Cuba links

Moderator: FORUMBEHEERDER

overweeg je om wat te schenken aan stichting Aniplant in Cuba

1
20%
4
80%
#94204 door gyerre
12 apr 2011, 19:44
hallo Cuba reizigers,

In 2009 ben ik in Cuba geweest en heb daar wat naars meegemaakt op gebied van dierenleed. Zodoende ben ik in aanraking gekomen met stichting Aniplant. Stichting Aniplant is een soort dierenbescherming in Cuba, en hebben ook een connectie met het WSPA, een member organisation. Zij richten zich met name op voorlichting (via radio en tv) "hoe om te gaan met dieren" en op "sterilisatieprojecten". Deze sterilisatieprojecten worden soms gratis aangeboden en soms tegen een love offer, denk aan ongeveer 1 CUC per persoon = 1 dollar. De kosten voor de medicijnen worden betaald door donaties. In Amerika, Florida, Osprey om precies te zijn, is een organisatie opgericht die geld ophaalt voor deze stichting, zij noemen zichzelf "theaniplantproject" kort TAP. Deze stichting heeft inmiddels van de Amerikaanse staat een goedkeuring van betrouwbaarheid gekregen.

Afgelopen februari ben ik een week met de stichting meegelopen en ik heb geweldige projecten gezien. Ik heb een website opgetsrt om wat Aniplant wat bekender te maken. zie de link. Ik wil me graag hard maken voor stichting Aniplant in Cuba, zij doen zoveel goed werk.

Aangezien mensen in Cuba niet aan geld kunnen komen, zijn zij echt afhankelijk van mensen die zich inzetten voor zo'n stichting, zodoende vraag ik iedereen die in Cuba is geweest en van dieren houden,
"Zouden jullie misschien jullie CUC's die nu in een laatje liggen willen opsturen naar de Amerikaanse stichting zodat deze CUC's naar de dieren van Cuba kunnen gaan?" Ik dank jullie heel hartelijk namens de straatdieren daar, nieuwsgierig geworden blader even op mijn site, daar staat ook een site, naar de Amerikaanse uitgebreidere website, u kunt daar alles over Aniplant Cuba lezen.

Het bezoeken van de headquarter in Havana is ook mogelijk, het adres volgt later op mijn website.

Les Inglis, van TAP schrijft elke week prachtige waargebeurde verhalen over de straatdieren in Cuba, u kunt zich aanmelden voor zijn blogs.

http://www.straathondenenkattencuba.nl
http://www.theaniplantproject.org

vr gr Nicole
#110256 door Ukraina
13 jun 2015, 13:53
Sterilisatieprojecten... dat betekent dat die zieke, halfverhongerende en schurftige beesten nog even blijven leven. Verlos ze toch meteen uit hun lijden, dat vind ik veel diervriendelijker.