Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#107506 door holantina71
05 jun 2014, 08:16
Hoi weer,
Inmiddels alle reacties gelezen.... je communiceert met je lief in het Engels dus.... Hieruit begrijp ik dat je geen Spaans spreekt. :roll: In elke geval niet goed genoeg. Zeer vriendelijk advies voor jou en alle andere vrouwen met een Cubaanse partner: Hou je minder bezig met van alles en nog wat voor de Cubaanse lief te betalen en investeer in jezelf Zorg dat je een Spaans spreek ... de to' los c....!!!! Zorg dat je Cuba's achtergrond begrijpt, zodat je Cubanen beter begrijpt..... Hou je geld voor zover mogelijk in eigen zaak. Hou je ogen en oren goed open! Wees verstandig. Prudencia is het woord hier! Weet dat het moeilijk is als je halsoverkop verliefd bent.... ach, je zou eens moeten weten.... Wil je weten, stuur mij een PB. Niet leuk te horen, maar het is de waarheid!
#107507 door sandersh
05 jun 2014, 12:43
'..ach je zou eens moeten weten....Wil je weten, stuur mij een PB'...

Ha Holantina.
Wat zouden we moeten weten? Kan je dat misschien uitleggen aan ons allemaal?
#107508 door holantina71
05 jun 2014, 13:18
Dat vertel ik alleen in PB en voor wie dat graag wil weten. Het is nl zware kost. Wil hier geen welles-nietes toestand van maken.
Ik vind alleen dat men goed voorbereid en met de nodige voorzichtigheid zou moeten beginnen aan liefde met iemand uit landen als Cuba, Egypte, Tunesië, enz. Ik heb een bepaalde mening over de gemiddelde Cubaanse man. Wil niemand beledigen, maar het is nu eenmaal zo. Sorry.
#107510 door dutchjong
05 jun 2014, 14:57
Vertel me niets over Cubaanse mannen !

Heb voor mijn inmiddels ex alles uit de kast (...) en portefeuille gehaald om hem een fantastische kans te geven om zelf een goed bestaan in Nederland op te bouwen (en in het verlengde daarvan de mogelijkheid om zijn familie financieel te ondersteunen) tot aan een verblijfsvergunning, school en werk aan toe. Op het moment dat hij eindelijk zelf aan de slag kon en in zichzelf kon investeren is hij 'm gesmeerd. Lang leve de lol !

Gelukkig heb ik - afgezien van de emotionele - de financiele schade beperkt weten te houden door niet te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan maar ben nog steeds bezig met het afwikkelen van deze geschiedenis. Zoiets doe je maar één keer in je leven !
#107512 door sandersh
05 jun 2014, 15:09
Dutchjong, dat klinkt als een deel van een veel langere geschiedenis. Helemaal niet leuk voor jou. Waar is hij uiteindelijk naar toe gegaan?
#107513 door dutchjong
05 jun 2014, 17:00
Terug naar Cuba om wellicht via Ecuador naar de USA te gaan..

Uiteindelijk viel het hem hier, ondanks de overvloed aan alles en de leuke feesten, toch wat tegen. Hij kwam er langzamerhand achter dat je ook hier, zoals de meesten van ons, hard moet werken voor een paar Euros en dat alles handenvol geld kost zoals bijv. 850 euro eigen risico voor een paar medische onderzoekjes. En sparen is hem vreemd met als gevolg een continue staat van platzak zijn en mokken dat hij niets te besteden had.

Maar de belangrijkste reden lijkt nu toch wel het gemis van zijn familie en vrienden.

Nu zit hij met een status 'emigrante' in Cuba en heb geen idee of hij die weer naar een status 'residente' kan omzetten. Misschien is dat wel weer terug te ritselen en anders verblijft hij straks als illegaal in zijn eigen land.
#107517 door sandersh
06 jun 2014, 13:25
Dutchjong, je hebt vol toewijding alles geprobeerd een ander mens een nieuwe kans te geven. Dat deze jongen uiteindelijk de voorkeur aan zijn eigen land geeft, doet daar niets aan af. Jij hebt gedaan wat je kon en daar kan je alleen maar trots op zijn. Dat doet niet iedereen je na.