Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100997 door leonel otavo
11 okt 2012, 06:22
Buenas dias y salud para todos,

Graag wil ik weten of je vanuit Nederland als je hier bent getrouwd, via het cubaanse consulaat in Rotterdam, direct een Pre aanvraag bij de Cubaanse autoriteiten kunt plaatsen.

Graag jullie reacties.

Vriendelijke groet,

Leonel

#100998 door quelindaescuba2000
11 okt 2012, 08:14
Dat kan volgens mij wel ik ken mensen die dat in het verleden in ieder geval gedaan hebben, dus getrouwd in NL Cubaan via PVE hier gekomen na huwelijk PRE in Nederland via Cubaans consulaat aagevraagd.

#101003 door ElineM
12 okt 2012, 09:13
Kan je ook een PRE aanvragen in NL via het consulaat als je in Cuba getrouwd bent?

#101005 door carino
12 okt 2012, 12:46
Ja dat kan zeker. Dat gaat zelfs beter dan wanneer je in Nederland getrouwd bent.

@leonel
Als iemand in Nederland getrouwd is dan moet het huwelijk eerst in Cuba geregistreerd worden. Dat kan ook bij de consul maar dat kan lang duren.
De consul stuurt de papieren op naar het consulteria juridica internacional dat het op hun beurt weer moeten opsturen naar het registro in Havana.
Wij hebben dat zelf in Havana gedaan.
#101047 door leonel otavo
15 okt 2012, 06:22
Bedankt ook voor laatste reactie.

Ik moet het wel vanuit Nederland doen.

Van de zomer geprobeerd in Cuba te trouwen, maar was niet mogelijk vanwege mijn geboorte akte die niet orgineel was.

Moest uit Colombia komen.

Aangezien ik daar nooit kom.........vanuit Nederland regelen, en dan laat ik het de consul regelen.....dan duurt het maar iets langer.

Thankxx anyway.....

Leonel

#101048 door sandersh
15 okt 2012, 15:34
Aha, weer een dichter; Leonel. Ik vind de haiku's van Hijo een stuk beter!