Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100689 door roberta
22 sep 2012, 16:50
hallo iedereen
belgischegehuwd in cuba met cubaan
aanvraag gedaan voor gezinshereniging,is geweigerd op basis van niet voldoende loon te hebben en document ziektenverzekering er niet bij was.
Tweede aanvraag ingediend met meer documenten van mijn loon ( contract,vakantiegeld...loon voldoet aan het min.)
is nu geweigerd omdat de stempel niet op mijn huurcontract staat ( geregistreerd huurcontract ) is fout gelopen met de copies (huurcontract heeft stempel)en document ziektenverzekering verkeerd was ingevuld door de mutualiteit.

Mijn vraag is wat doen we het beste?

1. terug een nieuwe aanvraag
of
2. via nederland c-visum en verblijf aanvragen in belgie,gaat dit?? wat moeten we hier voor doen,welke documenten moeten we hier voor hebben
of
3.in beroep gaan
groetjes

#100691 door klaassen
22 sep 2012, 21:26
Maar Nederland is net zo moeilijk

Klaassen

#100693 door PapiChulo
23 sep 2012, 09:49
als je in NL als belgische een vast verblijfsadres hebt, is het zeker de moeite waard om de mogelijkheden te bekijken als EU-onderdaan je cubaanse man naar NL te halen via de " EU-route". Makkelijker en kost maar 40.-EUR leges bij de IND ... ;-)

#100698 door carino
23 sep 2012, 17:43
Laat je adviseren door advocaat Adang (Prawo).

#100896 door Prawo
04 okt 2012, 08:48
Als je inmiddels getrouwd bent moet de NL ambassade een gratis visum geven.
De papierwinkel voor de Cubaanse autoriteiten om te mogen vertrekken blijft helaas hetzelfde.

Wil je hulp stuur me dan een e-mail met je contactgegevens, copie van beide paspoorten en van de huwelijksakte.: info@prawo.nl