Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#99066 door Tisha
19 jun 2012, 14:53
Goedemiddag allemaal,

Binnenkort wil ik een ticket boeken voor mijn man vanuit Havana.Maar omdat hij na 11 maanden weer terugmoet weet ik niet zo goed wat voor een ticket en voor waneer ik de terugreis moet boeken.Kan je ook een enkele reis boeken of mag dat niet van de Cubaanse regering in verband dat hij weer terug moet.En weet iemand misschien een goedkopere airline dan KLM.

Groetjes Tisha

#99068 door Robert
19 jun 2012, 15:39
Ik begrijp dat hij in NL alles in orde heeft maar in Cuba verblijft met een PRE.
Idd verlies je die als je niet binnen 11 maanden Cuba verlaten hebt.
Maar dat mag volgens mij ook een retourtje Cancun zijn, om maar wat dichterbij te noemen.

Echter bedoel je een PVE en daarom na 11 maanden van
NL terug moet naar Cuba, dan zou ik voor een enkeltje naar
NL gaan. Binnen 11 maanden koop je dan een maand retour Cuba of zoiets.
Laatst bijgewerkt door Robert op 19 jun 2012, 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.
#99069 door Tisha
19 jun 2012, 15:50
Ja sorry je hebt gelijk,ik bedoelde een pve.Was het maar waar dat het een pre was.Maar ik wilde weten of de Cubaanse regering vervelend kan doen als hij de grens over gaat als hij een enkele reis heeft geboekt.

Het is ook nog niet zeker dat alles al geregeld is,heb verleden week de papieren ingeleverd bij de IND dus moet nog even wachten op bericht.Maar geloof heilig in positiviteit.Maar toch spannend allemaal.

Groetjes Tisha

#99073 door Robert
19 jun 2012, 17:58
Enkeltje dus, en nee normaal gesproken doen ze daar op Cuba niet moeilijk over.
Maar ik geef absoluut geen garantie daar we het wel over Cuba hebben, en als er daar iemand denkt wat te kunnen verdienen door moeilijk te doen dan doet hij/zij dat.

#99077 door ElineM
19 jun 2012, 22:04
Mijn man heeft ongeveer een maand geleden geïnformeerd naar prijzen voor enkele reis havana-amsterdam. KLM/airfrance is inderdaad erg duur, maar met AirEuropa of Iberia kan het stukken schelen. (honderden cuc's!) Dan ga je via Madrid.

#99085 door Elisabeth
20 jun 2012, 11:22
Ik zou Condor boeken. Dan krijg je ook een redelijke prijs voor een enkele reis.

Maar: in jouw geval zou ik dat niet doen voordat manlief én het visum voor Nederland én vooral zijn uitreisvisum uit Cuba in zijn pas heeft zitten. Er kan immers nog van alles tussenkomen? Bovendien is een vliegticket snel geboekt.

Stel dat de Inmigración zegt dat het toch niet door gaat met zijn PVE en dat kan bij de merkwaardige constructie van de "liberación" van jouw echtgenoot, als het al een liberación is, best gebeuren.

Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken. Misschien is het voor jou geen punt om het geld voor het ticket te verliezen. Bij een lijndienst als KLM/Airfrance is het natuurlijk wel een voordeel dat je de reisdatum meestal kan verschuiven.

Oh ja, ik baseer mijn mening op persoonlijke ervaringen al zijn die ondertussen ook al weer 10-12 jaar oud. Bij 5 uitreizen uit Cuba van mijn man met PVE heb ik de datum toch wel 3 keer moeten verschuiven.