Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#111263 door mov
26 nov 2015, 20:52
Beste Lezer,

Twee maanden geleden zijn mijn cubaanse en ik getrouwd, ik wil nu het huwlijk gaan inschrijven bij de cubaanse ambassade of consultaat. Ik heb deze informatie:

Marriage Certificate Transcript:

After the marriage ceremony before the authorities of the country, the marriage must be transcribed in the Consulate for its final acknowledgement in Cuba.

To such effect, the following documents are essential:

1. Photocopies of the birth certificates of both spouses.

2. Entire original marriage certificate, certified and legalized by competent authorities.

3. Application form for transcription of the marriage attached, duly filled out.

4. Photocopy of the Consular Registration Card of the Cuban citizen.

Payment of the consular fee for this service must be made with bank cheque or in cash, for legalization before the Consulate, translation of the entire document and all the formalities of transcription and registration. This service is always requested in person.

Een paar vragen,
4. Een Consular Registration Card, die ken ik niet, weet iemand wat dit is?
3. Application form, is dat een formulier wat zij aan mij geven en wat ik moet invullen?
2. Die lijkt mij duidelijk.
1. Die begrijp ik ook

Iemand enige ervaring hiermee? Alle hulp welkom!

MvG,
mov
#111264 door Robert
28 nov 2015, 00:03
Ok je kunt een internationaal uittreksel halen bij de gemeente waar je woont, dit laten legaliseren bij minbuza en daarmee met je echtgenote en beider legintimatiebewijzen naar de consul gaan.
Maar goed voor mij is het zo n 17 jaar geleden dus of dat doen of even bellen naar de consul.
#111267 door Robert
29 nov 2015, 22:52
O ja een consulaire registratie kaart.
Een lachertje die je krijgt voor een paar tientjes als je langs gaat bij de consul, wel pasfoto meenemen als ik mij goed herinner. (Dit was voor mij een jaar of 5geleden)