Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#110677 door marc
02 aug 2015, 10:07
op de aanvraag voor de tev / mvv procedure weet of kan iemand zeggen op welke papieren allemaal een handtekening gezet moet worden door je partner ??

zou je partner als die hier in nederland is op toeristenvisum al vast de handtekening kunnen zetten op de papieren die van toepassing zijn ? ?
en dat je die dan bv 2 maanden later afgeef bij de IND ?? (als zij het inburgerings examen gehaald heeft ?)

en moeten die div papieren waar haar handtekening op staat (nog) gelegaliseerd worden ??

reactie graag, kan/mag ook via persoonlijk mail.

groeten marc.
#110683 door Pieterklu
02 aug 2015, 22:29
Het mag natuurlijk niet, maar het lijkt mij mogelijk en haalbaar om de documenten te anti-dateren nadat de handtekening gezet is. Dan heb je die handtekening alvast en hoef je niets meer met DHL 'kop over kloten' vv te verzenden naar Cuba. Hoeveel documenten voorzien moeten worden van handtekening, hangt af van je persoonlijke situatie. Als je de TEV - procedure bekijkt, incl. formulierne, kom je daar vast wel uit.
Succes.
#110690 door marc
03 aug 2015, 17:07
hallo pieterklu,
me vriendin zou toch alvast een handtekening kunnen laten zetten op de papieren die van toepassing zijn (ik weet niet precies welke) weet jij dat ?
en dat ik dan later de datum invul ? tegen die tijd dat ik het van plan ben het op te sturen of weg te brengen ?
naar mij iedee doe je dan toch niks verkeerd.. ?
en bij de IND weten ze toch niet dat ik die datum heb opgeschreven...?

wand dat versturen is ook niet makkelijk.....en als je het zo zou doen heb je al (iets) minder zorgen...

jij kunt niet zeggen of die papieren met handtekening van me vriendin (weer) gelegaliseerd moeten worden ?

bedankt voor je reactie,

grtn marc.
#110691 door HijodelMundo
03 aug 2015, 18:29
Je kan ook de juiste datum invullen. Wat maakt het uit dat de documenten vandag invult en ondertekend (met de datum van vandaag) en dan pas over 2 maanden bij de IND binnen doet.?

Hijo
#110693 door Pieterklu
03 aug 2015, 21:42
Beste Marc,

je kunt de TEV-formulieren downoaden bijvoorbeeld via deze site:
http://www.mvv-gezinshereniging.nl/downloads
Ik ga er daarbij vanuit dat jij de aanvraag voor haar als referent nj IND in NL indient (aanvraag mag zowel in nederland als in Cuba (ambassade havana) ingediend worden).
Te ondertekenen door haar o.a. de volgende documenten (let op te leveren formulieren zijn afhankelijk van specifieke situatie):
- verklaring burgerlijke staat (bij ongehuwndheid);
- bijlage fotokaart;
- bijlage intentieverklaring tbc-onderzoek;
- bijlage relatieverklaring bij samenwoning;
- bijlage antecedentenverklaring;

Legalisatie van aanvraagformulier en bijlagen is niet nodig.

Op zich heeft Hijo gelijk, natuurlijk kun je de datum gewoon op vandaag zetten en na verloop van termijn de aanvraag indienen. IND hanteert de datum van ontvangst en die geldt ook voor de termijnen die men voor de behandeling aanhoudt.

Groetjes en succes
#110695 door HijodelMundo
04 aug 2015, 07:24
Overigens begreep ik dat je de aanvraag het beste hier kan doen. Anders moet je jou documenten in Havana krijgen, je partner doet de aanvraag daar en de ambassade stuurt de documenten weer naar de IND.
Ergo direct hier naar de IND brengen is sneller!
#110696 door marc
04 aug 2015, 07:50
hijodelmundo,
ik twijfede vandaar dat ik die vraag stelde of het wat zou uitmaken of de papieren alvast getekend zouden kunnen
worden.
maar zoals je het beschrijf maakt het dan niet uit,omdat ze de datum aanhouden als je het komt afgeven.
en ik wil en zal de referend zijn omdat ik volgens wat ik op dit forum lees dat dat wel handiger/ makkelijker zou zijn.
en ivm met het versturen (wat niet zo heel erg makkelijk is) zou je het alvast kunnen laten tekenen als ze hier zou kennen zijn op visum.

weet jij of het klopt dat DHL niet in of naar holguin bezorgd ? ik heb begrepen dat die verbinding ( havanna -holguin ) zeer moeizaam is /gaat .....en aangezien me vriendin in holguin woont...

bedankt

grtn marc.
#110697 door marc
04 aug 2015, 08:04
pieterklu

bedankt voor je antwoord, zoals ik net al schreef zal /wil ik de referent zijn.

onze situatie is dat zij gescheiden is en daar de papieren van heeft, en ik ben nog nooit getrouwd geweest, dus ik neem aan dat wat jij schrijft dat zij die papieren moet tekenen, en van zelf sprekend dat ik ook ( al ) het overige moet tekenen.
en dat je het dan weg zou kunnen brengen naar de IND en dat dan de datum pas ingaat ? die is 1 jaar klopt dat ? (dat ze een jaar de tijd hebben bij de IND om je aanvraag te behandelen ? )

grtn marc.
#110698 door HijodelMundo
04 aug 2015, 09:11
Marc,

Het beste kan je de boel bij de IND binnen doen als je het dossier compleet hebt (dus zeg maar aan alle vereisten voldoet: Inkomenseis, Inburgeringstoets, etc...). De datum dat je dat allemaal binnen doet gaat de behandeling van jou dossier van start en de IND zegt daar 3 maanden over te kunnen doen.
Verder is het resultaat van het inburgerings examen 1 jaar geldig.

Saludos,

Hijo
#110699 door marc
04 aug 2015, 09:20
hijodelmundo

das duidelijk beschreven zo !

dat dat inburgerings examen 1 jaar geldig was dat had ik al begrepen...maar dat van IND was me niet duidelijk.....maar nu wel !
en ze kunnen het verlengen bij de IND als ze meer informatie willen hebben had ik begrepen ?

bedankt grtn marc.
#110704 door Pieterklu
04 aug 2015, 16:17
Hebben we op het forum een stroomschemaatje over TEV-procedure. zou wel handig zijn, niet alleen voor Marc.
#110709 door marc
04 aug 2015, 18:18
pieterklu

een stroomschemaatje.......wat bedoel je daar mee ???
jij zit al langer op dit forum dus meschien mis ik iets .......????

grtn marc.
#110710 door marc
04 aug 2015, 18:19
pieterklu

een stroomschemaatje.......wat bedoel je daar mee ???
jij zit al langer op dit forum dus meschien mis ik iets .......????

grtn marc.
#112271 door Prawo
22 sep 2016, 11:21
Pieterklu schreef:... documenten te anti-dateren....
Ik weet dat het not done is op een forum om taalfouten te corrigeren.
Maar het gaat hier om een vaak en door vrijwel iedereen gemaakte fout.
Daarom: het is ANTE dateren (niet ANTI). Het betekent een vroegere datum op een document zetten.