Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114152 door HenkieHF
05 aug 2018, 07:29
Keek gister even online voor info over afspraak voor visumaanvraag.
Bij het invullen kwam als eerst mogelijke optie voor een afspraak,
1 oktober naar voren!
Duurt dit echt zolang? Vriendin had net ticket stgo -hav voor 27 aug...
#114199 door Prawo
07 sep 2018, 08:39
De ambassade moet iemand desgevraagd binnen twee weken een afspraak geven.
Stuur in dergelijke gevallen een mailtje naar de ambassade waarin je namens je vriendin vraagt haar een afspraak te geven binnen twee weken.
#114200 door HenkieHF
07 sep 2018, 09:44
Gedaan Prawo, maar ze maken geen telefonische afspraken, gewoon een afspraak maken via de site, het verwerken van de visumaanvraag doen ze wel binnen twee weken
#114201 door Prawo
07 sep 2018, 10:05
Bedenk dat de RSO's ziijn/worden afgeschaft en dat hun taken nu worden uitgevoerd door één CSO in Den Haag.
Daar is men zich nog aan het inwerken en ambassades hebben de oekaze gekregen maar een beperkt aantal visumaanvragen door te sturen.

Zo'n online agenda is dan uiteraard een handig instrument. Maar een plaatsje is altijd wel te vinden door iemand op de ambassade zelf.

Ik heb het daarom ook niet over bellen maar mailen.

Krijg je geen bevredigend antwoord stuur dan een tweede mail en noem het KLACHT.
KLACHT kun je ook al de eerste mail noemen als het online systeem je geen datum naar wens geeft.

Weet dat ik desgevraagd visumaanvragen begeleid (en daarbij ook zo nodig de afspraak regel).
Begeleiding bij iemands eerste aanvraag is over het algemeen zeker niet onverstandig.