Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100324 door flojo
03 sep 2012, 12:57
2 jaar terug in holguín een cubaanse leren kennen.zij heeft een zoon van 9 en één van 21 jaar.ik wil haar uitnodigen voor een verblijf in nederland gedurende 2-3 maanden.ik heb in 2005 een cubaanse,een andere dus, uitgenodigd, alle toen geldende procedures gevolgd, het ind heeft het mordicus afgewezen.dat grapje heeft mij een hoop geld gekost.dat terzijde.deze holguinera is 40 en ik ben gepensioneerd.carta blanca zal geen probleem zijn.gezien de eerdere ervaring ben ik een beetje huiverig.je moet retourticket al vooraf aanschaffen en ik ben dus weer afhankelijk van de willekeur en grillen van het ind.wel gehoord dat,indien schoolgaand kind,het ind eerder geneigd is om aanvraag goed te keuren.maar de waarheid ligt in het midden.hoe is de ervaring van anderen in een situatie als de mijne?

#100325 door Prawo
03 sep 2012, 13:45
De regels voor het Cubaanse traject staan hier goed beschreven: viewtopic.php?p=100323#100323

Regels m.b.t. visumaanvraag en verstrekking zijn wel wat verandert sinds in april 2011 de Visumcode van kracht werd.

Een toeristenvisum vragen mensen vaak zonder mijn hulp aan.
Kijk op "ik wil iemand naar Nederland halen, voor korter dan drie maanden" op http://www.indklantdienstwijzer.nl/Default.aspx?jse=1
Kijk daarnaast op de site van de Nederlandse ambassade waar het visum gaat worden aangevraagd voor specifiek lokale voorschriften.
Als u daar vervolgens met mij over wilt praten, print dan die informatie uit en maak een afspraak voor een bespreking op mijn kantoor in Utrecht.

Mocht de aanvraag worden afgewezen dan is mijn hulp pas op dat moment echt nodig, namelijk voor het maken van bezwaar.
Dat kost dan vaak niet meer dan € 76 (omdat de vreemdeling ook recht heeft op gefinancierde rechtsbijstand).
Bezwaar is zeer kansrijk, wij winnen 8 tot 9 van de tien zaken.
U hoeft in zo'n geval ook niet langs te komen maar kunt volstaan met het sturen van (gegevens van) de afwijzing, de personalia van de vreemdeling en uw contactgegevens.