Waar boek ik wat, wat kost het, beschikbaarheid en ervaringen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#105172 door ytnan
27 sep 2013, 17:30
Ik ben op zoek naar een mooie overnachtingsplek ten oosten van Havanna/Varadero. Bij voorkeur een Casa Particular op/aan het strand voor 2 dagen heerlijk luieren en genieten na al wat van Cuba geproeft te hebben. Weet iemand iets?

#105174 door Tijn
27 sep 2013, 19:09
Langs de noordkust, ten oosten van Guanabo (waar je zoals Hijo terecht opmerkt veel Casas hebt) liggen een hele reeks Campismo's. Een aantal daarvan (maar ik weet niet meer welke) hebben een paar extra comfortabele huisjes. Niet te reserveren, wel aan het strand. Binnenlopen, receptie bepraten/omkopen en twee dagen chillen op het strand (wel met reggeton muziek op niveau 10 van ontbijt tot middernacht) tussen de Cubanen.

Als bijzondere Cuba-ervaring zeker aan te raden :-).

http://www.campismopopular.cu/node/207

#105175 door Pieterklu
27 sep 2013, 19:52
Ik zou gaan voor Guanabo. Een casa aan zee. Visjes grillen, wandelen over het strand en zwemmen in zee. Ik wist het wel!

Succes

#105178 door Jogo
28 sep 2013, 14:33
Tijn schreef: NEE het eten is niet lekker op een campismo :-)...

Dat is waar maar wet typisch Cubaans. :wink:

#105180 door Robert
28 sep 2013, 16:31
Eh ik verbleef eens op een camping, een km of 20 van de wandeltocht naar comandancia la plata, en mijn vrouw kocht daar rijst met bonen en stukjes knakworst.
Vond ik erg lekker, maar ik ben ook al snel tevreden, een duur restaurant is aan mij niet besteed. :wink:
(Ja ze moest wel zelf een emmertje meenemen om het eten op te halen bij de keuken.)

#105182 door sandersh
28 sep 2013, 20:17
Een Campismo is uitsluitend voor Cubanen. Lijkt me nogal een gedoe om binnen te komen. Zou kunnen lukken, grote kans van niet.
Het is veel overzichtelijker om in een Casa Particular te gaan zitten. Zeker als je niet veel tijd hebt, is dat wel zo makkelijk.
Kijk hier eens;http://www.holacuba.de/guanabo/
Niet super lux, wel pal aan zee.
De zee is daar prachtig maar heeft een flinke onderstroom.
Op het strand zijn een aantal plekken waar je knisperend verse vis kunt eten.
tipje; Koop zelf onderweg citroen om over de vis te sprenkelen!

#105185 door Robert
29 sep 2013, 05:16
Er zijn.wel degelijk campings die gewoon legaal ook door toeristen bezocht kunnen worden! En er zijn er zelfs die ook te reserveren zijn!

#105188 door sandersh
29 sep 2013, 11:44
Mij is het niet gelukt. Leuk om te horen dat het wel kan, Robert. Ik heb zitten kijken op de Campismo-site die Tijn hierboven plaatste. Het is mij niet duidelijk geworden welke Campismos uitsluitend voor Cubanen zijn.

Mocht je naar een Campismo willen gaan, stuur van tevoren een mail naar;promocion@campismopopular.cu.
Vraag hen welke Campismos tussen Varadero en Havana toegankelijk zijn voor internationale toeristen.
Mocht je antwoord ontvangen, zou het fijn zijn als je dat daarna op het forum plaatst.

#105191 door HijodelMundo
29 sep 2013, 15:28
Nooit heb ik op een campismo verbleven en dat mag dan wel een eheel cubaanse ervaring zijn maar hier wonen is al cubaans genoeg dus op vakantie is de campismo niet echt aan mij besteed.
Ik dacht altijd begrepen te hebben dat de campismo in hoogseizoen enkel voor Cubanen is en in laagseizoen voor iedereen toegankelijk. Met hoogseizoen dus zijnde de vakantie periodes van de Cubanen.
Zeker toen ze moeilijker konden reizen en niet in de hotels mochten was dit logisch. Stel je voor je kan enkel legaal en kwa budget naar en campismo, is het eindelijk vakantie zitten ze allemaal vol met budget toeristen...

Aangezien er de laatste tiSaludos,

Hijo