Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#94608 door Prawo
22 mei 2011, 18:11
Die kan bij wijze van spreken direct weer inreizen om de resterende 60 dagen hier te verblijven.

Zo snel zal de visumaanvraag niet rond zijn, maar de aanvraag kan hij in ieder geval direct na terugkeer indienen.

Had hij niet beter verlenging van het visum kunnen aanvragen voor € 30?
Dat is tegenwoordig geen probleem meer.
#97492 door HolandAstrid
11 jan 2012, 13:07
Weet iemand hoeveel tijd er nodig is voor het aanvragen van een visum?
Ik wil mijn vriend graag begin Maart laten komen. Maar dat is natuurlijk nog maar anderhalve maand.

#97494 door Prawo
11 jan 2012, 13:19
Een visum kan vanaf drie maanden voor de geplande vertrekdatum worden aangevraagd.

Als het visum wordt verleend (alsook de vereiste uitreistoestemming) dan lukt het nog wel.

Als je in bezwaar moet bij een afwijzing (iets wat ik overigens zeker aanraad) haal je het niet.

#97495 door jetje
11 jan 2012, 15:17
Ik ben wel benieuwd wat de bezwaren kunnen zijn waardoor er een afwijzing volgt.

#97496 door Prawo
11 jan 2012, 15:46
jetje schreef:Ik ben wel benieuwd wat de bezwaren kunnen zijn waardoor er een afwijzing volgt.

Het meestvoorkomende bezwaar is het zogenaamde "vestigingsgevaar", d.w.z. dat de economische en sociale binding (in dit geval met Cuba) onvoldoende wordt geacht om de tijdige terugkeer na afloop van de geldigheidsduur van het visum te waarborgen.

.

#97835 door Sunrisa
10 feb 2012, 12:40
leuk om te lezen al deze info.
Weet ook iemand of je voor het vliegticket een annuleringsverzekering kunt afsluiten, mocht er geen visum verstrekt worden?
Ik heb van diverse verzekeringsmaatschappijen te horen gekregen dat dat alleen voor reizigers vanuit NL kan
( Europese, Ooms)

#97836 door klaassen
10 feb 2012, 13:58
Er komt heel wat bij kijken

En je moet er de tijd voor nemen

Klaassen

#97837 door Eddy77
10 feb 2012, 16:55
Je kunt bij veel maatschappijen een wat duurder ticket kopen en dan kun je gratis of tegen kleine fee annuleren en datum wijzigen.

#97838 door klaassen
10 feb 2012, 17:06
Je moet er van uit gaan Die mensen hebben niks Hoe erg dat ook is

Als je het systeem kent daar weet je genoeg.

Er zijn er die via Spanje. Europa binnen gekomen zijn

Maar ik geloof dat dat ook niet meer gaat in 2012.

Klaassen

#97857 door carino
14 feb 2012, 12:58
@Sunrisa. Voor een visum aanvraag hoef je geen ticket te boeken, een reservering is voldoende.

#97859 door Elisabeth
14 feb 2012, 13:30
Er zijn er die via Spanje. Europa binnen gekomen zijn Maar ik geloof dat dat ook niet meer gaat in 2012.

Als ze een Spaanse pas hebben natuurlijk wel. Ze kunnen zonder problemen in alle landen die het Schengen-akkoord hebben ondertekend wonen en werken.

Intussen zijn er heel wat Cubanen met een Spaanse pas. Die kunnen ze immers redelijk gemakkelijk krijgen als ze kunnen aantonen dat bijvoorbeeld vader, moeder of grootouders nog Spanjaard waren.

Aanvullend nog even de aantallen: in december 2011 hadden ca. 110'000 Cubanen een Spaans paspoort. Er wordt verwacht dat dit aantal nog tot 190'000 zal stijgen als alle aanvragen zijn behandeld.

#97861 door klaassen
14 feb 2012, 16:28
Intussen zijn er heel wat Cubanen met een Spaanse pas. Die kunnen ze immers redelijk gemakkelijk krijgen als ze kunnen aantonen dat bijvoorbeeld vader, moeder of grootouders nog Spanjaard waren.

Dat klopt November in 2011 Is dat stop gezet.

en dat is gedaan door Brussel.

Want Spanje heeft een totale stop.Van wegge dat er zoveel geen werk hebben.
Alle andere E.G.G. landen is geen stop.

Klaassen

#97862 door klaassen
14 feb 2012, 16:34
Mijn vrouw is hier 90 dagen geweest op toeristenvisum, na hoeveel tijd kun je weer een nieuw toeristenvisum aanvragen? Bij de IND te horen gekregen dat we 90 dagen moeten wachten voordat we weer een visum kunnen aanvragen en op deze visumaanvraag weer een datum opgeven van 2 of 3 maand later. Dus kan ze hier pas na 5 of 6 maand weer zijn? Klopt dit?
Wie heeft hier ervaring mee?

Groet Maluku

Even een week naar Duitsland of Belgie gaan

In mijn geval is het Familie. Geen enkel probleem

Ze komen bij mij thuis het toeristen visum in het pasport zetten

Klaassen

#97865 door Elisabeth
14 feb 2012, 17:35
Dat klopt November in 2011 Is dat stop gezet.
en dat is gedaan door Brussel.
Want Spanje heeft een totale stop.Van wegge dat er zoveel geen werk hebben.

Als je met die "stop" de Ley de Memoria Historica, waar de zogenaamde Ley de Nietos deel van is bedoelt, zit je er volledig naast Klaassen. Die is namelijk door niemand stopgezet. De wet was namelijk al bij aanname door het Spaanse parlement voor beperkte duur en die duur liep in december 2011 af. Waarbij nog maar tot 20 november aanvragen voor "turnos", dus een afspraak bij de Spaanse ambassade, konden worden ingediend. Dus niks met diktaat door Brussel. 8)

Lees hier maar:

También conocida como la "Ley de Nietos", este instrumento legal entró en vigor el 29 de diciembre de 2008 y tuvo una aplicación de dos años consecutivos, más un año adicional de prórroga, que expiró el 27 de diciembre de 2011.

#97866 door klaassen
14 feb 2012, 17:49
Daar ga ik verder niet op in

U weet net zo goed als ik Dat Spanje grote problemen heeft

Waarom zijn er onder de jonge mensen zoveel werklos

en de WET wordt niet bepaalt in Spanje Maar voor heel europa in Brussel

En daar heeft Spanje zich ook aan te houden.

Klaassen

#97867 door Elisabeth
14 feb 2012, 17:59
Man, oh man, ben jij eigenwijs.

Je zou het geschreeuw in Nederland eens horen als Brussel een Nederlandse wet maar even eenzijdig wilde opheffen. Ik hoor nu al die man met die blonde pruik schande roepen!

#97870 door klaassen
14 feb 2012, 20:45
Het is mijn buurman. Mooi heen laten doen

Heel Europa maakt hem groot.

We leven in een vrij land.Moet er om lachen.

Maar als het aan die blonde man ligt

Was europa al lang uit elkaar. Want hij is er zwaar op tegen

Klaassen

#97882 door lj
15 feb 2012, 22:47
he klaasen, is die blonde haatpruik je buurman of wat bedoel je. volges mij ben u trouwens een of andere slap versinsel va iemand hier.begint verveelent te worde

#97883 door klaassen
16 feb 2012, 02:58
Laten we het hier bij houden

Klaassen
#97886 door Encantó
16 feb 2012, 09:53
lj schreef:he klaasen,(...) volgens mij bent u trouwens een of andere slap verzinsel van iemand hier. Begint vervelend te worden.

Als jij het mag schrijven (btw. moet jij je niet verontschuldigen?), durf ik het ook te zeggen:

Ik erger mij al sedert 20-6-2011 aan het feit dat hier iemand rondwaart (niet waar 'mvg Klaassen'?) die straffeloos de grootste bullshit-bijdragen-ooit plempt. Je kan hem het beste straal negeren, maar nieuwe bezoekers lezen zijn comments en klikken verder.

Een nepprofiel: omdat het soort 'fout-Nederlands' dat hij schrijft niet bestaat. Ik bedoel: het is niet iemand die Nederlands niet machtig is, maar iemand die doelbewust fout schrijft, doch zonder rekening te houden dat ook fouten beantwoorden aan een soort syntaxis en woordenschat. Ik kan hier een uitgebreide uiteenzetting geven van zijn 'fout fout-Nederlands', maar dat gaat mij te ver.

Voorts stelt 'mvg Klaasen' vragen waarvan hij het antwoord al weet. Bv. over zijn Cubaanse vrouw die hij hier heeft leren kennen. Zij heeft het hele traject al doorlopen en weet perfect hoe het e.a. functioneert. Wat ook opvalt is dat hij (net als Joop Siroop) 'zijn teksten voorbereidt' in kladblok of MSword.

Ik wens geen internet-heksenjacht, maar dit moet mij van het hart omdat dit forum door dit soort bijdragen (subtiel) om zeep wordt geholpen.

Een fijne dag nog verder.

#97901 door klaassen
17 feb 2012, 00:40
Ik zal niks meer vragen

Klaassen

#97957 door lj
21 feb 2012, 00:57
Encantó,
Ik moet niks en al zeker niet mijn excuses aanbieden, bij jou bedoel je toch, of bij een andere grote allemachtige?
Saludos

#97960 door klaassen
21 feb 2012, 02:51
Het nadeel is Dat heel goed weet hoe het in elkaar zit

Maar daar gaat het niet om.En als ik iemand kan helpen Zal ik het zeker doen
Maar er zijn vaak problemen Waar ik ook niet tegen op kan

Klaassen

#97961 door klaassen
21 feb 2012, 03:14
Elisabeth Brussel werkt er heel hart aan mee
En die blonden man die komt uit Venlo
Ik woon er vlak in de buurt
Ik kan er ver in door gaan Maar de toekomst voor de Nederlander en de buitenlander ziet er slecht uit

Klaassen
#98166 door Eddy77
16 maart 2012, 00:16
HolandAstrid schreef:Weet iemand hoeveel tijd er nodig is voor het aanvragen van een visum?
Ik wil mijn vriend graag begin Maart laten komen. Maar dat is natuurlijk nog maar anderhalve maand.

Heb dezelfde vraag, maar dan met betrekking op de cubaanse kant, waar niet op ingegaan is. Hoe lang duurt het voordat de cubaanse ambassade een carta de invitacion heeft verwerkt en doorgestuurd? Gaat dat tegenwoordig elektronisch, dus sneller?
En goedkeuring PVE? Tussen de 1 en 4 weken?

En ter bevestiging: Je vraagt dus eerst een schengenvisum aan en bij goedkeuring ga je pas naar de cubaanse ambassade voor een carta de invitacion? Of zijn er mensen hier die de twee trajecten parallel opzetten en dus een carta de invitacion aanvragen voordat schengenvisum is toegekend?

Bij voorbaat dank voor een antwoord!