Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#99123 door roberta
23 jun 2012, 20:11
Hallo

Weet er iemand of je een vertaald document bij ESTI moet laten legaliseren bij Minrex??
Is voor de ambassade Belgie

Groeten
#99144 door betty77
24 jun 2012, 23:22
Hallo Roberta,

ja, dat moet. Eerst MINREX (via Consultoría Jurídica) en daarna bij de ambassade zelf.Het is wel zo, ESTI vertaalt niet naar het Nederlands.In dit geval, zal het naar het Frans zijn. Veel succes. Mocht je nog vragen hebben, vraag gerust. Ik ben al je onderwerpen aan het volgen omdat mijn man dezelfde aanvraag heeft ingediend (visum D) voor België. Ik heb gezien dat bij jullie afgewezen is en begin me zorgen te maken voor die van mijn man.

groetjes,
Betty77
#99160 door roberta
25 jun 2012, 20:23
betty77 schreef:DOE DE QUOTECURSUS > viewtopic.php?t=10949

Hallo Betty,
Ja is alleen in het frans daarvan was ik al op de hoogte,en hadden ondertussen ook al naar de ambassade geweest en ook die zeggen hetzelfde als u :) als jij ook vragen hebt stuur maar gerust :)
veel geluk
groetjes
roberta

#99161 door betty77
25 jun 2012, 20:59
Hallo Roberta,
Goed dat het duidelijk is. Hebben jullie lang moeten wachten op de beslissing van DVZ? Mijn man heeft zijn visumaanvraag op 4 juni ingediend maar zijn dossier kan nog niet geraadpleegd worden in hun website. Die registratie duurt nogal lang vind ik. Weet je iets meer over reden van afwijzing bij jullie? Ik kan niet meer van de zenuwen.

bedankt!

groetjes,

#99445 door Prawo
14 jul 2012, 06:15
Waarom moeilijk doen met een D-visum?

Jullie zijn gehuwd.
Iedere EU ambassade (van een Schengenland) moet hem op vertoon van de huwelijksakte en jouw paspoort een gratis visum geven.
Eenmaal in de EU kan hij in België gewoon met jou naar de gemeente voor een aanvraag van de verblijfskaart.

Ik schrijf in zulke zaken een goed gemotiveerde en gedocumenteerde brie . Dan is het vaak al binnen een paar weken rond.
Met name de Spaanse ambassades doen het tegenwoordig zoals het hoort.

Deze weg heeft helemaal niets met Cuba te maken (ook in andere landen gaat het zo) maar met de rechten van een Nederlander als burger van de EU (denk daaraan als je straks in september voor de Tweede Kamer gaat stemmen).