzaamheden vorderen. Misschien hebben jullie al een website? Ik vind Pinar del Río echt een van de mooiste provincies van Cuba. Mijn opa kwam daar vandaan.
Ik heet trouwens Lourdes, kom uit Cuba, maar woon al 20 jaar in Nederland. Ik ben lerares Spaans en help ook Spaanstaligen om beter Nederlands te leren.
Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat!
#111433 door Janette
30 jan 2016, 23:32
Hey Lourdes ook hier?(smile)
Komt door mij denk ik dat ik dat had verteld bijna jaar geleden of niet?

Klopt mensen, zij geeft spaanse les, en ze kan ook cubanen helpen om de Nederlandse taal te leren.

Maar goed helaas geen reactie's meer van Xoanna dus.

Vraag mij af of dit wel werkelijk zo is dat ze daar zit.
Kan zijn natuurlijk.
#111437 door holantina71
31 jan 2016, 10:37
:-D Wat leuk je hier ook tegen te komen! Hola Janette, qué tal?
Ik ben altijd erg benieuwd naar ervaringen van Nederlanders/Belgen in Cuba. Afgelopen zomer zijn mijn man en ik even langs een leuke Nederlander geweest die in Chorro de Maita (Holguín) woont. Het is daar erg mooi en rustig en hij was blij. Ik kom zelf uit Camaguey, maar vind Holguín erg leuk, vooral municipio Banes, gebied Chorro de Maita.
#111446 door Janette
31 jan 2016, 23:05
Muy bien, y ustedes? :wink:

Dat is logisch toch dat je benieuwd bent naar dat soort dingen.

Heeft hij n iet toevallig een casa particular of zoiets met een Cubaanse?
Meende mij dat iets van te herinneren.

Ik ben zelf ook in Holquin geweest.
Guardalavaca Beach (Holguín) was zo mooi, heerlijk gewoon.
Maar wel gevlogen van Havana naar Holquin, bustrip was mij te lang.