Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#110064 door koelkast2000
17 mei 2015, 22:09
Beste Forumleden,
Mijn vriendin is inmiddels al 2 keer naar Nederland bij me op bezoek geweest, dus ik weet zo ongeveer hoe het visum-gebeuren werkt.
Nu wil ik voor de derde keer haar dochter mee laten komen.
Moet ik dan 2 x een garantstelling , 1 voor my novia en 1 voor su hija, in vullen en laten tekenen bij de gemeente? Of kan dat met 1?
Zijn er nog valkuilen te verwachten bij de visumaanvraag?
#110065 door Pieterklu
17 mei 2015, 22:58
Het antwoord staat niet op het bewuste formulier en evenmin op de toelichting bij het formulier. Als je kijkt naar de inrichting van het formulier is er slechts ruimte om garant te staan c.q. logies te verstrekken voor één persoon. Dat lijkt me ook logisch gezien het doel van de garantstelling.

Ga er maar vanuit dat je per persoon een formulier moet invullen. Ook zullen zij, elk voor zich, een aanvraag Schengenvisum moeten invullen en indienen op de ambassade Havana. Succes.
#110067 door hombredecuba
18 mei 2015, 10:49
Ik hoop dat de uitnodiging goed verloopt.
Maar het uitnodigen van Moeder en dochter ziet Cuba als een groter risico wat betreft het niet terugkeren.
Dus veel geluk met je uitnodiging.
#110071 door Janette
18 mei 2015, 19:48
Ja, je moet voor alle 2 een uitnodiging /garantverklaring sturen.

Ze betalen ook alle 2 voor alles het zelfde in Cuba.
#110073 door koelkast2000
18 mei 2015, 22:49
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga er inderdaad niet vanuit, dat het een gelopen koers is :)
Maar ik probeer zoveel zaken te regelen, die prawo heeft aangeven in een e-mail van hem.
Het zijn factoren die de waarschijnlijkheid van terugkeer naar Cuba vergroten:

1. Een bewijs van haar huis, dat ze heeft. Deze moet ze nog op haar naam laten zetten.
2. Een bewijs van de school met daarbij de periode van de schoolvakantie van haar dochter. Daarbij ook vermeld in welke klas ze gaat komen, als ze terug uit Nederland komt.

Ik hou jullie op de hoogte, hoe het gaat aflopen :)
NB zijn hier ook al succesverhalen over bekend?
#110340 door Prawo
22 jun 2015, 07:44
Laat degene die al vaker is geweest een multiple entry visum aanvragen dat een paar jaar geldig is.
Die laatste mogelijkheid staat nergens op het formulier, maar daar schrijf je even een apart briefje over.