Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#97790 door HolandAstrid
06 feb 2012, 16:53
Is het ook mogelijk om 34euro per dag te reserveren ipv garanstelling dmv aantonen inkomen?

Ik lees bij de IND:

Bewijsstukken die aantonen dat de vreemdeling over voldoende middelen van bestaan beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis. Bijvoorbeeld door één of meer bankafschriften of reischeques te overleggen of met contant geld aan te tonen dat hij minimaal € 34 per dag heeft tijdens de duur van het visum. De vreemdeling heeft hiervoor niet per definitie een arbeidscontract nodig. Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34 per dag heeft, zoals bankafschriften.

http://www.indklantdienstwijzer.nl/Over ... &maintab=1

Wie heeft hier ervaring mee?

#97803 door klaassen
07 feb 2012, 00:03
Je moet iemand hebben die borg staat

En daar bij Als iemand Europa binnen komt moet die ook verzekert zijn

En daar zit bij veel het probleem.

Klaassen

#97807 door klaassen
07 feb 2012, 12:54
Het klopt

Volgens de nieuwe wet is het verplicht.

En denk aan de borg.Anders lukt het ook niet

Ambassade geeft zonder verzekering geen Visum meer af

Net bericht ontvangen Ambassade Nederland in Cuba

Klaassen

#97811 door HolandAstrid
07 feb 2012, 23:34
Fijn dat er tips over allerlei onderwerpen komen.
Maar mijn vraag met betrekking tot de 34 euro per dag is nog niet echt beantwoord. Heeft iemand hier ervaring mee. Of heb je alleen ervaring met borg staan nav bruto inkomen, die je moet doorgeven?
#97812 door klaassen
08 feb 2012, 01:57
Die 34 Euro per dag klopt niet

Normaal als iemand naar Nederland komt Zonder inkomen

En gaat naar Familie of vriend of vriendin.Moet iemand borg staan

En die borg staan moet het inkomen boven de 1480 Euro in de maand zijn Netto

Maar hier zullen er bij zijn die er meer vanaf weten

Er is heel veel aan het veranderen Vanaf 2013 gaat het MVV ook veel in veranderen

Dat gaat heel zwaar worden.

Werk veel met buitenlandse mensen die in de wwb zitten

En daar horen we wel eens het een en ander.

klaassen

#97814 door HolandAstrid
08 feb 2012, 06:06
Beste klaassen, bedankt voor je reactie. Heb je persoonlijk ervaring met die 34 euro per dag regeling? Ingediend en afgewezen?

#97818 door Alexandra
08 feb 2012, 12:30
Hallo HolandAstrid,
Voor de uitnodiging v/e Cubaan, moet je behalve een bewijs van garantstelling - gelegaliseerd door de gemeente - een copy van je salarisstroken van de laaste 3 maanden en een copy arbeidscontract aanleveren omdat je moet kunnen aantonen dat je voldoende duurzaam inkomen hebt (m.a.w. minstens een jaarcontract) salaris moet 1562,33 (bruto) p. mnd. bedragen. Die 34 euro per dag kun je vergeten.
Verder moet er een reisverzekering worden afgesloten, maar dat is pas als het visum wordt afgegeven (alles staat op de website v/d IND, klantendienstwijzer).
Succes en veel geduld toegewenst!
Alexandra

#97819 door klaassen
08 feb 2012, 15:00
Wil nog er bij zeggen. Die 1562.33 is met vakantie geld er bij.

Ik maak het van kort bij mee.Niet alleen Cuba

Zorg dat alles in orde is.Dan is het geen probleem

Klaassen

#97820 door HolandAstrid
08 feb 2012, 16:57
Dus jullie beweren, dat wat op de site van de IND staat, niet waar is?
Hebben jullie zelf geprobeerd het met 34 euro per dag in te dienen?
(sorry,maar ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Misschien moet ik opnieuw NL gaan leren?)

#97821 door Elisabeth
08 feb 2012, 17:30
Als de vreemdeling een visum kort verblijf aanvraagt heeft hij de volgende documenten nodig:
.......
........
•Bewijsstukken die aantonen dat de vreemdeling over voldoende middelen van bestaan beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis. Bijvoorbeeld door één of meer bankafschriften of reischeques te overleggen of met contant geld aan te tonen dat hij minimaal € 34 per dag heeft tijdens de duur van het visum. De vreemdeling heeft hiervoor niet per definitie een arbeidscontract nodig. Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34 per dag heeft, zoals bankafschriften.

Dit is wat op de webstek van de IND staat. Het lijkt mij nogal duidelijk. De vreemdeling, in dit geval de Cubaan, moet kunnen aantonen dat hij voor een verblijf van 30 dagen EUR 1'020 op een rekening heeft staan of in contanten ter beschikking heeft. Voor 90 dagen dus 3'060 EUR.

Je vriend zou dus een bankrekening kunnen openen waar jij het geld op stort. Stel dat hij inderdaad een visum zou krijgen, wat ik zeer betwijfel omdat ook de Nederlandse Ambassade wel weet dat hij geen uitreisvisum uit Cuba krijgt zo lang hij niet in militaire dienst is geweest. Dan moet hij niet alleen bij de visum-aanvraag maar ook op Schiphol met recente documenten kunnen aantonen dat hij dat geld heeft.

Hij kan het natuurlijk ook in contanten meenemen. Dat zou waarschijnlijk zelfs beter zijn omdat de Cubaanse banken het geld wat je op je Cubaanse rekening ontvangt met de hand in een boekje schrijven wat hier waarschijnlijk wantrouwen bij de controle op Schiphol zou opwekken.

Alleen en zonder iedere Cubaan meteen zwart te willen maken: is hij bestand tegen de verleiding om jouw geld gedeeltelijk of helemaal op te maken? Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.

#97824 door klaassen
08 feb 2012, 17:41
Is dat niet verleden tijd

Vergeet niet er is heel veel verandert

En er gaat nog veel veranderen

Bij toeristen Visum aan vraag. Moet een ries verzekering bij zijn

Want die is 3 maanden geldig En een retour vlucht

En iemand die borg is Dan is er geen enkel probleem

Maak het van kort bij mee Niet alleen van uit Cuba

Die persoon kan geen Bank rekening krijgen

Omdat er geen I.B.M. of SOFIA nummer is En dat is vaak het probleem

Klaassen
Laatst bijgewerkt door klaassen op 08 feb 2012, 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.

#97825 door HolandAstrid
08 feb 2012, 17:41
bedankt Elisabeth voor je aanvulling