Cuba links

Moderator: FORUMBEHEERDER

#64941 door Luk&Tine
23 feb 2007, 08:33
Hallo Allemaal

We zijn een Belgisch koppel dat een georganiseerde rondreis door cuba wil maken. We zouden graag via een Nederlandse organisatie gaan omdat je daar, volgens Belgische normen, vrijer bent om te doen wat je wil (geen schoolreis taferelen dus). Welke touroperator zouden jullie aanraden? We hebben een reis gevonden via aratours:9 dagen rondreis met 4 dagen strandvakantie bij. Is aratours aan te raden?
We zouden ofwel rond 24 mei willen vertrekken ofwel ergens in november. Welke periode is volgens jullie de beste qua weer (regen?)

Alvast bedankt!

Luk & Tine

#64944 door carino
23 feb 2007, 08:52
Als je echt vrij wilt zijn in je doen en laten neem dan een Flexi Fly & Drive. Dan krijg je een huurauto en hotelvouchers en kun je zelf je route en hotels bepalen op basis van een massa informatie die op het internet te vinden is. Wij kunnen je wel vertellen wat leuk is en wat goede hotels zijn :D
Ik heb overigens hele goede ervaringen met Ara tours.
#64946 door Luk&Tine
23 feb 2007, 09:23
Luk&Tine schreef:Hallo Allemaal

We zijn een Belgisch koppel dat een georganiseerde rondreis door cuba wil maken. We zouden graag via een Nederlandse organisatie gaan omdat je daar, volgens Belgische normen, vrijer bent om te doen wat je wil (geen schoolreis taferelen dus). Welke touroperator zouden jullie aanraden? We hebben een reis gevonden via aratours:9 dagen rondreis met 4 dagen strandvakantie bij. Is aratours aan te raden?
We zouden ofwel rond 24 mei willen vertrekken ofwel ergens in november. Welke periode is volgens jullie de beste qua weer (regen?)

Alvast bedankt!

Luk & Tine

Ikzelf ben wel te vinden voor zo een fly&drive maar mijn vriend ziet het niet echt zitten om in Cuba met de auto rond te rijden dus als ik hem wil meekrijgen zal ik moeten schikken voor een begeleide rondreis:-)

Tine
#64955 door Luk&Tine
23 feb 2007, 16:27
Hallo allemaal

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb nog wat vraagjes:

welke periode zouden jullie aanraden om naar Cuba te reizen: mei of november?

Is Santiago de Cuba de moeite om te bezoeken?

In een rondreis die ik gevonden heb wordt Piñar del Río niet bezocht, missen we dan een belangrijk deel van Cuba?

Groetjes
Luk&Tine

#64956 door Robert
23 feb 2007, 16:52
Mei of november is om het even, ongeveer zelfde weer en beide laagseizoen, mei is dichterbij dus ga voor mei zou ik zeggen.
Indien je maar een week rondreist kun je nu eenmaal niet alles zien.
Ik vind de omgeving van Santiago meer de moeite waard dan Santiago zelf maar dat is iets persoonlijks.

#64962 door marc vdp
23 feb 2007, 21:14
Dag Luk & Tine,

Wij hebben juist voor hetzelfde probleem gestaan, en inderdaad via nederlandse reisorganisaties en heel persoonlijk programma gekregen.

Ik ben niet zo vertrouwd met dit forum, en weet dus niet of en reklame mag gemaakt worden.

Indien intersse antwoord ik u via PB

groet

marc é nele

#64972 door Luk&Tine
24 feb 2007, 11:53
Beste Marc en Nele

Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn die dat ondervonden hebben:-)
Ik heb nog al reacties gekregen met weblinks erin dus als het dat is wat je met reclame bedoelt dan is er geen probleem denk ik... Maar wat je bedoel je eigenlijk met PB? Tis misschien een domme vraag maar ik weet het echt niet. Zijn jullie uiteindelijk met een Nederlandse organisatie naar Cuba geweest? Is het goed meegevallen?

Ik heb bijvoorbeeld op Fox.nl een individuele rondreis gevonden van 9 dagen doorheen West-Cuba waar je dan een verlenging van 8 dagen kon bijnemen voor strandvakantie. Nu vind ik 8 dagen strandvakantie wat lang. Ik heb een mail gestuurd naar Fox om te vragen of we ook een kortere verlenging konden nemen. Ze boden die rondreis ook aan met chauffeur ofwel kon je zelf rijden. Wij zouden graag een chauffeur hebben want in een vreemd land met de auto rijden :-s Dan heb ik in die mail ook gevraagd of we dan moesten bijbetalen...
Heb jij of iemand anders hier ervaring mee? We hebben nog geen antwoord gekregen vandaar dat ik hier ook eens de vraag stel...

Thanx!!!
Luk en Tine
#64978 door Hangx
24 feb 2007, 22:13
Luk&Tine schreef:Hallo Allemaal

We zouden graag via een Nederlandse organisatie gaan omdat je daar, volgens Belgische normen, vrijer bent om te doen wat je wil (geen schoolreis taferelen dus). Welke touroperator zouden jullie aanraden?
Luk & Tine

Hallo, wij zijn afgelopen oktober met Djoser naar Cuba geweest. http://www.djoser.nl
Dit is een reisorganisatie waar je veel vrijheid hebt. Ons is het erg goed bevallen. De reisdagen met de bus waren natuurlijk vast. Maar, eenmaal op de plaats van bestemming, was je volledig vrij in wat je wilde doen (wel/niet mee eten, welke activiteiten, etc.). Wat mij betreft echt een aanrader.
Zie http://www.hangx.nl/foto/cuba/ voor de foto's.

#64982 door marc vdp
26 feb 2007, 09:20
Dag Luk & Tine,

Ik zie dat iedreen hiuer maar lustig sytes doorgeeft, dus ik ook maar hé !

http://www.vamonos.be/
Een nederlandse organisatie met een bijhuis in A'werpen denk ik.

http://www.pangeatravel.nl:80/
Schrijft een individueel prog. voor u, met uw interessepunten !

Wij gaan rond half juli

indien interesse en ervaringen met reisagentschappen, neem personlijk contact op : vandepitte.marc@gmail.com

groetjes

#64983 door Luk&Tine
26 feb 2007, 10:29
http://www.pangeatravel.nl:80/
Schrijft een individueel prog. voor u, met uw interessepunten !

Dag Marc

Bedankt voor de reactie. Ik heb al een aanvraag gedaan om een programma op te stellen.

Groetjes!
Tine
[/quote]