Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#93995 door jethro
31 maart 2011, 20:39
yo estoy muy contento :multi: het visum kortverblijf voor mijn vrouw is in 2 dagen goedgekeurd ze kan hem morgen ophalen.

in 2009 was het een drama pas na met succes aangevochten afgewezen visum door prawo kon mijn (toen nog) vriendin pas in de winter van 2009-2010 naar nederland komen.

dit keer ging het verbazend wekkend snel, had ter ondersteuning een brief meegegeven dat mijn vrouw in 2009-2010 na een gegrond bezwaar alsnog een visum had gekregen voor een verblijf bij mij.

of dit geholpen heeft weet ik niet, maar ik denkdat ze dachten als we het afwijzen dan volgt weer een bezwaar procedure :twisted: :twisted: en terecht!!!

nu nog een carta blanca regelen met de trouwacte en dan zijn we klaar.

#94011 door Sandro72
01 apr 2011, 13:03
:smilecolros: FELICIDADES :smilecolros:

#94015 door Janette
01 apr 2011, 15:08
Zo, dat is snel.

Gefeliciteerd.

#94031 door morenita
02 apr 2011, 18:45
Gefeliciteerd, mijn schoonouders hadden ook na 2 dagen hun visum, nu nog de PVE.

#94045 door cubazon
04 apr 2011, 17:43
visum kort verblijf voor mijn vriend is in 2 dagen afgewezen. Vandaag krijgt hij de brief maar ik moet dus bij brawo zijn? kan ik die gewoon op internet vinden? hoe lang duurt het dan ongeveer?

En sorry gefeliciteerd super fijn voor jullie.

#94048 door Maluku
04 apr 2011, 20:21
Jethro gefeliciteerd!

Cubazon je moet inderdaad bij Prawo zijn, hij zit hier ook op dit forum. Zoek Prawo meteen op en stuur een pb, die legt je wel uit wat je moet doen. Bezwaar indienen duurt ongeveer 3 maand voordat je uitslag krijgt.

Groet Maluku

#94054 door jethro
04 apr 2011, 22:42
cubazon schreef:visum kort verblijf voor mijn vriend is in 2 dagen afgewezen. Vandaag krijgt hij de brief maar ik moet dus bij brawo zijn? kan ik die gewoon op internet vinden? hoe lang duurt het dan ongeveer?

En sorry gefeliciteerd super fijn voor jullie.

je vriend (en alleen hij want hij is de aanvrager)moet binnen 4 week bezwaar indienen tegen de uitspraak, de termijn gaat lopen op het moment dat hij de afwijzingbrief uitgereikt krijgt.

indien jij de bezwaar procedure wilt doen ivm taal dan moet je vriend jouw eerst machtigen dat jij namens hem optreedt.

dit ga je vanwege de tijd niet redden en is in dit geval een advocaat zoals prawo een zeer goede oplossing een advocaat heeft namelijk geen machtiging nodig, hoe dit precies zit kan prawo je precies uitleggen.

Prawo vraagt gelijk ook een tyoevoeging aan zodat de kosten indien toegekent erg meevallen in 2009 was dit 100€ die je voor de procedure moet betalen.

De bezwaar procedure verloopt rond de 3 maanden maar ga er maar van uit dat het een half jaar duurt alvorens je vriend op schiphol staat indien het bezwaar wordt toegekent.

hou ook rekening met de geldigheid van de carta de invitacion, deze is 1 jaar geldig en moet als deze ouder is opnieuw aangevraagt worden bij het cubaans consulaat in rotterdam.

Nadat het bezwaar gegrond is verklaard moet het visum binnen 3 maand afgehaald worden en moet gerekent vanaf de datum dat het is afgehaald binnen 3 maand worden afgereist naar nederland.

je vriend is dan tijdens de koude periode in nederland.
vel geluk, het is namelijk een zeer onzekere periode.

ik heb dit zelf 1 maal meegemaakt en hoop het niet nog eens mee temaken,ik ben destijds bij dat er zo iemand als prawo was

#94085 door Maluku
06 apr 2011, 19:17
Jethro,

De nieuwe garantverklaring hoef je alleen te legaliseren bij de gemeente toch? Nu lees ik dat we allebei onze handtekening moeten zetten en die laten legaliseren bij de gemeente, hoe is dit mogelijk als ze op dit moment op Cuba zit. Of mag ze de handtekening later op de garantverklaring zetten? Ziektekostenverzekering is ook nog steeds nodig pas na nodig goedkeuring van visum? Ik lees weer van alles hier op dit forum.

Groet

#94087 door hunter2004
06 apr 2011, 20:57
Klopt. Eerst goedkeurig visum dan pas zorgverzekering.
Zonder zorgverzekering komt er geen visum in het paspoort.
Wij kunnen nu bijna aan de cubaanse kant in cuba beginnen.
Carta blanca enz.......
Reis richting nederland is 2 juli voor schoonmoeders

#94089 door Maluku
06 apr 2011, 23:02
Dankje Hunter.
Ik heb eerder een visum aangevraagd en ziektekostenverzekering pas afgesloten na goedkeuring, maar ik wil nu zeker weten of er niks is veranderd. Nu de garantverklaring ook al is gewijzigd.

Veel succes met carta blanca.
#94110 door salsacocktail
07 apr 2011, 15:24
hallo allemaal,

ik lees zowel goede berichten met een hoop goedkeuringen voor visums, maar helaas ook afwijzingen.
ik ga nu voor het eerst in mijn leven proberen mijn cubaanse vriend hierheen te krijgen voor een vakantie van 90 dagen.
ben benieuwd en hoop dat het lukt.
vind het best moeilijk om uit te vissen in welke volgorde ik moet handelen maar ik kom er langzaam aan wel.
mijn vriend heeft nu een paspoort en heeft met het paspoortnummer doorgemaild dus het begin is er.
ik ga maar nu eerst eens naar mijn eigen gemeente voor die garantstelling.

hoop dat ik aan het eind van het jaar ook een leuk succesverhaal kan posten :D

groeten Sabine

#94138 door hunter2004
09 apr 2011, 18:13
Wij hebben nu ook alles al helemaal rond.
Zowel nederlands als cubaanse kant in 3 dagen rond gekregen in cuba.
Op naar de aankomst van 3 juli. We hebben er zin in.

#94226 door Janette
13 apr 2011, 14:59
Ook jij Gefeliciteerd Hunter.

#94233 door jethro
13 apr 2011, 22:05
Maluku schreef:Jethro,

De nieuwe garantverklaring hoef je alleen te legaliseren bij de gemeente toch? Nu lees ik dat we allebei onze handtekening moeten zetten en die laten legaliseren bij de gemeente, hoe is dit mogelijk als ze op dit moment op Cuba zit. Of mag ze de handtekening later op de garantverklaring zetten? Ziektekostenverzekering is ook nog steeds nodig pas na nodig goedkeuring van visum? Ik lees weer van alles hier op dit forum.

Groet

ben jij getrouwd voor de nederlandse wet of cubaanse wet, en ingeval van een cubaans huwlijk heb je dit al gelegaliseerd?

indien het nog niet is gelegaliseerd ben je in nederland nog steeds ongehuwd voor de gemeente,van prawo heb ik echter begrepen in een ander forum dat je wettelijk wel gehuwd bent maar dat het niet erkent wordt..

is het visum kort verblijf aangevraagt en is deze ingevuld als zijnde gehuwd met de cubaanse dan ligt hier de reden van de afwijzing in en heeft inbezwaar gaan minder kans van slagen omdat vestigingsgevaar ook voor de rechter dan aannemelijk is.

prawo heeft naar mijn weten laatst een bezwaar verloren omdat hier ook spake was van een huwlijk en de reden van het bezoek reden gaf om vestigingsgevaar gegrond te achten.

als je getrouwd bent voor de cubaanse wet ben je geen carta de invitacion meer nodig, je kan dan met een recente trouwacte (niet ouder dan 90 dagen) en het inreisvisum een carta blanca aanvragen

de garantstellingbrief hoefd dan alleen door de gemeente te worden gelegaliseerd

#94237 door Maluku
14 apr 2011, 07:51
We zijn getrouwd in Nederland met m46 procedure, dus voor de Nederlandse wet.

Ik heb nog geen visum kort verblijf aangevraagd, ik ga in mei weer 1 aanvragen. Dus dan wordt dat geen probleem neem ik aan?

Dankje voor je reactie en info!

#94239 door jethro
14 apr 2011, 11:04
als jullie getrouwd zijn voor de nederlandse wet ,dan is de visum kortverblijf moeilijker te krijgen omdat vestiginggevaar reeel is.

er is zeer grote kans deat de aanvraag wordt doorgestuurt naar de ind

indien je huwlijk niet gelegaliseerd is in cuba moet jij nog steeds een uitnodigingbrief en de nodige legalisaties laten uitvoeren.

#94240 door carino
14 apr 2011, 12:05
Als je getrouwd bent voor de wet kun je toch gewoon een MVV aan gaan vragen, gezinshereniging?

#94241 door Maluku
14 apr 2011, 12:37
jethro, jiij bent ook getrouwd of niet voor de Nederlandse wet?
Als ze weer terug is gegaan de vorige keer maakt dat niks uit? Toen waren we ook al getrouwd en is ze netjes terug gegaan en aan alle meldingsplicht gehouden.

Carino, ze wordt eind dit jaar 21 en je kunt niet eerder een mvv aanvragen toch?

#94255 door Maluku
15 apr 2011, 17:47
Wat een ellende! Dus nu een grote kans dat het toeristenvisum weer wordt afgewezen! Ik lees veel op dit forum dat ze hun man/vrouw uitnodigen op toeristenvisum en worden toegewezen.
Ons toeristenvisum is eerst ook afgewezen, bezwaar ingediend met Prawo en toegewezen gekregen. En nu kunnen ze dus het toeristenvisum weer weigeren op vestigingsgevaar omdat we hier getrouwd zijn voor de Nederlandse wet. Ze is toen ook weer terug gereisd naar Cuba en aan alle meldingsplicht gehouden.

Kan iemand mij helpen?!
Ik ben ten einde raad!

MVV aanvragen is nog niet mogelijk omdat ze eind dit jaar 21 wordt.

Groet
Laatst bijgewerkt door Maluku op 16 apr 2011, 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.

#94268 door carino
16 apr 2011, 09:31
Geen paniek Maluku. Je kunt het gewoon proberen.
Afwijzen op vestigingsgevaar zal niet gebeuren denk ik.
Waarom zou zij dat doen en haar recht op een legale MVV in gevaar brengen? De IND snapt dat ook wel.
Vraag advies aan Prawo.

#94278 door Maluku
17 apr 2011, 20:18
Oke dankje Carino.

#94756 door Maluku
05 jun 2011, 22:07
Het visum kortverblijf voor mijn vrouw is ook toegewezen in 2 dagen!!

Hetzelfde meegemaakt als Jethro, na afwijzing visum in de winter 2010-2011 ook een bezwaar ingediend met Prawo en toegewezen.

Getrouwd zijn voor de Nederlandse wet is alleen maar beter voor een aanvraag van een visum kortverblijf werd mijn vrouw verteld op de Ambassade.

#94764 door muggie
06 jun 2011, 05:31
Je kunt beter voor de nederlandse wet trouwen en laten legaliseren
bij het consulaat .
Ik snap nog steeds niet waarom mensen trouwen in Nederland en vervolgens het niet in Cuba laten registreren.
Ik ben in Nederland getrouwd en mijn huwelijk in cuba laten registreren
en nog nooit problemen gehad.

#95006 door Maluku
26 jun 2011, 22:27
Zodra ze hier weer is laten we het legaliseren bij het consulaat, daar hadden we de vorige keer geen tijd meer voor.

#95600 door Prawo
06 aug 2011, 00:31
Maluku schreef:Jethro gefeliciteerd!

Cubazon je moet inderdaad bij Prawo zijn, hij zit hier ook op dit forum. Zoek Prawo meteen op en stuur een pb, die legt je wel uit wat je moet doen. Bezwaar indienen duurt ongeveer 3 maand voordat je uitslag krijgt.

Groet Maluku

Gewoon mij de afwijzing opsturen met je contactgegevens dan wordt de zaak vanzelf in gang gezet.
Mijn gegevens vind je op http://www.prawo.nl
Zelf ben ik nog op vakantie maar kantoor weet wat ze met visumafwijzingen moet doen vraag gewoon bezwaar te maken (doe er anders een copie van dit bericht bij).