Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#105720 door Clemente
17 nov 2013, 17:33
baby82 schreef:STOP FORUMVERVUILING - DOE DE QUOTECURSUS > viewtopic.php?t=10949

Hoi

Jammer, dan je moet nog afwachten che.
Succes met naturalisatieverzoek.

Ciao.

#105728 door Robert
18 nov 2013, 12:33
Dat ligt eraan hoe je woont en wat je inkomsten zijn.
En dan nog zal het alleen bezoek betreffen gok ik.
En bij afwijzing ga je, net als in Cuba als iets niet lukt, naar een advocaat.

#105734 door Osito
18 nov 2013, 19:04
Hallo baby82,

Het feit of de Nederlandse ambassade in Havana goedkeurt of je ouders Nederland op basis van een vakantievisum (max. 90 dagen) mogen bezoeken, hangt volgens mij niet af van het feit of je Nederlander bent. Je moet aan alle voorwaarden voldoen zoals opgesomd bij het Sticky hierboven.

Succes er mee

#105741 door Clemente
18 nov 2013, 23:23
baby82 schreef:Dat beteken, als ik Nederlander word, kan ik mijn ouders naar Nederland brengen?

Saludos

Ja, maar alleen als tourist, de visa aanvraag via een andere EU land (bijvoorbeeld Spanje). Zie de informatie van het post Visa Schengen (Inreisvisum). In dit geval geen mogelijkheid voor afwijzing ivm vestigingsgevaar.

#105746 door Prawo
19 nov 2013, 01:42
Je hebt te maken met het ontmoedigingsbeleid.
Beter was het geweest gewoon in bezwaar te gaan tegen zo'n visumweigering. 50-90% kans dat het dan wel lukt. Stuur me maar een pb.

Na een of meerdere succesvolle reizen op basis van en gewoon visum bestaat op basis van het zogenaamde oranje loper beleid recht op een visum voor meerdere jaren en voor meerdere reizen. Zeker met de huidige Cubaanse paspoort- en uitreispolitie is dat voor veel ouders een interessante optei (vaak hoeven ze hier namelijk iet zoveel langer te verblijven).

Wil je ouders of ander familieleden (langer naar NL halen dan lijkt de EU route ene goede mogelijkheid.
Daaraan zitten echter nog wel wat haken en ogen zodat eerst inwinnen van deskundig advies aan te raden lijkt (liefst met het betreffende familielid er bij).

#105747 door Prawo
19 nov 2013, 01:47
baby82 schreef:Dat beteken, als ik Nederlander word, kan ik mijn ouders naar Nederland brengen?

Saludos
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Als je Nederlander bent kun je beide ouders definitief naar de EU halen zonder medewerking van je huidige NL partner, zou je (en zij) dat willen.

Zolang je geen Nederlander bent zouden je ouders gewoon en visum kort verblijf moeten kunnen krijgen. Als het hun eerste reis wordt is het vaak verstandiger om te beginnen maar een ouder te laten komen voor een kortere periode dan 90 dagen.

#105753 door Prawo
19 nov 2013, 13:31
baby82 schreef:Wij hebben ook een bezwaar gemaakt en er was weer geweigerd.
Rede is dat mijn partner met Spaanse nationaliteit had me hier gebracht ook met een kort visum en ik ging niet meer terug naar Cuba
dus hij is geen garantstelling meer
Vreemde reden.
Bezwaar zelf gedaan of met behulp van een advocaat?

Het je het ambassadedossier van die eerdere procedure gevraagd en gekregen?

Lijkt me dat we een nieuwe visumaanvraag goed zouden moeten opzetten en voorbereiden voordat deze kan worden ingediend.
Als je daarbij mijn hulp wilt, stuur me dan een pb.

#105808 door JVLebbink
25 nov 2013, 17:32
Ik snap de weigering hier wel.

baby82 schreef:Rede is dat mijn partner met Spaanse nationaliteit had me hier gebracht ook met een kort visum en ik ging niet meer terug naar Cuba

baby82 schreef:De bedoeling is in principe mijn ouders hier op bezoek te brengen en niet definitief.

Je loog de eerste keer over jezelf. Waarom niet liegen over je ouders?

J

#105810 door HijodelMundo
25 nov 2013, 19:53
OOk de vraag of het niet zonder visum kan geeft aan dat er een tendens is om de gangbare paden te ontwijken...

Succes

#105811 door Prawo
26 nov 2013, 02:07
JVLebbink schreef:
baby82 schreef:Rede is dat mijn partner met Spaanse nationaliteit had me hier gebracht ook met een kort visum en ik ging niet meer terug naar Cuba
Je loog de eerste keer over jezelf. Waarom niet liegen over je ouders?

Dat is nogal een statement zonder de achtergronden te kennen.

Weet dat iemand met de Spaanse nationaliteit EU verblijfsrechten heeft. En dat ook zijn of haar gezinsleden die hebben, daaronder een ongehuwde partner.
Die EU rechten prevaleren op het Schengenvisumrecht.

Had betrokkene op die EU basis een visum gevraagd dan zou het niet makkelijk zijn verleend.
Nog los daarvan kan iemands relatie zich gedurende het verblijf op basis van en visum zodanig ontwikkelen dat langer verblijf wordt beoogd (en in dit geval mogelijk was zonder MVV-procedure).

Verder gaat het ook te ver om ouders te straffen voor iets wat een kind heeft gedaan. In het Duits noemen we dat Sippenhaft.

Daarnaast denk ik dat deze ouders wel eens financieel afhankelijk van kun kind en partner zouden kunnen zijn. Dan hebben ze recht op een visum dat de ambassade ook nog eens gratis moet afgeven.
Het gaat dus wel wat ver om een visumaanvraag waar gewoon voor is betaald af te wijzen.
#111115 door Prawo
10 okt 2015, 13:22
De beste optie is dat jij op vakantie gaat naar Spanje, bijv. om dadaljk drie maanden te overwinteren.
Als ej vervolgens kunt aantonen dat jouw ouders financieel van jou afhankelijk zijn dan kunnen ze bij de Spaanse ambassade een gratis Schengenvisum anavragen om jou daar te komen ebzoeken.
Ze vragen dan een multiple entry visum voor 90 dagen adt drie of vijf jaar geldig is.
Die visumaanvraag is gratis.

Mocht jij echt in Spanje gaan wonen en het daar tenminste zes maanden uithouden dan kunnen ze na afloop van jouw (en hun!) verblijf met jou samen naar NL komen. Hier krijgen ze dan een EU/EER verblijfskaart als jouw familielid voor vijf jaar.
Rechtstreeks naar NL komen en hier iets regelen kan niet. Bovendien moeten ze dan voor het visum betalen.
#111126 door Jogo
12 okt 2015, 20:29
Informeer anders een bij Prava op dit forum. Deze kan je werkelijk alles vertellen over visa.
#111129 door Encantó
13 okt 2015, 12:24
Jogo schreef:Informeer anders een bij Prava op dit forum...

Ik zou die Prava ook eerder geloven dan die Prawo die hierboven voortdurend antwoordt...
#112273 door Prawo
22 sep 2016, 11:25
Encantó schreef:
Jogo schreef:Informeer anders een bij Prava op dit forum...

Ik zou die Prava ook eerder geloven dan die Prawo die hierboven voortdurend antwoordt...

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Los daarvan: een Prava ben ik nergens tegengekomen.