Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#100975 door klaassen
07 okt 2012, 23:35
Leg is meer uit

Dan begrijp ik het ook

Klaassen

#100976 door Encantó
07 okt 2012, 23:39
Van de blinden

had de koning

één oog

Zoiets

#100979 door Robert
08 okt 2012, 05:17
Milanda.
Gefeliciteerd,
de eerste ben je,
die Klaassen begrijpt.
Je hebt vast Japans bloed.

#101020 door milanda
13 okt 2012, 18:24
encanto, bedankt voor de link ook weer handige informatie :D
Maar nu heb ik nog geen antwoord op de vraag hoe het ticket bij de cubaan komt?
Kan iemand me dat uitleggen maar misschien is dat een hele domme vraag zoals ik eerder al zei :oops:

#101030 door klaassen
13 okt 2012, 23:51
Spanje eist visum van Cubanen

MADRID - Spanje gaat met onmiddellijke ingang doorreisvisa verplicht stellen voor Cubanen die via Spanje naar een andere bestemming reizen. .

.
Het ministerie van buitenlandse zaken hoopt zo een einde te maken aan de grote aantallen Cubanen die asiel aanvragen tijdens een tussenstop in Spanje..

Vooral de 'Moskou-route' was de afgelopen jaren een populaire manier om Cuba te verlaten. Cubanen hebben voor een reis naar Rusland geen visum nodig, een van de weinige bestemmingen waar dat voor geldt. De vlucht van Havana naar Moskou maakt een tussenlanding in Madrid..

Veel Cubanen maakten van die stop gebruik om politiek asiel aan te vragen. Begin deze week vroeg een groep van ongeveer tweehonderd Cubanen politiek asiel aan in Spanje. Het grootste deel was op weg naar Rusland..

Het aantal Cubanen dat in Spanje politiek asiel aanvraagt is gestegen van nog geen tweehonderd in 1999 tot drieduizend vorig jaar. Bijna allemaal worden de Cubanen door de Spaanse immigratiedienst geclassificeerd als economische migranten en niet als politieke vluchtelingen..

Voorheen kregen Cubanen om humanitaire redenen onbeperkt toegang tot Spanje. Maar met de recente invoering van strengere immigratiewetgeving worden nog maar weinigen erkend als politiek vluchteling, en verdwijnen velen in de illegaliteit..

Bron Trouw

klaassen

.

#101031 door klaassen
13 okt 2012, 23:54
Het zal bij veel wel bekent zijn

En een uit reis visum in Cuba is ook niet zo moeilijk

Beetje Euro,s op tafel en alles komt in orde

Klaassen

#101033 door Robert
14 okt 2012, 06:42
milanda schreef:Maar nu heb ik nog geen antwoord op de vraag hoe het ticket bij de cubaan komt?
Kan iemand me dat uitleggen maar misschien is dat een hele domme vraag zoals ik eerder al zei :oops:

Persoonlijk vond ik de e tickets een uitkomst.
En waar/hoe jouw Cubaan aan internet kan komen dat kun je het best aan jouw Cubaan vragen.

#101037 door klaassen
14 okt 2012, 12:18
Het geld wordt over gemaakt van uit Europa

Hij of zij kunnen zo een tickert kopen

Kantoor die tickert verkoopt met

50 Euro meer Dan doen ze het graag

Ik dacht dat jij het systeem wel kent

Gebeurt nu nog

Klaassen

#101038 door quelindaescuba2000
14 okt 2012, 12:27
Klaassen, een uitreisvisum is niet met wat eurootjes op tafel voor iedereen te koop en maakelijk te krijgen juist de eurootjes op tafel kunnen als men al niet van plan was de carta blanca te verstrekken de Cubaan in kwestie hele grote problemen opleveren en uitreizen onmogelijk maken. Ik weet niet of je in deze context bedoelde dat het aanbieden van eurootjes soms de procedure versnellen maar het kan juist ook helemaal verkeerd gaan. Of bedoel je met de eurootjes kan de Cubaan in kwestie het ticket in Cuba kopen. Maar niet voor ieder Cubaan is een uitreisvisum makkelijk te verkrijgen.

#101041 door Robert
14 okt 2012, 14:27
Ach ja geld overmaken naar de Cubaanse partner om een ticket te kopen lijkt mij wat omslachtig, maar ieder zijn liefhebberij.