Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#110558 door Kevin Verstegen
23 jul 2015, 14:07
Hallo!

Wij zijn Kevin en Ellen, beiden 28 jaar, uit het zuiden van het land.
Wij willen midden februari voor drie weken naar Cuba gaan.
Het originele plan was 2 weken Cuba en 1 week Jamaica maar een retourtje Jamaica was nogal prijzig en ik ben er achter gekomen dat je in Cuba ook misschien beter drie weken kan hebben om alles te zien wat je wilt zien.

De afgelopen twee vakanties zijn we Corsica en Sicilië rond gereden met een huurauto en die manier van reizen bevalt ons erg goed. We willen dat op Cuba ook gaan doen.
(Als iemand nu al een tip heeft voor een betrouwbaar verhuurbedrijf horen we het graag)

We hebben nog niet veel research gedaan maar daarom hebben we ons hier aan gemeld.
De goedkoopste directe retourvlucht die we konden vinden is met KLM, Amsterdam-Havana voor 880 euro pp.
We nemen aan dat dat normaal is voor die periode? Arke was sowieso duurder.

We hebben nog een dik half jaar tot de reis dus we gaan nu langzaam aan een route uit stippelen en slaapplekken uit zoeken. We hebben al gezien dat er op het forum genoeg informatie staat dus dat gaat ons zeker helpen.
Bij vragen horen jullie het vanzelf wel ;)

Hasta Luego!
#110752 door cuba-sigaren-xoana
14 aug 2015, 15:42
Hallo. Ik woob in Cuba. Prachtig. Fantastisch. Drie weken is mooi.
Aanbevolen casa particularis voor eerste 2 nachten tot je auto hebt en ff Habana bekijken. Daarvoor raad ik je de bustour met de touristenbus hop on hop off. Ook de cocotaxis zijn prima. Ff een prijsje afspreken en ze rijden je rond. Of natuurlijk een fantastische oldtimer cabrio.
Verder zijn er zovele steden te bezoeken tussen Habana en Holguin. Ff rekening houden ook met t jaargetijde en het weerAuto huren vanuit ndl. Maar except de eerste 2 nachten en de nacht voor terugreis kun je de rest van de nachten in casa particularis ter plekke zoeken.
Verl plezier