Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#111958 door Cissy
16 jun 2016, 06:43
Beste allemaal,

Hoop dat iemand informatie of tips voor mij heeft?
Gister te horen gekregen dat het schengen visum voor mijn vriend geweigerd is ivm vestigingsgevaar.
Alle documenten naar behoren ingeleverd: hij heeft een baan en toestemming om 3mnd vrij te nemen om mij voor een bezoek aan mij.
Begrijp niet op basis waarvan dit dan toch geweigerd is?
Enfin we moeten verder, de vraag is hoe?
- opnieuw een schengenvisum aanvragen?(kan dat meteen al en wat nog meer aan te leveren zodat het wel lukt?)
- bezwaar indienen? Duurt dat heel lang en is dat kostbaar?
- een mvv visum aanvragen?
Of iets anders....
#111961 door Pieterklu
16 jun 2016, 12:03
Hoi Cissy,

Wat ellendig. In principe altijd bezwaar maken, maar doe dat goed onderbouwd (en eventueel via een advocaat als je jezelf daar niet zeker bij voelt)!

Lees kritisch de afwijzing die hij straks krijgt en kijk welke argumenten worden aangevoerd ter onderbouwing van de reden van weigering (vestigingsgevaar).

Onderzoek welke argumenten (onderbouwd met documenten) hij kan aanvoeren die het vestigingsgevaar minimaliseren. Denk daarbij aan: eigendomsbewijs huis, contract werk, zorg of ondersteuning ouders/kind, eventuele eerdere visa (en terugkeer), duur en bestendigheid van jullie relatie etc.

Meer info:

[url]http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/137869-visum-afgewezen-hoe-maak-je-bezwaar.html[/url]

succes
#111966 door Cissy
16 jun 2016, 15:34
Dank beiden... Heb al contact gehad met een bureau die bezwaar voor mij gaat maken.
Moet nu alleen eerst de originele papieren in Nederland krijgen.
Hebben jullie daar suggesties voor?
Of weten jullie iemand die ze voor me mee kan nemen naar NL?
#111967 door Pieterklu
16 jun 2016, 15:42
Cissy,

Als je een oproep doet via dit forum, weet je snel genoeg of er nu iemand is die in Cuba zit, binnenkort terugreist en de papieren mee wil nemen.

Een andere optie is om de papieren daar in te scannen (PDF is mogelijk) en naar jou te laten zenden.

De laatste oplossing is versturen via DHL, het kost wat maar je hebt ze dan origineel snel in huis.

P.S. Denk ook om overige papieren die nodig zijn voor de procedure, zoals een kopie van zijn paspoort en de machtiging van het bureau. Deze moet door hem getekend worden en terug naar NL komen om bezwaar namens hem te maken.

Succes.
#111971 door Cissy
16 jun 2016, 19:06
Dank idd. Ik krijg zo de papieren ingescand toegezonden. Dan eerst naar het bureau om te zien wat er verder nog nodig is voordat de hele berg naar NL komt.
En de machtiging....
Dank voor de tips.
#112276 door Prawo
22 sep 2016, 11:37
Cissy schreef:Dank beiden... Heb al contact gehad met een bureau die bezwaar voor mij gaat maken.
Moet nu alleen eerst de originele papieren in Nederland krijgen.
Dat is toch nergens voor nodig?
De gemachtigde die bezwaar maakt vraagt het dossier op bij de Visadienst en krijgt dan alles. Zelfs de beschikking die vaak lastig vanuit Cuba kan worden opgestuurd.