Heb jij nog plaats in je koffer? Brieven, pakketjes, medicijnen...forumleden helpen elkaar.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#106898 door tonboxman
23 maart 2014, 16:32
Mijn naam is Ton Boxman, 63 jaar, sinds een jaar weduwnaar en ik woon in Nunspeet. Ik zal mij later nog uitgebreider voorstellen bij "Yo soi".
Vanaf 1992 bezoek ik elk jaar Cuba en ben echt verslingerd aan dit land en heb inmiddels heel veel vrienden.
Een van die vrienden is Miguel Audia Matos uit Baracoa.
Net als ik heeft Miguel een bewogen leven achter de rug en we zijn als broers voor elkaar, trekken heel veel de natuur in en houden van de Cubaanse muziek.
Ik eet vaak bij hem en ook met zijn vrouw kinderen en kleinkinderen die inwonen heb ik heel goed contact.
Nu heb ik hem belooft dat hij ook een keer naar Nederland mag komen , iets wat hij zelf natuurlijk nooit kan betalen. Het plan is dat ik zelf op 2 juni a.s. naar Baracoa ga voor drie weken en dat Miguel dan op 23 juni samen met mij mee terug gaat naar Nederland gaat voor drie weken.
Ik gaf dus geld voor een paspoort en heb hier in Nederland alle papieren, zoals verzekeringen, gemeentelijke paperassen, ticketoptie enz. geregeld. Echter ik krijg die papierwinkel met geen mogelijkheid naar Baracoa.
Met TNT geprobeerd en ook met DHL gaat het niet omdat die niet in Baracoa komen.
Santiago, San Luis en Havana zou wel kunnen, maar Baracoa lukt niet en de tijd dringt.

Dus ik ben op maandag 3 maart 3.00 uur 's nachts naar Schiphol gereden om bij de incheckbalie iemand te vinden die de brieven mee zou willen nemen naar Baracoa. Maar ik werd na een kwartier weggestuurd door de Marechaussee.......
Die zelfde dag nog heb ik toch maar via DHL (32,50 Euro) de papieren naar Havana gestuurd, naar vrienden daar. Miguel heeft een paspoort inmiddels en ik heb geld over gemaakt voor een binnenlandse vlucht Baracoa/Havana en hij is nu vanaf dat moment al in Havana op die envelop aan het wachten. Ik bel hem elke dag, maar nog steeds geen papieren. Ik word er moedeloos van.
Hoe kan ik het nou toch voor elkaar krijgen, dat die goeie man zijn visum krijgt?
Ik gun het die man zo. Wie o wie gaat er binnen afzienbare tijd naar Baracoa en kan de envelop voor mij meenemen??
#106899 door Abuela
23 maart 2014, 19:21
Hallo Ton,

Ik begrijp uit jouw bericht dat je de envelop met papieren naar Habana hebt gestuurd maar dat jouw vriend er nog steeds op wacht. Die zou dus zoek geraakt zijn?

Misschien kan je e.o. bij het consulaat en de verzekeringsmaatschappij nieuwe papieren vragen en die zelf meenemen als je naar Cuba gaat?

Succes,
Abuela
#106902 door stefano
23 maart 2014, 23:06
11 april (denk ik) gaat een vriend van mij naar Havana ..
hij zou eventueel wat paperassen kunnen meenemen tot in havana als dat helpt ... (ik moet hem eerst nog eens vragen of hij dat wil doen, maar enkel wat papieren meenemen zal normaal geen probleem zijn).
#106922 door tonboxman
25 maart 2014, 23:08
Beste Hijo,

Dank voor je reactie.
Uiteraard heb ik via track en trace mijn envelop gevolgd, maar uiteindelijk kwam ik niet verder dan dat mijn documenten nu in Cuba zijn, maar de vraag is waar?
Een telefoontje naar DHL dus, ja meneer er zijn een aantal landen waar het traceren niet meer te doen is en daar hoort Cuba ook bij, was ongeveer het antwoord..
#106923 door sandersh
26 maart 2014, 01:03
Ton, ik hoop dat iemand de envelop voor je meeneemt. Moeite van niks als je toch die kant uit gaat.
Iets anders is dat ik een beetje verbaasd ben over het antwoord wat je van DHL kreeg.
Je betaalt immers voor hun service. Zij behoren te weten waar jouw papieren zijn.
Ik neem aan dat er een kantoor(tje) van DHL in Cuba zit. Iets moet daar zijn. Iemand moet hun pakketten toch in ontvangst nemen. Ze sturen het niet ins blaue Hinein, lijkt me zo.
Misschien een idee hen nogmaals te bellen? Als je weer diezelfde sufkop aan de telefoon krijgt, bedank hem vriendelijk en vraag vervolgens naar zijn 'meerdere', de chef oftewel het opperhoofd. Als meneer sufkop dat weigert, verander je van toon. Dan zeg je dat je voor de tv werkt (doe ik ook altijd) dat helpt reusachtig. DHL is een grote club. Daar mag je meer van verwachten.
Laat ons aub horen hoe dit verder gaat.
#106928 door sandersh
26 maart 2014, 22:25
Onderlinge communicatie is het probleem van DHL zelf.
De helpdesk van DHL heeft volgens Ton Boxman beweerd dat (vrij vertaald): 'het niet binnen hun bereik ligt om na te gaan waar de envelop gebleven is'.
Mijn idee zou zijn hen nogmaals te bellen, het telefoonnummer van DHL in Havana door te geven met het verzoek onmiddellijk contact met Cuba op te nemen. Die service mag je van hen verwachten.
DHL heeft als slogan; 'MET ALLES WAT DHL DOET, GEVEN WIJ MENSEN EEN BETER LEVEN'. Ik bedoel maar..
#106936 door tonboxman
27 maart 2014, 22:55
Hoi Sandersh, Hijo en Tijn,

Dank voor jullie hulp en ideeën.
Heb weer gebeld met DHL maar het zelfde verhaal.
Het stomme is dat ik ook nog al wat connecties heb in alle lagen van de bevolking.
Notabene twee KLM vliegers, maar van een kreeg ik vandaag het volgende antwoord.

Hi Ton,

Het duurde even, maar wij hebben geprobeerd contacten te leggen, om zodoende iemand te vinden die de documenten zou kunnen meenemen. Dat is helaas nog niet gelukt. Achteraf blijkt ook dat de Boeing 777, het type waar Jos momenteel op vliegt niet naar Havana gaat maar de Airbus... Onze contacten binnen deze grote divisie zijn niet zo groot. Ik hou het evengoed in de gaten.

Heel veel succes.

Lieve groet,

Mijn andere KLM piloot is inmiddels met pensioen, maar is wel druk doende meet zijn collega's, ik hoop dat dat nog wat gaat worden.

DHL kan wat mij betreft naar de hel.

Nogmaals dank en groeten

Ton
#106941 door tonboxman
28 maart 2014, 23:32
Hallo Sandersh. Hijo en Tijn,

Kreeg net een smsje van mijn vriend Miguel dat de papieren toch zijn aangekomen, na 26 dagen.
Woensdag kan hij terecht op de ambassade, ik hoop dat dat verder geen problemen meer gaat geven.
Nogmaals dank voor jullie bemoeienissen en als ik ooit jullie ergens mee kan helpen, ik ben er.
Tik op Google mijn naam maar in en je komt altijd bij mij terecht.

Groeten Ton Boxman