Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#101989 door Jogo
13 jan 2013, 09:16
Afgelopen december heb ik mijn vriendin te huwelijk gevraagd en nu zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor ons huwelijk in augustus. Kan iemand mij meer vertellen over de gewoontes en gebruiken tijdens een huwelijk in Cuba? Mijn vriendin weet er niet heel veel van daar iedereen in haar omgeving "getrouwd" is enkel en alleen door bij elkaar te gaan wonen. Alvast bedankt voor de hulp.

#101998 door carino
14 jan 2013, 14:28
Je gaat samen in je mooiste kleren naar de locale Sala de Matrimonio.
Na 15 minuten sta je buiten en het feest (macho asa'o, ron y cerveza) kan beginnen. :D
Daar nodig je natuurlijk de hele familie met aanhang en alle buren bij uit.

#102001 door klaassen
14 jan 2013, 15:29
Een heel andere vraag Wie betaald dat allemaal

Is dat sammen Of krijgt de rekening een man

Klaassen

#102002 door mambize
14 jan 2013, 17:00
de rekening krijgt degene met het buitenlands paspoort, ongeacht man of vrouw... hier geen discriminatie. :?

#102009 door Pieterklu
15 jan 2013, 00:32
Als het om gebruiken en gewoonten gaat, volgens mij hoort daar ook nog een rijtour bij in een open carro en met veel claxonerende volgauto's.

Andere plaatselijke gebruiken zijn mij niet bekend, maar we hebben vast wel wat members die in cuba in het 'huwelijksbootje' gestapt zijn en kleurrijk kunnen vertellen over hun belevenissen.

Zo van 'Geeft de vader de bruid weg' en 'Doet het bruidspaar de openingsdans'. 'En is er varken aan het spit?' Leuk om te weten (en meer) voor a.s. bruidsparen