Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#98191 door Tara
18 maart 2012, 16:47
Hoi!

Ik moet even wat vragen rondom de immigratiedienst in Cuba.
Mijn vriend en ik zijn al vanaf oktober bezig met uitnodigen. Nu is eindelijk voor NL alles goed gekeurd en is hij naar de immigratiedienst gegaan om het uitreisgeld te betalen, in Cuba (Trinidad). Daar hebben ze hem eerst vertelt dat het papiertje in 15 dagen gemaakt kan worden. Maar moest hij naar een week terug komen. Toen hij terug kwam hebben ze hem vertelt dat het gemaakt kan worden in 45 dagen. We hebben de vlucht geboekt op 29 maart. Geen tijd dus voor 45 dagen. Gisteren hebben ze hem vertelt dat ik in NL naar de cubaanse ambasade moet en hier een uitnodiging moet aanvragen en opsturen?! Klopt dit allemaal? Is dit correct? Want ik heb het gevoel dat ze ons nog armer willen maken!!

Kortom, is het waar dat ik naar de cubaanse ambasade moet voor een uitnodiging? Hoelang gaat dit duren? Dat lukt denk ik nooit in een maand?! Wie kan helpen?

#98192 door Dani Patron
18 maart 2012, 21:44
Hoi Tara,

Ik ben Danielle, we hebben laatst al eens met elkaar telefonisch gesproken.
Tenminste ik denk dat jij Tara bent met een vriend uit Trinidad.

Wat betreft je vraag, neem ik aan dat je bij de uitnodiging al op het consulaat in Rotterdam een carte invitation hebt laten maken. Het is niet nodig dat je nu weer nieuwe papieren gaat laten maken.
Normaliter zou je vriend als hij de stempel van het visum heeft gehaald in Havana zijn carta blanca moeten aanvragen bij de instantie in Cuba.
Dat kan even uren en daar moeten ze volgens mij ook voor naar Sancti Spiritus.
Jij zou daar niets meer voor hoeven op te sturen.

Ik hoop dat je vriend snel bij je is!!

Veel succes.

gr. Danielle