Cuba links

Moderator: FORUMBEHEERDER

#88773 door fabian-P
04 mei 2010, 21:11
kan iemand mij vertellen op welke website ik cubaanse televisie kan kijken mijn vriendin is namelijk bij mij en ik denk dat ze dat wel leuk vind. hartstikke bedankt.

groetjes fabian

#88774 door Joop_Siroop
04 mei 2010, 22:25
Ik weet het wel maar ik adviseer je om het vooral niet te doen.
Laat haar Nederlands leren, daar hebben jullie veel meer aan.
Spaanstalige tv in huis halen is zo ongeveer het domste dat je kunt doen!!!

#88783 door HijodelMundo
06 mei 2010, 04:58
Leuk!

Ben eindelijk op reis en in het begeerde europa... Mag ik van mijn vriend la Mesa Redonda via het internet bekijken!!!

:? :roll: :? :roll: :twisted:

#88787 door Eddy77
06 mei 2010, 12:13
Ja maar waarschijnlijk gaat het om de novelas. Die zijn toch heel uniek en je kan de ene novela niet voor de andere verruilen...

#88789 door Joop_Siroop
06 mei 2010, 14:31
Meteen aan de GTST, OWN, erwtensoep en Brinta.
Lekker Hollands!!!

#88790 door JVLebbink
06 mei 2010, 15:18
Ben het wel met Joop eens.....ze zal snel moeten wennen aan dit 'paradijs' dus inclusief het Nederlands en zo veel mogelijk exclusief Spaans. Het zal al moeilijk genoeg zijn voor haar om hier te kunnen wennen. Nu hard zijn, want onze maatschappij is ook hard, is dan toch de beste oplossing.

Jeschael

#88792 door LHC
06 mei 2010, 15:39
Waarom niet èn èn?

Neem aan dat ze 't al zwaar genoeg heeft in dit kikkerland. Draai het maar 's om: Als jullie op Cuba zijn wordt er toch ook weleens stiekem naar de Wereldomroep geluisterd, of doe je even snel een rondje op internet om te weten wat er allemaal 'thuis' te beleven valt?! Persoonlijk vind ik het eigenlijk nogal onnatuurlijk om helemaal afgesloten te zijn van alles wat je lief is.

#88795 door Kefke04
06 mei 2010, 16:47
cubavison is in elk geval online te bekijken, maar mijn vriendin heeft er nooit naar willen kijken. naar novelas op buscando tv daarentegen.

#88796 door Elisabeth
06 mei 2010, 17:30
Ja, het kan. Hier bijvoorbeeld.

http://www.digiradio.ch/radiocuba/

Bij mij werkt trouwens alleen de link bijna rechts onder naar:
Cubavisión Internacional
- en vivo [alternativa]

Of dat het hele programma is? Geen idee. Wij krijgen Cubavision per sateliet en kijken wel vaak naar muziekprogramma's. Ook baseball is hier erg geliefd maar dan ga ik meestal maar naar bed. Dat komt sowieso midden in de nacht. Telenovelas of Mesa Redonda heb ik nooit kunnen ontdekken maar dat interesseert me ook niet.

Als de dame in kwestie de bedoeling heeft om in Nederland te blijven zou ik als ik haar was inderdaad de consumptie van de huiselijke TV-zender maar inperken.

#88800 door HijodelMundo
07 mei 2010, 02:13
Als inderdaad de bedoeling is in NL te blijven kan ze maar beter snel nederlands leren.

Maar uit mijn ervaring van het spaans leren (voor mij in Chili) merkte ik ook dat het heel vermoeiend is en je juist af en toe behoefte hebt aan iets vertrouwds.

Dus geniet maar Telenovela met mate!

Hijo

#88804 door Tony Cuba
07 mei 2010, 08:51
Mijn vrouw heeft er toevallig geen behoefte aan.
Dit komt natuurlijk ook omdat zij al goed Nederlands spreekt.
Maar op zichzelf is het niet zo gek en kan het mij wel voorstellen.
Overal ter wereld waar je komt willen Nederlanders,Hollandse programma's ontvangen.
Overwinteraars en bewoners in Spanje en Portugal zitten elke avond naar RTL te kijken...... :wink:

#88815 door HijodelMundo
08 mei 2010, 00:04
Jaaa....

Had ik maar RTL!!!

:P