Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#112992 door linda87
22 apr 2017, 16:37
Buenos dias,

Ik ben bezig met de MVV visumaanvraag voor mijn vriend. Ik ben benieuwd wat anderen als bijlagen hebben toegevoegd om de relatieverklaring te onderbouwen gezien dit erg belangrijk is voor de MVV procedure. Heeft iemand hier recentelijk ervaring mee? En vooral, wat is er bijgevoegd om het voldoende te onderbouwen?

Saludos,
Linda
#113015 door Prawo
03 mei 2017, 10:59
Doorgaans volstaat het om de vragen naar eerlijkheid te beantwoorden.

Foto's bijvoegen kan ook nooit kwaad. Zo ook bewijzen (visa) van reizen.
Als de Cubaan/Cubaanse ooit een visum heeft aangevraagd is dat ook een mooi bewijs (zelfs als die aanvraag werd afgewezen).

Houd er rekening mee dat er in geval van twijfel een interviewsessies gearrangeerd kunnen worden waarbij referent (op een IND kantoor) en de vreemdeling (op de ambassade) gelijktijdig dezelfde vragen zullen krijgen.
#113025 door linda87
07 mei 2017, 17:31
Dankje @prawo!

Foto's en documentatie van visum (en aanvraag) hebben we erbij gedaan. Ik denk dat we een redelijk compleet dossier hebben nu. Was benieuwd wat anderen allemaal bijvoegen :)
#113026 door Pieterklu
08 mei 2017, 11:50
@Linda87:

Bij twijfel om je voldoende hebt, kun je ook uitdraaien bijvoegen van de data email- en telefoonverkeer. Alles wat helpt om de duurzaamheid van je relatie aan te tonen.

Ik zou zelf ook, als uitnodigende partij, een persoonlijke brief aan de ambassade bijvoegen waarin je in het kort ingaat op het ontstaan, de duur, het aantal bezoeken en de aard/intensiteit van de relatie (dagelijks email/telefonisch verkeer).

Een goed onderbouwde en gedocumenteerde aanvraag is heel belangrijk. Mijn ervaring is dat aanvragers die hier serieus mee aan de slag gaan en in alle eerlijkheid en openheid het belang aangeven, waarom hun geliefde/relatie naar NL moet komen (en een visum daarvoor zou moeten krijgen), een grotere kans van slagen maken dan de mensen die uitsluitend het aanvraagformulier invullen en vervolgens afwachten op .......

Succes.

Pieter
#113027 door Prawo
08 mei 2017, 12:02
@Pieterklu
Is jouw reactie niet meer bestemd voor iemand die een visum kort verblijf aanvraagt?
Hier gaat het om een MVV, een procedure waar de ambassade tegenwoordig niet meer aan te pas komt anders dan als veredelde postbode en waarin het nodige rond de aanvraag via de IND loopt.