Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#99040 door roberta
18 jun 2012, 18:31
Hallo,

onze eerste aanvraag voor een d-visum is geweigerd voor belgie :(
Weet iemand als je een nieuwe aanvraag doet of je heel de papierwinkel ( geboorteaktes,huisvestiging,vertalingen...) terug moet doen of juist meer bewijzen toevoegen van u relatie?
Groetjes

#99056 door Elisabeth
19 jun 2012, 08:50
Als het visum is geweigerd zal de uitgenodigde de procedure opnieuw moeten beginnen. Dat kan, maar ik zou het als ik hem was een tweede keer proberen met een gewoon Schengen-visum, dus voor hooguit 90 dagen, maar misschien nog beter alleen voor een korte vakantie van een maand of zo.

Het gaat er toch niet om dat je bewijzen over je relatie levert (hoe doe je dat trouwens?). Dat lijkt me eerder contraproductief als je weet dat het belangrijkste criterium voor de toekenning van een visum de waarschijnlijkheid van de terugkeer naar Cuba is!

#99058 door roberta
19 jun 2012, 10:48
Hola Elisabeth

Is dat mogelijk want wij zijn namelijk getrouwd?
en alle documenten dus opnieuw :(
Groetjes

#99062 door carino
19 jun 2012, 12:07
Is er een reden voor afwijzing gegeven?

#99065 door roberta
19 jun 2012, 12:59
Daar wachten we nog op,ambassade moet mijn man nog verwittigen. beslissing is op 14 juni genomen en is onderweg naar havana. Moet hij ook naar havana gaan voor de weigering?

#99443 door Prawo
14 jul 2012, 05:30
Waarom moeilijk doen met een D-visum?

Jullie zijn gehuwd.
Iedere EU ambassade (van een Schengenland) moet hem op vertoon van de huwelijksakte en jouw paspoort een gratis visum geven.
Eenmaal in de EU kan hij in België gewoon met jou naar de gemeente voor een aanvraag van de verblijfskaart.

Ik schrijf in zulke zaken een goed gemotiveerde en gedocumenteerde brie . Dan is het vaak al binnen een paar weken rond.
Met name de Spaanse ambassades doen het tegenwoordig zoals het hoort.

Deze weg heeft helemaal niets met Cuba te maken (ook in andere landen gaat het zo) maar met de rechten van een Nederlander als burger van de EU (denk daaraan als je straks in september voor de Tweede Kamer gaat stemmen).

#99668 door betty77
28 jul 2012, 20:01
Hallo Roberta,

Hopelijk is het visum van je man al in orde. Dat van mijn man werd na 3 weken goedgekeurd :D . We zijn heel blij! Nu nog dat carta blanca en hopelijk begin september naar België. Misschien kunnen ze nog samen vliegen.

heel veel succes!