Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#111892 door dennis75
06 jun 2016, 12:56
Beste forumleden,

Weet iemand of je een (reis)verzekering moet afsluiten alvorens je vrouw naar Nederland reist met een MVV visum (enkele reis).

Voor een Schengenvisum is dat verplicht maar geldt dat ook voor een MVV visum?

Groet,

Dennis
#111897 door Pieterklu
06 jun 2016, 15:38
Ik heb hier een keer op het forum gelezen dat heb hebben van een verzekering bij inreizen op basis van machtiging voorlopig verblijf niet als eis gesteld kan worden. In tegenstelling overigens tot inreis met een toeristisch visum. Het lijkt me overigens wel wenselijk dat je iets afsluit (reisverzekering of ziektekostenverzekering) voor het geval dat. Ik kon bedoelde informatie overigens niet meer terugvinden in het archief.
Graag bevestiging van anderen of mijn info juist is.
#111902 door dennis75
07 jun 2016, 09:23
Ik heb ook al gekeken maar vind de informatie op internet wat betreft de verzekering nogal verwarrend.

Weet iemand hoe lang de Nederlandse ambassade in Havana erover doet om de MVV sticker in het paspoort te plakken? Heeft iemand hier ervaring mee???

Groet,
Dennis
#111905 door marc
07 jun 2016, 10:07
hallo dennis, dit is wat ik er van weet.....Een reisverzekering is niet vereist voor de TEV/MVV, dit in tegenstelling tot een visum kort verblijf want dan heb je wel zo'n verzekering nodig. Of je een reisverzekering af sluit moeten jullie zelf beslissen. Dat kan bijvoorbeeld bij Oom. Een verzekering van enkele dagen zou moeten volstaan. Wil je aan de ruime kant zitten kies/ ga dan voor een hele maand. Niet lang na aankomst (binnen enkele weken) moet je de zorgverzekering kunnen regelen. Om dubbele premies zonde van je geld zijn kun je de teveel verzekerde dagen terugvragen bij de reisverzekering zodat je geen premie betaald vanaf de dag dat de zorgverzekering is gaan lopen. officeel heeft de ambassade 2 weken de tijd om de stikker in het paspoort te plakken.....van te voren moet je bellen om een afspraak te maken, je kunt niet zo langs gaan en het paspoort afgeven. als je de datum heb waneer je langs kunt komen om het paspoort af te geven gaan 2 weken tellen. is het binnen die tijd niet er in geplakt bel je de ind om de ambassade in gebreke te stellen !
groeten, marc.
#111907 door dennis75
08 jun 2016, 09:36
Ok bedankt Marc voor je duidelijke antwoord!! Ik ga voor de zekerheid een verzekering voor haar afsluiten.

Groet,

Dennis
#111908 door marc
08 jun 2016, 18:24
hallo dennis, ter info......als de mvv is goed gekeurd door de ind heeft je vriendin/vrouw 3 maanden de tijd om die stikker in haar paspoort te laten zetten.....als de stikker er in zit heb zij nog eens 3 maanden om naar nederland te reizen vanaf datum die op de stikker staat. als ze in nederland is moet je wel binnen 72 uur haar aanmelden op gemeente huis (inschrijven). groeten marc.