Waar boek ik wat, wat kost het, beschikbaarheid en ervaringen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#105926 door davy vanhorenbeek
13 dec 2013, 17:23
Toen ik de laatste keer naar holquin vloog, als man alleen, werd ik door de immigratie ondervraagd en moest ik een hotelvoucher kunnen voorleggen anders mocht ik cuba niet in.
Ik verbleef samen met mijn cubaanse vriendin in een casa particular en had dus geen voucher maar had via via een namaakvoucher gekregen waardoor ik uiteindelijk wel het land in mocht.
nu ga ik in april terug en zoek dus opnieuw een namaakvoucher want wil dit niet opnieuw meemaken, heeft er iemand een idee waar of hoe ik zoiets kan vinden, heb mij al suf gezocht op het internet maar vind hier geen enkel voorbeeld voor terug of heeft er iemand nog een voucher liggen van een voorbije reis, met de datum kunnen we wel een beetje foefelen. alle tips zijn welkom

#105930 door Joop_Siroop
13 dec 2013, 21:34
Beste Davy,

Holguin was jarenlang de meest vervelende luchthaven van Cuba en
misschien is het dat nog wel. Maar ik ben op medio november voor het eerst
sinds een paar jaar weer eens op Holguin geland en geen vuiltje aan de
lucht. Ook ben er bij vertrek uit Cuba wel eens ondervraagd maar deze
keer was het allemaal probleemloos. Nu is het hele gedoe met de nep
voucher volgens mij wel achterhaald maar bij bepaalde maatschappijen
(zoals JetAir) zit er standaard een fake hotel reservering bij je papieren.

Verder kun je altijd nog doen alsof je alleen maar Nederlands spreekt en
roep je "Hotel Nacional" als ze naar een Hotel vragen. Und immer lächeln

;-)))

oh ja, en voorbeeld....
Pak gewoon Word en beetje knutselen in het Nederlands, kunnen ze niet lezen:

Reservering/Hotelvoucher

Deze week bij de lange afstandritten in het altijd koude Heerenveen was
de Nederlandse ploeg als vanouds weer goed op dreef. Niet alleen werd
er volop gescoord vanuit het Hotel in de linkerbovenhoek maar ook het
wereldrecord op de 6,7km sneuvelde.

Hotel Nacional

enz...

#105933 door salsalieve
13 dec 2013, 23:12
Ik heb al heel vaak op Holguin gevlogen en er is nog nooit naar een voucher gevraagd. Er wordt wel altijd gevraagd wat voor werk ik doe. Als ik vertrek wordt me het hemd van het lijf gevraagd. Mocht er wel naar een voucher gevraagd worden kun je ook gewoon zeggen dat je naar een casa particular gaat. Het is niet verplicht naar een hotel te gaan of een casa vooraf te reserveren.

#105934 door davy vanhorenbeek
13 dec 2013, 23:15
@ joop
ik vlieg met jetairfly, hoort bij jet air dus zal het daar eens navragen.
In het nederlands een voucher maken kan ik wel, en ik vlieg op varadero waar veel toeristen passeren denk ik dus zijn ze misschien ook minder streng.En doen alsof ik enkel nederlands spreek kan ik ook maar als ze dan gaan vragen hoe ik dan een casa of hotel ga zoeken zonder 1 woord spaans of engels.
In zuid amerika heb ik altijd gezegd dat ik in het hilton verbleef, is in bijna elke grote stad aanwezig,behalve in cuba natuurlijk.hotel national ken ik ook.

In azie moest ik voor de zoveelste keer weer een papiertje invullen vanwaar ik kwam en waar ik naartoe ging.Heb toen ingevuld dat ik mickey mouse was en van disneyland op weg was naar disneyworld.benieuwd of ze dat ooit gelezen hebben maar de cubaanse douane heeft weinig gevoel voor humor denk ik.

#105935 door HijodelMundo
13 dec 2013, 23:18
Joop,

volgens mij is het ook niet nodig. Maar mocht je een fake hotel voucher willen maken zorg dan dat er iig data in staat:

1 Junior Suite van 15/12 tot 28/12 in Hotel Nacional

Op basis van Logies & Ontbijt

Mr. & Mevr. Siroop

Res: #345826

(zoiets)

#105946 door Robert
15 dec 2013, 05:53
Jaren geleden heb ik 2x voor de douane een hotelreservering moeten kopen, jep Holguin.
Maar goed hotel Pernik koste toen maar iets van 26usd.