Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100982 door mov
08 okt 2012, 10:44
Goedendag,

Miscchien dat iemand mij een beetje op weg kan helpen, welke rechten heeft een cubaanse wanneer ik in Cuba met haar trouw?

MvG,
mov

#100983 door quelindaescuba2000
08 okt 2012, 13:26
Dag Mov, kan je specifieker zijn? bedoel je op geld, woning etc bedoel je in Cuba bedoel je in Nederland want even voor de duidelijkheid een in Cuba gesloten huwelijk wordt gewoon in Nederland erkend en geeft dezelfde status in Nederland aan een huwelijk als een in Nederland gesloten huwelijk met rechten en plichten uiteraard maakt het wel een verschil of de partner in Nederland gaat verblijven of niet ( maar dat heeft met de vreemdelingenwetgeving te maken) en niet zo zeer met de status van het huwelijk.
#100986 door mov
08 okt 2012, 13:37
Hallo quelindaescuba2000,

Ik bedoelde in Cuba, overigens wordt mijn huwelijk toch pas erkend in nederland wanneer je deze hier formaliseert? Ze heeft geen intentie (ik ook niet) om in nederland te verblijven of dit te doen.

Ik probeer te overzien welke plichten ik heb naar haar toe en naar haar 2 volwassen en 2 minderjarige kinderen. Inderdaad geld, woning, alimentatie na scheiding (niet de bedoeling natuurlijk). Nog steeds een wat open vraag, ik snap het.

Zonder te trouwen krijg ik namelijk geen residencie.

Bedankt,
MOV

#100988 door quelindaescuba2000
08 okt 2012, 16:16
In Cuba geldt volgens mij hetgeen je had voor je huwelijk blijft van jou dus als zij een huis heeft blijft het van haar ( dus niet zoals in Nederland als je in gemeenschap van goederen trouwt dat het dan ook van jou is) en is het niet per definitie van jou. ik weet dat hier eerder over gesproken is op het forum dus er moet ergens een topic van zijn en toen is er ook iets gezegd over wat je inbrengt tijdens het huwelijk en de verdeling daarvan na scheiding. Voor NL geldt als je het huwelijk niet inschrijft is er geen huwelijk dus dat heef inderdaad met formaliseren te maken.
#100989 door mov
08 okt 2012, 16:25
Beste quelindaescuba2000,

Bedankt voor je antwoord, ik zal het forum nog eens doorzoeken. Ben alleen sterk benieuwd of er ook nog plichten zijn tegenover haar kinderen.

Ik denk het niet overigens, ze zijn niet van mij. Ik zal ze uiteraard wel zo behandelen.

Wat ik mij ook afvraag, als zij (met mijn geld) een huis koopt, wordt dat dan als gezamelijk bezit gezien?

MvG,
Maarten