Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#95601 door Prawo
06 aug 2011, 00:33
jethro schreef:yo estoy muy contento :multi: het visum kortverblijf voor mijn vrouw is in 2 dagen goedgekeurd ze kan hem morgen ophalen.

in 2009 was het een drama pas na met succes aangevochten afgewezen visum door prawo kon mijn (toen nog) vriendin pas in de winter van 2009-2010 naar nederland komen.

dit keer ging het verbazend wekkend snel, had ter ondersteuning een brief meegegeven dat mijn vrouw in 2009-2010 na een gegrond bezwaar alsnog een visum had gekregen voor een verblijf bij mij.

of dit geholpen heeft weet ik niet, maar ik denkdat ze dachten als we het afwijzen dan volgt weer een bezwaar procedure :twisted: :twisted: en terecht!!!

nu nog een carta blanca regelen met de trouwacte en dan zijn we klaar.
Maluku schreef:Het visum kortverblijf voor mijn vrouw is ook toegewezen in 2 dagen!!

Hetzelfde meegemaakt als Jethro, na afwijzing visum in de winter 2010-2011 ook een bezwaar ingediend met Prawo en toegewezen.

Doe je het in een keer goed en ben je meteen je clienten kwijt ;)

.

#95608 door jethro
07 aug 2011, 22:56
dat valt wel mee, indien iemand problemen heeft met het vreemdelingen recht en vraagt of je een goede advocaat weet dan wordt je aanbevolen.

wij komne binnkort zelfs langs mopedsmile:
#98001 door Janette
27 feb 2012, 19:14
Nou moe, nu snap ik er niks meer van.

Kreeg vanmiddag een telefoontje van een kennis van mij, zij vertelde mij dat ze IND had gebeld en dat als je het bewijs van garantstelling en/of particulierer logiesvertrekking hebt die getekend is door de gemeente je die rechtstreeks op moet sturen naar de persoon die je gaat uitnodigen samen met de andere papieren, 3mnd loonstrookje, werkgeversverklaring, ziektekstn, reservering ticket.
Goed de laatste 4 dingen dat wist ik wel.

Maar wat nu nieuw voor mij is, zoals ik begrijp van haar en ook van de IND, dat je dit alles naar de persoon op moet sturen die hier wil komen, en dat je helemaal niet meer naar de ambassade in Den haag meer moet en ook niet na Consulaat in Rotterdam waar je die 200 euro betaald.

Ik belde dus vanmiddag I.N.D
I.N.D vroeg mij mij, naar Den Haag? en Rotterdam? en 200 euro mevrouw waarvoor?
Haar antwoord: Nee hoor dat is niet zo, 60 euro zijn de leges voor kort verblijf , en u hoeft helemaal niet naar Den Haag en daarna naar Rotterdam.

Bel ik Den Haag na dat ik met de dame van I.N.D heb gesproken, verteld die man mij, ja alleen nog maar naar Rotterdam Den Haag hoeft niet meer.

Wie o wie weet hier iets meer van.

Ik heb in mei 2011 nog al die stappen gedaan en ook in oktober 2011.

Is er nu toch weer wat veranderd dan?
Kan het mij niet voorstellen.

#98002 door Joop_Siroop
27 feb 2012, 19:22
Janet, ik zou vooral even contact opnemen met Prawo. Volgens mij weet hij dit
ook en hij heeft volgens mij alleen maar tevreden klanten.

;-)

#98005 door Janette
27 feb 2012, 20:52
Ik wacht ff af, want de kennis van mij is nu met een advocaat bezig die daar ook veel mee te maken heeft vertelde ze, dus wacht ff af.
Zij heeft haast want haar vriend komt al in april dus vandaar dat zij tegelijk een advocaat wou inschakelen.
Kan best zijn dat zij MR. Prawo in handen heeft genomen, dat weet ik niet, ik heb wel met haar over MR. Prawo gesproken dat hij er veel vanaf weet, maar ik was te druk met mijn eigen bedrijf vanmiddag, dus was vergeten te vragen van wie ze nu heeft gesproken, of gemaild.

Maar het is toch wel heel raar dat het IND vanmiddag tegen mij vertelde, nee hoor mevrouw, dat is nog nooit zo geweest.
Nou dan zullen velen de boot in zijn genomen, of hoe zeg je dat?

MR. Prawo had het toch keurig netjes een paar maanden terug op forum's gezet van hoe of wat, en dat klopte.

#98009 door dutchjong
28 feb 2012, 08:34
Janette, het lijkt alsof er nu 2 zaken door elkaar gehaald worden:

1) alle zaken die nodig zijn om van de Nederlandse autoriteiten een inreisvisum voor Nederland te krijgen

2) alle zaken die nodig zijn om van de Cubaanse autoriteiten een uitreisvisum uit Cuba te krijgen

Bij mijn weten zijn er de laatste tijd in beide procedures geen noemenswaardige wijzigingen geweest.

#98021 door Janette
29 feb 2012, 14:13
Totaal geen wijzigingen in beide procedures nog precies het zelfde.